Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
Larsen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18. februar 2023 10:48
Scootere: GVA GEV 1000 30

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Larsen »

Jeg har købt knallerten efter grundige samtaler med 2 som har en magen til.
Knallerten er velegnet til bykørsel, og sådan bruger jeg den.
Vores cykelstier i centrale Aarhus er smalle, og langt over halvdelen er cyklister med batterier, så min hastighed er 21 km/timen
Jeg føler mig ikke snydt, fordi THANSEN skriver op til 60 km. Enhver en ved at så er de 60 km ikke er ved
30 km/timen.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

Larsen skrev: 18. februar 2023 15:19 Jeg har købt knallerten efter grundige samtaler med 2 som har en magen til.
Knallerten er velegnet til bykørsel, og sådan bruger jeg den.
Vores cykelstier i centrale Aarhus er smalle, og langt over halvdelen er cyklister med batterier, så min hastighed er 21 km/timen
Jeg føler mig ikke snydt, fordi THANSEN skriver op til 60 km. Enhver en ved at så er de 60 km ikke er ved
30 km/timen.
Tja, nu bor vi andre så ikke inde i byen men ude på bøh-landet, hvor sælger lovede at køretøjet sagtens kunne køre ind til byen at handle ind og retur på samme opladning, hvilket er en distance på minimum 37 km hvis man også skal omkring T. Hansen. Når køretøjet så kun klarer lige godt 26 km i relativt stille vejr, er der efter min bedste overbevisning noget rivende galt i firmaets beregninger over hvad aktionsradius er på sagen. At køretøjet ikke engang kan klare de lovede km i ECO mode synes jeg siger alt om firmaets opgivelser.

Iøvrigt prøvede jeg på et tidspunkt en 30 km udgave af køretøjet, hvor jeg målte aktionsradius til lige under 35 km, hvilket efter min bedste overbevisning også er langt langt under de lovede 60 km for modellen. Så ikke engang den lille udgave af knallerten kan køre de opgivende km på en opladning.

Vi har så efterhånden set en del eksempler på deres batterier kun kan holde til lidt over 5000 km, hvilket kun er 1/6 af de lovede km. Derfor er det min helt klare mening at T. Hansen oversælger deres vares formåen rigtig mange gange ligegyldigt hvordan man vender og drejer firmaets egne opgivelser af specs på køretøjet og hvad man ellers lover for vidunderet. :thumbdown:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Larsen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18. februar 2023 10:48
Scootere: GVA GEV 1000 30

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Larsen »

Batteri til VGA 1000
Side op og ned, alt det ynk.

Nu trænger jeg til at få en reel rådgivning på hvordan man udnytter batteriet bedst.
på forhånd tak
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

Larsen skrev: 4. marts 2023 11:24 Batteri til VGA 1000
Side op og ned, alt det ynk.

Nu trænger jeg til at få en reel rådgivning på hvordan man udnytter batteriet bedst.
på forhånd tak
Med den indstilling du har til og blive *øv*ent, tøws jeg sku du skal henvende dig direkte til T. Hansen. :clap: :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Larsen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18. februar 2023 10:48
Scootere: GVA GEV 1000 30

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Larsen »

Tak for dit råd
Når jeg har talt med THansen om deres
Råd, vil jeg fremlægge hvad deres råd, så vi alle kan få gavn af dette .
Iøvrigt har elbiler også samme batteritype.
I vores opbevaringsrum er der 3 crossere med de samme batterier og problemer
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

Larsen skrev: 4. marts 2023 12:22 Tak for dit råd
Når jeg har talt med THansen om deres
Råd, vil jeg fremlægge hvad deres råd, så vi alle kan få gavn af dette .
Iøvrigt har elbiler også samme batteritype.
I vores opbevaringsrum er der 3 crossere med de samme batterier og problemer
Efter at have du har belært mig om hvordan og hvor vosses model skal og køres, syntes jeg det er underligt du nu pludselig søger råd om problemer, du helt har glemt og fortælle hvad er. :clap:

