Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
ThomasLM
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. maj 2023 08:19
Scootere: VGA GEV1000 45km/t

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af ThomasLM »

Hej igen
Jeg har testet lidt.

Jeg satte batteriet i efter det var kørt ned til 55%, nu var der så 60 % tilbage, underligt. Men jeg kørte så videre der fra, hvor den allerede havde kørt 16,5 km på opladningen. Nu har jeg lagt 15,5 km oveni, og der står 1% tilbage, altså 32 km (på triptæller, det vender jeg lige tilbage med) på en fuld opladning (ingen ide om, hvorfor den lige pludselig skrev de 60%, men det faldt da hurtigt ned).

Jeg tror på, at jeg ved mere jævn kørsel, hvor jeg ikke skal bremse ned efter 1 kilometer, og så igen efter 250 meter og så igen efter 1 kilometer og igen efter 250 meter osv., vil kunne nå længere end de 32 km. Men jeg kan selvfølgelig ikke vide det.

Jeg testede også hastigheden og triptæller. Når den skriver 49 km/t kører den 45 km/t på speedometer app der bruger GPS. På triptælleren skrev scooteren 15,5 og appen skrev 14,92 km. Så den har kørt lige omkring de 30 km efter GPS.

Håber det kan bruges til noget (jeg kører forresten med lidt mere luft end foreskrevet, tror det er 2,5 bar).

Mvh. Thomas
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

ThomasLM skrev: 7. maj 2023 13:18 Hej igen
Jeg har testet lidt.

Jeg satte batteriet i efter det var kørt ned til 55%, nu var der så 60 % tilbage, underligt. Men jeg kørte så videre der fra, hvor den allerede havde kørt 16,5 km på opladningen. Nu har jeg lagt 15,5 km oveni, og der står 1% tilbage, altså 32 km (på triptæller, det vender jeg lige tilbage med) på en fuld opladning (ingen ide om, hvorfor den lige pludselig skrev de 60%, men det faldt da hurtigt ned).

Jeg tror på, at jeg ved mere jævn kørsel, hvor jeg ikke skal bremse ned efter 1 kilometer, og så igen efter 250 meter og så igen efter 1 kilometer og igen efter 250 meter osv., vil kunne nå længere end de 32 km. Men jeg kan selvfølgelig ikke vide det.

Jeg testede også hastigheden og triptæller. Når den skriver 49 km/t kører den 45 km/t på speedometer app der bruger GPS. På triptælleren skrev scooteren 15,5 og appen skrev 14,92 km. Så den har kørt lige omkring de 30 km efter GPS.

Håber det kan bruges til noget (jeg kører forresten med lidt mere luft end foreskrevet, tror det er 2,5 bar).

Mvh. Thomas
Oh tak. :)

Det er meget normalt at spændingen stiger lidt på et batteri man lige er stoppet med at bruge så den 5% stigning er meget normal når det har hvilet et stykke tid. Jeg formoder fabrikanten på den her model udregner indholdet i "tanken" efter en algoritme der både bruger spænding og forbruget fra batteriet og ikke kun spænding over batteriet som vist er den normale måde. Jeg begrunder min formodning med den iagttagelse at "tankmåleren" kan gå fra 50% og ned på 0 på få senunder på de to nye defekte jeg fik fra T. Hansen.

Det er klart at start og stop forbruger mere end en kørsel uden. Kan fortælle at når jeg køre ud på værkstedet er der max 3 stop over 15 km og i bedste fald kun 1.

Jeg har målt ca de samme afvigelser på speedometeret dog med den afvigelse at vores ikke vil køre mere end 44-45 på speedometeret og dermed reelt har en topfart på 40 km/t på en lige vej uden bakker og modvind. :evil:

Reelt burde rullemodstanden på asfalt blive mindre jo mere luft man putter i dækket, desværre stiger chancen for man i skarpe ting desværre også. På grusvej falder rullemodstanden jo mindre luft der er i dækket (til en vis grad :geek:) og chancen for at punkterer falder også.

Der er det foreskrevne dæktryk på wosses, da køretøjet færdes på både grusvej og asfalt.

Hilsen Leif.
Besvar