VGA coopop

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
Coopop
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 27
Tilmeldt: 12. januar 2022 07:17
Scootere: VGA coopop El
Puch maxi k fra 87

VGA coopop

Ulæst indlæg af Coopop »

Så fik man købt sådan en bandit men hold nu kæft køber en 30 knallert så køre den max 26 :crazy: km/t nogle der ved hvad man kan gøre for at få den til “bare” at køre 45 km/t kunne se man kan købe en controller til 45 men vil det hjælpe at skifte den? :scootergris:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA coopop

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er den formodentligt begrænset til 25 km/t og ikke 30 km/t.

Det er op til dem der har køretøjerne selv at hjælpe med oplysninger/billeder osv. hvis de vil have hjælp.

Ja du kan sandsynligvis få en topfart på 45 km/t eller lidt under hvis du skifter controlleren ud med en til stor knallert.

Controlleren sidder muligvis under sædet.

I højre side af displayet kan f.eks. stå 2.
Det er formodentligt gearvælgerindikatoren.
På min scooter er der f.eks. 3 indstillinger, 1, 2, 3 med forskellig topfart.
Så kan der være en gearvælger på styret typisk hvor lyskontakten er men det er så ikke alle køretøjer der har sådan en gearvælgerkontakt monteret.

Så undersøg om du har mulighed for at skifte gear med en kontakt.
Undersøg ledningsnettet om der f.eks. er et ubrugt stik.
Undersøg controlleren og ledningsnettet nær controlleren. Måske der er et stik der kan tages fra hinanden for at vælge gear.
Tag en masse billeder og vis det her.

Controlleren kan formodentligt tilsluttes en PC for at indstille diverse ting som så formodenligt kræver kabel og software.

Det kunne også være at man med forskellige tryk/hold kombinationer på startknap/bremsekontakter har mulighed for at indstille noget men det er vist sjældent jeg har set det men du kan da prøve hvis du har lyst.
Altså sådan noget med at holde bremsegrebet inde før du tænder for strømmen.
Eller aktivere bremsekontakten 5 eller 10 gange mens køretøjet er slukket eller holde startknappen inde 20 sekunder.

Men lad os finde ud af hvad det er for en controller.
73120100000_7.jpg
Brugeravatar
Coopop
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 27
Tilmeldt: 12. januar 2022 07:17
Scootere: VGA coopop El
Puch maxi k fra 87

Re: VGA coopop

Ulæst indlæg af Coopop »

Super mange tak jamen skal nok få sat en del billeder ind af banditten👍
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA coopop

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kunne også prøve at tjekke speedometeres stik/ledning og se om der mangler nogle ledninger.
Tage ledninger fra og se om du kan få gearvælgertallet til at forsvinde også tilslutte ledningerne en efter en indtil tallet bliver vist igen.
Så kan du finde ud af hvilken ledning der bruges til at få vist 2-tallet og følge den ledning og se hvad den er forbundet til.
Det kan også tænkes displayet viser 2 hvis ikke ledningen er tilsluttet noget.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: VGA coopop

Ulæst indlæg af Landbo »

Coopop skrev: 12. januar 2022 07:29 Så fik man købt sådan en bandit men hold nu kæft køber en 30 knallert så køre den max 26 :crazy: km/t nogle der ved hvad man kan gøre for at få den til “bare” at køre 45 km/t kunne se man kan købe en controller til 45 men vil det hjælpe at skifte den? :scootergris:
Først vil jeg lige anbefale du lader være med og foretage tekniske indgreb på køretøjet, hvis du ikke lige har en ubegrænset pengetank til og betale for ulovlige stumper og knallerter, endvidere til og dække udgifterne til bøder mm samt endelig til og dække de skader du laver på andre køretøjer samt mennesker. :silent:

Men når det er sagt vil en controller fra "stor knallert" udgave til samme køretøj fluks bringe dig i vild galop ud over stepperne med 40 km/h. :scootergriselektrisk:

Uden et indgående kendskab til hvordan motor/display/gashåndtag skal forbindes vil det nok ende op med en katastrofe hvis du prøver og bruge en controller til et andet mærke, der garanteret har nogle helt andre stikforbindelse. :mrgreen:

Alternativt kunne du også investere i et bagdæk til kalorius, der har en større rullediameter end det originale, kunne helt lovligt bringe dig nærmere de forjettede 30 km/h. ;)

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA coopop

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg synes hellere du skal bruge pengene på et ekstra batteri (4499,- kroner) end controller (1299,- kroner).
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: VGA coopop

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Vores "gamle" kabinescooter har en tophastighed på kun 22km/t. Jeg undersøgte dengang, om der kunne monteres større dæk. Tilsyneladende er det ulovligt, da dækstørrelsen er specificeret i typegodkendelsen (EU CERTIFICATE OF CONFORMITY). Mindst en forhandler skrev, at der skulle bruges samme dækstørrelse ved dækskift.

Så ved ændring af dækstørrelse, vil det nok være en god ide at undersøge lovligheden igen.

//Jørgen.
Brugeravatar
Coopop
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 27
Tilmeldt: 12. januar 2022 07:17
Scootere: VGA coopop El
Puch maxi k fra 87

Re: VGA coopop

Ulæst indlæg af Coopop »

Scootergris hvor har du fundet controlleren henne ? kan godt finde varerummet men ikke et sted jeg kan købe den.
Angående display er der ingen 1 eller 2 så intet indiker gear.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA coopop

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg samler information om køretøjet på Coopop (elektrisk).
Controllerne er på https://www.thansen.dk/scooter-mc/scoot ... 233885697/ men ingen billeder endnu og står "Forventes på lager efter den 08-02-2022".
Du kan også se i videoen står der 2 på displayet og det er et køretøj med gul nummerplade (lille knallert).
Brugeravatar
Coopop
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 27
Tilmeldt: 12. januar 2022 07:17
Scootere: VGA coopop El
Puch maxi k fra 87

Re: VGA coopop

Ulæst indlæg af Coopop »

Hej scootergris ja du har ret på billede kan jeg godt se der står to på som der skulle være gear hmm så må den da kunne høres noget ved for må godt nok sige hvis jeg er heldig så køre den 27 km/t og det er da lige sløvt nok.
Besvar