VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af chriis117 »

Ja det var nok en god idé at rustbeskytte den.
Jeg skal se om jeg ikke kan få lagt lidt op omkring den, selvom jeg er ved så meget om sådan nogle ting haha
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Fandt en kort stejl asfalteret bakke at køre op af på VGA Vax uden tilløb og den kom ned på cirka 8 km.
Det var det samme både med næsten afladt batteri og fuldt opladt batteri.
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af chriis117 »

Det lyder sgu lidt halv langsomt. Vi får se hvad e-foxen kan, når jeg forhåbenligt får den imorgen. er det ikke rimeligt normalt tho for alle scootere el eller ej, når det er uden tilløb? har aldrig kørt på en bezin scooter før heller.
Jeg tænkte på noget andet, el scootere... De tåler vel regn osv uden problemer som alle andre scootere eller?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg kørte lidt op ad bakken og satte farten ned før jeg igen prøvede at se hvor høj fart den kunne komme op med.
Havde regnet med at det fuldt opladte batteri så ville give en hurtigere fart end det batteri som næsten var helt afladt men i min lille test var farten det samme.

Det må vel være controlleren der er indstillet til max. at yde noget bestemt.
Nu prøvede jeg ikke de 3 hastighedsindstillinger så måske også har indflydelse på kørsel op ad bakke.

Min VGA Vax havde problemer i regn eller efter regn.
Nu har den ikke problemet længere. Er ikke helt sikker på hvad det skyldtes men måske var det fordi jeg har lavet noget ekstra afskærmning ved baghjulet og så havde jeg fået det lavet sådan at vand fra min hjemmelavet skærm dryppede lige præcist på akslen når man kørte så måske det gjorde at der kom vand ind i motoren så motoren ikke altid fik strøm så den hakkede i det.

Regn/fugt er vel noget af det der kan give flest problemer så hvis du har mulighed for det så parker den overdækket eller indenfor i opvarmet lokale eller f.eks. hvor solen skinner hvis den står ude så den kan komme af med fugten.
Og forbedr gerne hjulafskærmningen med f.eks. stænkklap osv. så der ikke bliver slynget vand/sand/salt osv. op fra hjulene.
Det kan give problemer som dårlig forbindelse i stik, vand i det nederst kronrørsleje, støddæmpere bliver svære at justere og bare at scooteren bliver beskidt med sand alle mulige steder.
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af chriis117 »

Så fik jeg den kørt hjem. Den kører sgu meget godt og er dejlig hurtig i acceleration, dog mærker man selvfølgelig at det er lidt noget Thansen kvalitet... jeg klager dog ikke til prisen.
Jeg undrer mig dog om en ting, den der trip tæller er da ekstrem upræcis. Den stod på 18 km, da jeg fik den fra butikken og da jeg havde kørt den hjem stod den på 67 tror jeg. (Jeg har ca. 6 km hjem derfra) mener den 6.7 eller wtf, fordi hvis den tror jeg kører 100 km om dagen skal jeg da til service allerede om 10 dage hahah.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Billedet fra T. Hansen viser en meget lille prik så ja det må være 6,7 km.
VGA_e-Fox_10.jpg
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af chriis117 »

Så er det heldigvis bare mig som er blind 😁
Jeg skal se om jeg kan skrive noget mere om den, når jeg har kørt et stykke tid på den
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af chriis117 »

Indtil videre kører den super og har ikke rigtigt lagt mærke til noget underligt andet end én ting.
Der kommer en lidt underlig lyd fra forhjulet, når hjulet kører rundt er det som om noget støder på ét sted og derfor kommer der et slags lille "klik", som bliver langsommere og hurtigere i forhold til hvor hurtigt man kører. I starten troede jeg det var lyden fra blinkeren ligesom en bil, fordi det lød lidt sådan og jeg kun hørte det når jeg kørte langsomt pga. vindstøjen.
er det muligvis en dims, der er til triptælleren og tæller hvor mange gange hjulet kører rundt eller kan det var noget af gummiet fra hjulet der lige rammer skærmen lidt?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Den har vist ikke noget speedometerdrev ved forhjulet.

Hvis der sidder en sten i dækmønsteret så kan det godt sige sådan en kliklyd hver gang stenen rammer jorden så tjek om der sidder noget i dækket.

Ellers sæt den på centerstøtteben så hjulet er over jorden. Sæt f.eks. noget tungt på sædet så forhjulet kommer op.
Så kan du dreje forhjulet rundt og lytte.
Eventuelt kan trykke ind på bremsekaliperen i 5 sekunder så den slipper og hjulet bedre kan dreje frit rundt. Hvis du gør det så husk når du er færdig skal du pumpe et par gange på bremsegrebet før bremsen igen tager fat.

Så kan du nok hører hvor lyden er fra.
Måske bremseslangeholderen er for tæt på hjulet.
Eller ventilhætten ramme noget.
Eller et klistermærke.
Eller pakdåserne.
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af chriis117 »

Det forsvinder når spinder hjulet rundt og samtidigt løfter lidt op i forskærmene, så tænker det må være nogle små gummi sutter på hjulet der rammer på. Så det burde nok hurtigt forsvinde når de bliver slidt af på et tidspunkt
Besvar