Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 18. juli 2022 00:23 Du skriver godt nok "skruet i skærmen" men går ud fra du mener under baglygten.
Synes hellere du skulle fjerne nummerpladeholderen helt og så bore 2 huller i nummerpladen.
Det gjorde jeg på min.
Her følger en metalskinne med. Hvis du ikke har den og gerne vil have kunne du spørge T. Hansen om den.
På min havde de ikke monteret en lignende refleksholder men den fik jeg så efterfølgende.
Baglygte komplet inkl. blinklys og nr. pladeholder, GEV1000.jpg
Undskyld, har ikke set dit indlæg om nummerpladen før nu.

Jeg monterede plasticrammen med et par nye lynskruer med skærmskiver under, en foroven og en nede i den nederste "stang". Det er faktisk sådan at det ikke blev lovpligtigt og skrue nummerpladen fast på knallerter, modsat alle andre køretøjer fra engang omkring 2014. Dengang nummerpladen bare sad klipset fast i en plastikholder, plejede de der gerne ville køre fra et uheld og efterlade et fældende bevis på hvem de var.

Hvis folk vil have en nummerplade i dag tager de enten værktøj til og skrue den af eller simpelthen bare tager fat i nummerpladen og hiver i den så skruerne går gennem alupladen den er lavet af. Det tager under 20 sekunder og fjerne to nummerplader fra en bil. Den operation har jeg faktisk på en video, da der var en der mente og have mere brug for nummerpladerne på min gamle bil end ejeren havde. :thumbdown:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

Oj, i dag kom der pludselig en SMS fra T. Hansen, hvor man gjorde en opmærksom på at den ordre jeg havde sat var klar til afhentning. Det viste sig så at være et nyt 20 AMPh batteri til VGA'en kvit og frit. Så håber jeg der er mindst 40 km i det nye batteri og det bliver ved med at virke i lang lang tid u i fremtiden. :scootergriselektrisk:

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Wow så lykkedes det at få et nyt batteri. :party:
Nå men så har T. Hansen da gjort noget og du har optimale betingelser for at teste rækkevidden nu med temperaturen og nyt batteri.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 26. august 2022 14:50 Wow så lykkedes det at få et nyt batteri. :party:
Nå men så har T. Hansen da gjort noget og du har optimale betingelser for at teste rækkevidden nu med temperaturen og nyt batteri.
Ja'eee, jeg må nok erkende det kniber med optimismen over det nye batteri skulle være meget bedre end det gamle var ved modtagelsen. Det underlige er nemlig at firmaet slet ikke har forlangt det gamle batteri retur, men det kan de naturligvis nå endnu. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

Og kan se de "nye" batterier igen er steget med en tusse, hvilket er sket to gange før i den tid vi hat haft vores GEV1000. :thumbdown:

https://www.thansen.dk/scooter-mc/scoot ... -234037675

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Guffi
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 32
Tilmeldt: 3. april 2021 14:17

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Guffi »

Glæder mig til at høre om din erfaring med det nye batteri.

Jeg har i dag forsøgt at bestille det 28ah fra Holland, men man skal tilsyneladende betale fra en Hollandsk bank, eller via Pay-Pal.
Nu overvejer jeg lige om jeg vil have en Pay-Pal konto...
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

Guffi skrev: 27. august 2022 17:52 Glæder mig til at høre om din erfaring med det nye batteri.

Jeg har i dag forsøgt at bestille det 28ah fra Holland, men man skal tilsyneladende betale fra en Hollandsk bank, eller via Pay-Pal.
Nu overvejer jeg lige om jeg vil have en Pay-Pal konto...
Et 28Ah batteri fra Holland kan umuligt være ringere end de 20 Ah T. Hansen sælger. Du bestiller da bare en PayPal konto, den koster ingenting så langt tid du ikke bruger den og giver dig ogsp en god køberbeskyttelse mod svindel og ikke fremkomne varer ufra den store verden

Var ude og afprøve batteriet her i morges, det blev til sølle 19 km inden det var nede på 10% i reststrøm, og det uden det blæste ret meget. Må håbe at batteriet "bare" skal køres til for ellers er det endnu ringere end det gamle. Godt at jeg som Scootergrisen havde et ekstra batteri med, for turen gik ud til Biltema efter ting og sager til traktoren, en tur på 37.4 km ialt efter Google Maps.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Guffi
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 32
Tilmeldt: 3. april 2021 14:17

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Guffi »

Landbo skrev: 26. august 2022 18:17 Og kan se de "nye" batterier igen er steget med en tusse, hvilket er sket to gange før i den tid vi hat haft vores GEV1000. :thumbdown:

https://www.thansen.dk/scooter-mc/scoot ... -234037675

Hilsen Leif.
Så er det 28ah jo faktisk billigere...

https://www.2wheels.nl/accu-28ah-agm-goccia
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

Guffi skrev: 27. august 2022 19:16
Landbo skrev: 26. august 2022 18:17 Og kan se de "nye" batterier igen er steget med en tusse, hvilket er sket to gange før i den tid vi hat haft vores GEV1000. :thumbdown:

https://www.thansen.dk/scooter-mc/scoot ... -234037675

Hilsen Leif.
Så er det 28ah jo faktisk billigere...

https://www.2wheels.nl/accu-28ah-agm-goccia
Ja i handel uden fragt og gebyr til PayPal, så den bliver en smule dyre.

De skriver faktisk at batteriet giver ekstra 60 km på klokken, hvilket jeg formoder er for en 30 km model og på Scootergrisens måde. :scootergriselektrisk:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Guffi
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 32
Tilmeldt: 3. april 2021 14:17

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Guffi »

Nu er batteriet blevet større!

30ah, til 825€

Det er lige pebret nok, så jeg ser lige tiden an, inden jeg bruger min nye Pay-Pal konto!
https://www.2wheels.nl/accu-30ah-agm-goccia

Deres 20ah batteri opgives i øvrigt til 50 km's rækkevidde....
https://www.2wheels.nl/accessoires/scoo ... agm-goccia

It's a jungle outthere....
Besvar