Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Giv dem hellere også din oplader og begge batterier med så de har mulighed for at teste det hele. Og håb på de husker at give begge batterier tilbage. Men du kan jo sætte en seddel på håndtaget af batterierne og skrive hvilet der er det originale og hvor længe de er blevet brugt og km de er blevet brugt til og hvad rækkevidde de gav/giver osv.
Så har du nok hjulpet mekanikeren til at han bedre kan finde ud af noget.

Lige meget hvad de kommer frem til så har de vel ikke andre muligheder end at give flere batterier eller pengene tilbage.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 24. oktober 2022 16:55 Giv dem hellere også din oplader og begge batterier med så de har mulighed for at teste det hele. Og håb på de husker at give begge batterier tilbage. Men du kan jo sætte en seddel på håndtaget af batterierne og skrive hvilet der er det originale og hvor længe de er blevet brugt og km de er blevet brugt til og hvad rækkevidde de gav/giver osv.
Så har du nok hjulpet mekanikeren til at han bedre kan finde ud af noget.

Lige meget hvad de kommer frem til så har de vel ikke andre muligheder end at give flere batterier eller pengene tilbage.
Nej, ser ingen grund til og sende hverken lader eller det gamle batteri med ned til den "gal********". Du bør huske på at de per definition er meget klogere end kunden, så derfor må de sgu selv finde ud af hvad historie de denne gang vil forsøge at bilde mig på ærmet for at slippe med at bytte deres billige skrammel til nyt på garantien.

Seks opladninger af et batteri der kan holde op til 30000 km, er mig bekendt ingenting når der kun er hævet ca 120 km på kontoen. :eh:

En skam man ikke købte en :scootergris: i stedet for det elektriske skrammel. :mrgreen:

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Lige meget hvad de kommer frem til så er de eneste muligheder de har vel at give dig flere batterier eller pengene tilbage.

Vil du være tilfreds med 3 batterier der tilsammen giver de "op til 45 km" ved 45 km/t?

Hvis svaret er nej så har de jo ikke mulighed for at tilfredsstille dig hvad rækkevidde angår da de kun har én type batteri til den.

Hvis de ikke vil give pengene tilbage så kan du sælge den med tab og købe noget andet du vil være tilfreds med.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 25. oktober 2022 06:46 Lige meget hvad de kommer frem til så er de eneste muligheder de har vel at give dig flere batterier eller pengene tilbage.
Så har du åbenbart endnu ikke fattet, at det nye batteri, som T. Hansen udleverede i stedet for det der blev ældet før tid, absolut er defekt når tankmåleren falder fra over 50% til 0% på under ca 1 km, ved en kørt distance på omkring 12 km i både mod og medvind.
scootergrisen skrev: 25. oktober 2022 06:46
Vil du være tilfreds med 3 batterier der tilsammen giver de "op til 45 km" ved 45 km/t?

Hvis svaret er nej så har de jo ikke mulighed for at tilfredsstille dig hvad rækkevidde angår da de kun har én type batteri til den.
:yikes: Det er slet ikke sundt for din sjæl og spekulerer så meget på andres vegne. ;)

Og så bliver jeg nok også nødt til at gøre dig opmærksom på, det her i landet som handlende ifølge købeloven ikke er tilladt at prise en varer med egenskaber som varen ikke indeholder/er udstyret med, idet den så er defekt og skal repareres eller byttes til en vare i den stand som den er lovet. ;)
scootergrisen skrev: 25. oktober 2022 06:46
Hvis de ikke vil give pengene tilbage så kan du sælge den med tab og købe noget andet du vil være tilfreds med.
Du er fandendæwlemende godt nok hurtig, lad nu T. Hansen opfylde deres garantiforpliktelser på køretøjet først inden ........ Måske du burde studerer lovgivningen omkring samme, inden du udtaler dig så drastisk ........... ;)

Altså kort og godt, man skal lade være med at overprise sin varer som handlende !!! :mrgreen:

Leif.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

Sad lige og regnede lidt på hvor mange gange det gamle batteri (det der fulgte med scooteren) ca har været opladet. Med 5000 km på klokken og der i gennemsnit er kørt ca 15 km pr tur, kommer man kun frem til 5000/15= 333 opladninger. Dermed er det er faktiske utroligt hurtigt at batteriet er begyndt og vise svagheder, især når T. Hansen lover helt op til 30000 km på batteriet, hvilket så vil være 30000/15=2000 opladninger. Jeg mener, med den måde hvorpå man oplader batteriet på (54,2 Volt/13 banker=4,15 Volt pr celle, burde det kunne holde til ca 600 opladninger før effekten er faldet til 80%.

