VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af chriis117 »

viewtopic.php?f=30&t=3876
Jeg købte en e-fox og har lavet en "lille" anmeldelse af den her.

Nu er der gået over en måned med den og jeg er stadig fint tilfreds, den kører super og har ikke haft nogle problemer.
Brugeravatar
Bendtsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. oktober 2020 10:46
Scootere: Kymco super 8

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af Bendtsen »

Tak for den fint beskrevne anmeldelse chriis117.

Er der nogen der ved hvordan man drosler den fra 45 km/t til 30 km/t ??? Jeg formoder de to elektriske scootere er ens.
Omvendt forstået - det må være muligt, at "ændre" en 30 km/t e-Fox til 45 km/t uden det store besvær :twisted:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af Jps »

Bendtsen skrev: 9. oktober 2020 14:17 Tak for den fint beskrevne anmeldelse chriis117.

Er der nogen der ved hvordan man drosler den fra 45 km/t til 30 km/t ??? Jeg formoder de to elektriske scootere er ens.
Det må man ikke (drosle fra 45 til 30 km/t). Er knallerten en 45'r, skal den forblive en 45'r grundet typegodkendelsen, på køretøjet. Dette gælder naturligvis også den anden vej (30 til 45 km/t).
Brugeravatar
Bendtsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. oktober 2020 10:46
Scootere: Kymco super 8

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af Bendtsen »

Der er rigtig meget man ikke må, men de teoretiske muligheder er der ingen lov der kan forhindre man diskuterer :detective:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af Jps »

Bendtsen skrev: 9. oktober 2020 14:54 Der er rigtig meget man ikke må, men de teoretiske muligheder er der ingen lov der kan forhindre man diskuterer :detective:
Nej :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Bendtsen skrev: 9. oktober 2020 14:17 Er der nogen der ved hvordan man drosler den fra 45 km/t til 30 km/t ??? Jeg formoder de to elektriske scootere er ens.
Omvendt forstået - det må være muligt, at "ændre" en 30 km/t e-Fox til 45 km/t uden det store besvær :twisted:
Det kræver at en med en VGA e-Fox undersøger nogle ting:
Kig under frontskjoldet om der er en stik der ikke er forbundet til noget. Til montering af gearvælger.
Kig under sædet/sædeboksen om der er et stik der ikke er forbundet til noget til at forbinde controlleren til computeren.
Kig hvilken controller der er i.

Tag billeder af tingene så man kan se ledningerne og ledningsfarverne og hvad der står på controlleren.
Så kan jeg undersøge mere når jeg ved de ting.

T. Hansen har ikke billeder af nogle reservedele til den model endnu så har ikke meget information om den.
Brugeravatar
Iba
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. november 2020 13:39
Scootere: Vga e-fox 30

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af Iba »

Hejsa
Vil lige høre om det er nogen der har fundet ud af noget omkring, hvordan man fjerner begrænsningen på vga e-fox 30
Brugeravatar
MortenS
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4. januar 2021 17:40

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af MortenS »

Jeg har sådan en fætter.
Efter en måned og 115 kilometer vil den ikke starte.
Der kommer lys i displayet. Der sker dog intet, når jeg trykker på start- Den forbliver i tilstand P og vil ikke gå på O
Der er over 3 ugers ventetid på reparation, lidt træls når man er afhængig af den som daglig transportmiddel
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

MortenS skrev: 4. januar 2021 17:47 Jeg har sådan en fætter.
Efter en måned og 115 kilometer vil den ikke starte.
Der kommer lys i displayet. Der sker dog intet, når jeg trykker på start- Den forbliver i tilstand P og vil ikke gå på O
Der er over 3 ugers ventetid på reparation, lidt træls når man er afhængig af den som daglig transportmiddel
Er sidestøttebenet slået op?
Tjek om bremselyset tænder/slukker når det slåes op/ned hvis det normalt gør.
Prøv at trykke hårdere ind på startknappen. Kan være der er vand/is så der ikke så let er forbindelse.
Du kan også sætte køretøjet i opvarmet rum i 1 døgn eller lignende og se om det hjælper eller bruge en hårtørre ved startknappen/sidestøtebenskontakt.
O skal vist ligne D som i Drive.
Brugeravatar
MortenS
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4. januar 2021 17:40

Re: VGA E-FOX, nogle erfaringer?

Ulæst indlæg af MortenS »

Meget mystisk.
Først ville den ikke.
Så prøvede jeg at aktivere støttebenet.
Når det bliver slået op uden, at man støtter det, det svinger frit, går den på D
Den trak bare ikke først, men så kom den i gang ?
Besvar