Vurdering af vga vax 2019

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
Elscooter
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. oktober 2021 22:25

Vurdering af vga vax 2019

Ulæst indlæg af Elscooter »

Hej vil i hjælpe mig med at vurdere, hvad jeg kan sælge min vga vax 2019 for?
Den har løse styrfittings, som gør, at den vibrerer, når man drejer. Og så har den et problem med, at den stopper, når der kommer fugt ind i stoplys kontakten. Den kører igen, når den er tør. Tror måske at det kan være fordi kontakten er rystet løs. For da jeg havde været hos mekaniker og fået sat ny slidbane på bagdæk, virkede den fint i regnvejr, Ca. 3 mdrs. Tid. Så tænker, at mekaniker, måske har trykket kontakt på plads. Jeg kan desværre ikke selv ordne disse ting. Knallerten har lidt rust, hist og pist. Og et par skrammer, fra nogen har væltet den. Ellers kører den godt. Den har kørt Ca. 11000 km. Hvor meget kan jeg forlange for den?
Mvh. Lillian
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vurdering af vga vax 2019

Ulæst indlæg af scootergrisen »

De to problemer med styrfittings og bremsekontakt kender vi løsningen på så det er ikke et stort problem.

Det kommer nok an på batteriet. Altså hvilken rækkevidde det giver.
For hvis køberen skal have et nyt batteri så koster det halvdelen af scooterens nypris (5999,- kroner).

Så du skal nok have noget data på hvad rækkevidde batteriet giver i øjeblikket.
F.eks. fuldt opladt ved stuetemperatur og så kør så langt du kan indtil batteriet selv afbryder strømmen og skriv ned hvor mange km det var.
Du kan ikke regne med den batteriindikator der er på displayet så hellere kør indtil strømmen afbrydes så må det være maks.

Måske 1/4 til 1/3 af nyprisen.
3000-4000 kroner.
Det er bare et gæt. Aner det ikke.
Jeg tror halvdelen af nypris er for høj hvis køberen skal have et nyt batteri fordi så ender køberen med at give nyprisen for en brugt scooter med nyt batteri.
Brugeravatar
Elscooter
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. oktober 2021 22:25

Re: Vurdering af vga vax 2019

Ulæst indlæg af Elscooter »

Tak for det. 😀
Brugeravatar
Antonis
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20. oktober 2019 03:00
Scootere: Vga vax 30

Vga vax efter lidt kørsel stopper den helt sort skærm og ingen el på

Ulæst indlæg af Antonis »

Hej Lillian vil bare spørge om at scooteren stopper siger du når der er fugt i baglys kontakten altså stopper helt og ikke kan køre fordi alt el bliver afbrudt pga fugt ?? Er det korrekt forståede , mn scooter har der samme problem måske sku jeg prøve at tøre fugten af baglys kontakten det vil måske hjælpe da min scooter går i sort efter nogle meter. Mvh Antonis
Brugeravatar
Elscooter
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. oktober 2021 22:25

Re: Vurdering af vga vax 2019

Ulæst indlæg af Elscooter »

Hej
Det er ifølge mekaniker at det er kontakt, til stoplys.
Der er stadig strøm på knallert. Der er lys, i alt der skal være lys i. Det er som om, at støttefod, er slået ned, og den derfor ikke kan køre. Min personlige teofi er, at stoplyskontakt bliver rystet løs under kørsel, og at der derfor kan trænge fugt ind i kontakten i regn og snevejr. Og at det er det der er problemet. Jeg ved det dog ikke. Jeg aner ikke, hvor kontakten sider, eller om man kan tage den ud og tørre den og den så virker igen. Jeg ved, at når den havde stået tørt, til dagen efter, så kørte den igen.
Jeg har solgt min knallert nu. Har. informeret køber om problemet.
Brugeravatar
Antonis
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20. oktober 2019 03:00
Scootere: Vga vax 30

Re: Vurdering af vga vax 2019

Ulæst indlæg af Antonis »

Tusinde tak for info,vag vaxen er nu afleveret hos TH så må vi se hva de siger om fejlen, skal nok skrive om forløbet så kan vi blive lidt mere kloger på det. MVH
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vurdering af vga vax 2019

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Opret gerne et nyt emne om problemet så kan vi skrive om det der.

Du kan se billeder af min højre bremsekontakt fra VGA Vax på https://scootergrisen.org/forum/viewtop ... 037#p28037
Bemærk området med blåt ir hvor metallet er tæt på hinanden.
Hvis man mistænker bremsekontakter så er det let at teste ved blot at fjerne ledningerne.
Havde også problemer med min ved regn. Er dog ikke helt sikker på hvordan jeg fik problemet til at gå væk.
Besvar