Odometer nulstillet

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
SilentRider
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 19. december 2019 11:51
Scootere: VGA Vax 30

Odometer nulstillet

Ulæst indlæg af SilentRider »

Nå, odometeret på min Vga Vax har åbenbart mistet sin hukommelse. Jeg kørte som vanlig ud til supermarkedet og da jeg drejede nøglen om for at slukke så jeg idet skærmen gik ud, at der stod en masse nuller på odometeret. Mærkeligt, for jeg ved, at jeg har kørt de 2300 km på den. Jeg drejede igen tændingen og jo, minsandten - der står 00000.
Jeg gik ind og handlede, gik ud igen og prøvede én gang til. Der stod stadig nul. Og skulle man tro, at den ikke talte, så gjorde den det rent faktisk for tallet steg i takt med at jeg kørte.

Meget besynderligt. Gad vide om andre elscootere har samme fejl.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Odometer nulstillet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det var jeg også ude for på min VGA Vax da jeg lavede noget ved styrlåsen.
Jeg dreje nøglen i låsen flere gange fra tænd til sluk og det fik åbenbart km-tælleren til at nulstille.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Odometer nulstillet

Ulæst indlæg af Jps »

Odometeret i min elbil nulstiller sig selv, hvis man slukker for at gå ind og handle, og står i 0, når man tænder for strømmen. Det pisseirreterende, men åbenbart normalt for køretøjer på el.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Odometer nulstillet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har nu testet hvad der sker hvis man drejer nøglen fra tænd til sluk flere gange i træk.
Km-tælleren nulstiller hvis jeg (i slukket tilstand) tænder og slukker 4 gange.
Når man efterfølgende tænder står der 00000.

Gad vide om der er andre ting man kan gøre ved at tænde/slukke sådan.
Brugeravatar
SilentRider
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 19. december 2019 11:51
Scootere: VGA Vax 30

Re: Odometer nulstillet

Ulæst indlæg af SilentRider »

Vildt, metoden nulstillede den igen. Det må da være en fejl, odometre burde ikke kunne nulstilles.
Brugeravatar
Martin987
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. maj 2021 17:03
Scootere: VGA Vax 45KM 2017

Re: Odometer nulstillet

Ulæst indlæg af Martin987 »

Min VGA Vax har også lige nulstillet km-tælleren... :yikes:
Uden at vide noget som helst om funktionen, tændte og slukkede jeg den flere gange hurtigt efter hinanden. Og nu er skaden sket.
Er der nogen der ved, om den bare står på triptæller nu, og hvordan man får den tilbage til at vise total kørte KM?
Har prøvet alle mulige kombinationer med at holde bremser inde, og dreje gashåndtag. Intet ser ud til at virke...
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Odometer nulstillet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tænker ikke at den bare står på triptæller.
Fordi hvis den gjorde så kunne man jo tænke at den så ville skifte tilbage hvis du gjorde det igen men den nulstiller bare igen.
Der står ikke TRIP på displayet nogen steder når displayet testes de første sekunder efter der sættes strøm til.
Displayet får vist ikke noget signal om bremsekontakter og farthåndtag.
Eventuelt skriv tallet ned før der blev nulstillet hvis du cirka kan huske det så du senere kan regne ud hvor langt den har kørt i alt.
vga_vax_speedometer_23.jpg
Besvar