Regner man lidt på hvad benzin der kan købes for hvad et batteri koster (5000 kr/16 kr=ca 310 liter) og hvis man regner med en benzin scooter kan køre 25 km/literen, kan man så køre mindst 25*310=7750 km for samme penge i røg og damp. :mrgreen:

Mener T. Hansen ellers flere gange har pralet med at man kan spare kr 2000 ved at køre elektrisk. Med mit regnestykke mener jeg og have bevist det er lige så store luftkasteller, som det antal km firmaet mener det skulle være muligt og kunne køre på en enkelt opladning af batteriet.

Håber et sådanne regnestykke giver folk lyst til at opgive at blive elektrisk, når omkostningerne ved at kører på en VGA GEV1000 45 km/h udgave er ca 50% højere end på benzin, endda uden jeg regner udgifterne til opladningen af batteriet med. :x

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

:yikes: Uha, kom lige til og se at et batteri til VGA GEV1000 igen igen igen er steget med en tusse. Dvs prisen er fordoblet på 1 1/2 år !!! :evil:

https://www.thansen.dk/scooter-mc/scoot ... -234037675

Hilsen Leif.
Brugeravatar
FAL
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 45
Tilmeldt: 8. april 2020 22:06
Scootere: PGO T-Rex 2010

Kymco Super 8 50 4T 2015

Kymco Super 8 50R 2022

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af FAL »

Dit regnestykke med kørselsøkonomi forværres endda af at de nyeste scootere med indsprøjtning kærer cirka 40 km/L
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

FAL skrev: 31. oktober 2022 05:17 Dit regnestykke med kørselsøkonomi forværres endda af at de nyeste scootere med indsprøjtning kærer cirka 40 km/L
:yikes: Ja der kan man bare se. :mrgreen:

Dog skal man nok også flette forbruget af udstødninger ind i regnskabet, uden dog at vide hvor mange km en sådanne overlever.

https://www.thansen.dk/scooter-mc/scoot ... -233882836

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Larsen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18. februar 2023 10:48
Scootere: GVA GEV 1000 30

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Larsen »

Jeg er ny bruger.
Mine erfarenger med model 30
Købt maj 22.
Batteriet opbevares i nederste p kælder, hvor der konstant er 15 grader.
Jeg oplader for hver 3.uge, og næster hver gang jeg har kørt en tur.
Oplader på vores altan p.ga. brandrisiko , opladerv ed 5 til 30 plusgrader.
Jeg kører eco ca. 21 km/time, Test 15 km 26% afladet og det svarer til en distance på 56 km
Hvis jeg kører 12 km/time kører jeg en distance på 59 km.( det er tæt på hvad der er lovet i manualen)

Jeg har fået kontroleret batteriet hos THANSEN.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

Ulæst indlæg af Landbo »

Larsen skrev: 18. februar 2023 11:22 Jeg er ny bruger.
Mine erfarenger med model 30
Købt maj 22.
Batteriet opbevares i nederste p kælder, hvor der konstant er 15 grader.
Jeg oplader for hver 3.uge, og næster hver gang jeg har kørt en tur.
Oplader på vores altan p.ga. brandrisiko , opladerv ed 5 til 30 plusgrader.
Jeg kører eco ca. 21 km/time, Test 15 km 26% afladet og det svarer til en distance på 56 km
Hvis jeg kører 12 km/time kører jeg en distance på 59 km.( det er tæt på hvad der er lovet i manualen)

Jeg har fået kontroleret batteriet hos THANSEN.
Ja velkommen til.

Vi andre kan ikke bruge de tal for ECO mode til noget da de opgivende tal for rækkevidde fra T. Hansen ikke nævner ordet i deres opgivelser over antal kørte km pr opladning. Vi andre har ikke købt køretøjet til og køre søndagstur på, men som et transportmiddel og der fejler det ifølge firmaets egne opgivelser fælt.

12 km/t :lolno: , det er ved den fart jeg, folkepensionist, hopper af køretøjet for at løbe det op over bakken når batteriet er ved at være fladt med ca halvdelen af de lovede kørte km. Godt nok er motion godt .......... men kun i mindre mængde i min alder. :mrgreen:

Jeg regner ikke T. Hansens speciel værksted for elkøretøjer for noget idet man ikke magter at måle hvor meget effekt deres batterier indeholder, eller sagt på en anden måde, de finder på alle muglige undskyldninger hvorfor deres solgte køretøj ikke lever op til de specs de selv opgiver når man klager over den opnåede rækkevide. Derfor fortryder man også inderligt man ikke købte en :scootergris: :scootergris: :scootergris: i stedet. ;)

Hilsen Leif.
Besvar