VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af chriis117 »

Hey!
Jeg er ny til scooter markedet, men skal til at købe en da den nye uddannelse ligger længere væk end jeg gider at cykle :D
Indtil videre synes jeg en VGA E-FOX ser meget lovende ud, da der umiddelbart ikke skal vedligeholdes ligeså meget ved den, som ved benzin scootere.

Jeg ved der findes bedre mærker end VGA, men scooteren skal kun bruges i de 2 - 3 år jeg er under uddannelse, samt skal den KUN bruges som transport frem og tilbage. Derfor gider jeg ikke ligge alt for mange penge i nogle mere "high-end" mærker, som holder i 10 år+ osv.

er der nogle herinde der har en e-fox eller har nogle erfaringer med modellen og kan fortælle hvad de synes om den?

mvh
chris
Brugeravatar
SilentRider
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 19. december 2019 11:51
Scootere: VGA Vax 30

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af SilentRider »

Jeg har ikke selv e-fox, men en Vax og hvis du kan bruge generel erfaring med elektriske scootere så kan jeg sige dig, at de er en god investering! Du kører for 5-8 øre per km i strøm. Den starter ved at dreje nøglen, ikke noget bøvl med kickstart eller at den går ud når det er koldt. Ingen olie, ingen benzin, bare oplad og kør.
Lydløs kørsel, det er kun dækkene, der larmer og derfor kan cyklisterne heller ikke høre dig. Jeg får installeret en ringeklokke snart da et horn lige bag en cyklist er for voldsomt hvis ikke man dytter fra afstand.
Hurtig acceleration!

Ulemper:
Har du ikke mulighed for at oplade udenfor/i stueetagen hjemme eller på arbejde, så skal du tage batteriet med dig ind og oplade det. Hver gang. Det har ikke godt af at stå med en opladning under 70-80% og batteriet kan generelt ikke lide at aflades for meget, så oplad det dagligt medmindre du kører meget korte ture. Batteriet vejer vel omkring de 10 kg, men har et fint håndtag (i hvert fald på min Vax).

Overvejer du en Vax kan den fås brugt for 7000. Jeg så forleden to firmaer, der begge solgte ud af deres flåde af Vga Vax. Jeg har kørt på den dagligt siden november i fjor og kan varmt anbefale den.
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af chriis117 »

Takker for svaret. Det giver endnu mere grund til at købe en el scooter.
Jeg var bare lidt bekymret for hastigheden, nogle siger den er dejlig hurtig i acceleration, men læste også at scootergrisen skrev hans VGA Vax nærmest ikke kunne trække sig op ad en bakke eller et hul.
Jeg synes e-foxen ser rigtig fed ud og håber da den er mindst ligeså god, hvis ikke bedre end VAX'en, da den er den nyeste model 😁
Anbefaler du at tilkøbe service pakke? Jeg synes det lyder lidt spild til en el scooter, så er lidt usikker
Brugeravatar
SilentRider
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 19. december 2019 11:51
Scootere: VGA Vax 30

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af SilentRider »

Jeg ved ikke lige hvilke bakker Scootergrisen kører på, men jeg har en meget stejl vejbro jeg skal op ad dagligt. Min Vax kører 41-42 og kommer ned på 36-37 når jeg nærmer mig toppen. Den er så stejl, at alle nærmest går i stå på deres cykel nær toppen.

Jeg har ikke serviceret min. Jeg mener, det er en elscooter for fa'en. :) Men selvfølgelig kan der være nogle ting, der skal strammes op efter noget tid.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det var i naturen der var en bakke jeg gerne ville op af men det ville scooteren ikke med mig på.

En væsentlig detalje som T. Hansen vist nok helt har udeladt at nævne er at scooteren vist nok har plads til 2 (måske 3) batterier under sædet.
Jeg synes det giver en væsentlig/anderledes/bedre scooter med 2 aftagelige batterier end 1.

Du kan jo godt allerede nu undersøge om du kan få den opladt på skolen og der hvor du bor.
Jeg slæber batterier ind og ud fordi jeg lade indenfor det er lidt kedeligt så hvis du kan få et stik udendørs så vil det være rart.
Batteriet skulle kunne holde længere hvis ikke man aflader det helt hvad gang og desuden falde topfarten jo mere batteriet aflades.

Og så snart du får den så undersøg hvordan du kan sikre batteriet.
De gør desværre ikke noget for at sikre batteriet andet end sædelåsen.
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af chriis117 »

Takker meget for hjælpen.
Ja jeg er også selv lidt urolig med batteriet, det er sikkert nemt at bryde sædet op og tage batteriet, hvis man ved at det er en elscooter.
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af chriis117 »

Jeg havde tænkt mig at købe den imorgen, men nu da jeg går ind på deres hjemmeside er prisen pludselig ændrer fra 11999 til 14999.... Hvor uheldig kan man lige være
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan da lige prøve og ringe til dem hurtigt i dag eller tage hen i en butik og spørge om du ikke kan få den til den gode pris.
Kunne måske endda være de stadig har den gode pris i butikken.

Ellers tror jeg der går 2-3 måneder så sætter de prisen ned igen.
Så kan du i mellemtiden tænke over om du vil bruge 2999-3999,- på et ekstra batteri.
Scooteren kommer som standard med 20 Ah. Køber du det med 26 Ah så er du bedre stillet med dit primære batteri og så har du det med 20 Ah til når du har brug for længere rækkevidde og du kan skifte det ud uden at skulle vente på batteriet står til opladning.
https://www.thansen.dk/scooter-mc/scoot ... 234277056/
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af chriis117 »

Jeg tog ud i butikken idag og de havde dem stadig til salg. Jeg skal hente den på Torsdag 😁
Jeg prøvede at køre på en af deres demoer... Den var ekstreeeem hurtig med accelerationen haha
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hurra :party:
Så er der endnu en der kører på elektrisk scooter. :scootergriselektrisk:

Under Dig og dit elektriske køretøj kan du oprette et emne hvor du løbende kan vise den og skrive om alle de ting du oplever. Måske du får lyst til at tage frontskjolde/sædeboks af og tage billeder af de forskellige ting.

Hvis du har lyst til at rustbeskytte så kan du gøre det nu mens den er ren.
Besvar