PS. Iøvrigt handler tråden her om erfaringerne med vores 45 km/t VGA GEV1000, men du er helt sikkert hjertelig velkommen til og oprette en tråd om din 30 km/t VGA GEV1000 og de tre crossere der angiveligt er i samme opbevaringsrum. ;)

Hilsen Leif.
Brugeravatar
ThomasLM
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. maj 2023 08:19
Scootere: VGA GEV1000 45km/t

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af ThomasLM »

Hej
Vil da lige komme med en lille kommentar på, hvordan jeg oplever rækkevidden. Men helt overordnet, så kan man, efter min erfaring, ikke komme i nærheden af 45 km på en opladning (i hvert fald ikke som jeg bruger scooteren).

Jeg kører typisk et sted mellem 30 og 35 km, pr. opladning i Power. Jeg kører en rute på cirka 17 km, jeg har mellem 40% - 60% tilbage på batteriet (oftest rammen jeg cirka 50%), efter de 17 km. Desuden oplever jeg, at den er vildt følsom overfør blæsevejr og påklædning (fx store flagrende bukser eller jakke, altså øget modvind, vægt spiller helt sikkert også ind, jeg vejer omkring 84 kg.).

Jeg opbevarer altid mit batteri ved omkring de 50%, og lader det så op aftenen inden, jeg skal bruge det (og jeg lader også på jobbet). Det er ikke det som er foreskrevet i manualen, men jeg har aldrig nogensinde set/læst, at et Lithium batteri skal opbevares ved 100% opladning (jeg har en el-bil som bil nummer to, der er ligeledes foreskrevet maks. 80% opladning, og ved længere tids opbevaring, så tæt på 50% som muligt), jeg vil påstå, at det er en klar fejl i manualen (måske de så kan sælge flere batterier :think:, det er ment lidt i sjov).

Jeg har aldrig prøvet at køre turen i ECO, syntes ikke rigtigt det giver mening. Så hvordan rækkevidden vil være der, har jeg ingen erfaring med.

Desuden kunne jeg godt ønske mig noget mere power, den kan ikke rigtigt trække mere end 30-32 km/t, når det går op ad, det er ikke godt nok. Den kører fint 45-47 km/t, når det går ligeud.

Dette indlæg, blot for at komme med mine erfaringen med scooteren.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

Hej Thomas.

Ret interessant. Inden jeg kommenterer kunne jeg godt lide at vide.

1. Hvor mange km har dit batteri kørt ?
2. I hvor lang tid har batteriet været i brug.
3. Har du prøvet og veje dit batteri ?

Hilsen Leif.
Brugeravatar
ThomasLM
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. maj 2023 08:19
Scootere: VGA GEV1000 45km/t

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af ThomasLM »

Hej

1. Batteriet/scooteren, har kørt cirka 1800 km.
2. Jeg fik scooteren juli måned 2021.
3. Jeg ved ikke hvad batteriet vejer.

Mvh.
Thomas
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

ThomasLM skrev: 4. maj 2023 12:39 Hej

1. Batteriet/scooteren, har kørt cirka 1800 km.
2. Jeg fik scooteren juli måned 2021.
3. Jeg ved ikke hvad batteriet vejer.

Mvh.
Thomas
Tak Thomas.

Jeg kender desværre nu hele 5 tilfælde hvor batterierne til modellen ikke har holdt mere end ca 5000 km eller alderen nærmer sig 2 år. Når de kommer op på den nævnte alder/km antal ser man at kapaciteten er faldet til under 80% fra ny og samtidig falder tophastigheden drastisk op af bakke/ i kraftig modvind når der er brugt 50% af effekten ifølge maskinens egen "benzinmåler". Det ser ud til det er gældende for både 30 og 45 km udgaverne. Kommer man så ned på 20% og skal op af en længere/stejlere bakke kan det godt være hurtigere og spurte den op.

Ok med vægten af batteriet, har desværre måtte konstaterer de nye, som T. Hansen meget nødigt deler ud til folk der reklamerer, nu vejer 400 gram mindre end dem der fulgte med scooteren for to år siden.

Hilsen Leif.
Besvar