Scootergrisen's VGA Vax

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det lykkedes mig vist at køre 10 km i dag før strømmen blev afbrudt på ad bakke.
Og det var så det bedste at de to batterier jeg har.
Så plejer jeg gerne og lade den være slukket lidt og så kan man tænde igen lidt efter og køre lidt mere men den her gang skulle jeg vente ret meget længere før jeg kunne tænde og køre igen.
Som om der nogle gange kom lys i displayet men uden at det viste noget.
Der var en lille smule sne men batteriet er opladet indendørs.
Så der er ikke meget sjov tilbage i de celler.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Jamen hvad sker der? 10 kilometer på en opladning? Ja, undskyld, men det er jo helt hen i skoven. Jeg kører 200 km på en "opladning" med 5 liter benz..Bevares, er stor tilhænger af Elon Musk og hans ide, men at skulle lide så meget for det....
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det er ikke så godt.
Tænker der må være én eller få celler der er dårlige og trækker spændingen ned for hele batteriet så de fleste celler egentligt har en del mere tilbage men at BMS'en forhindre yderligere afladning pga. de dårlige celler.
Men vil nok give vist mening at skifte alle celler.
Man kan desværre ikke teste de enkelte celler uden at skulle ødelægge svejsningerne/stripsne.

Så det er blevet lidt en motionsscooter hvor jeg må skubber den.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen skrev: 10. marts 2023 09:28Så det er blevet lidt en motionsscooter hvor jeg må skubber den.
Sjov betegnelse: Motionsscooter. Jamen hvad er det man siger, "Intet er så galt, at det ikke er godt for noget" Så får du da bevæget kroppen :thumbup:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Og en dag med nedbrud, ca 4 km fra hjemmet, måtte jeg også trække lortet hjem. Av, ca 90 kilo er sgu en tung-satan at slæbe rundt på!!
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 8. marts 2023 12:45 Det lykkedes mig vist at køre 10 km i dag før strømmen blev afbrudt på ad bakke.
Og det var så det bedste at de to batterier jeg har.
Så plejer jeg gerne og lade den være slukket lidt og så kan man tænde igen lidt efter og køre lidt mere men den her gang skulle jeg vente ret meget længere før jeg kunne tænde og køre igen.
Som om der nogle gange kom lys i displayet men uden at det viste noget.
Der var en lille smule sne men batteriet er opladet indendørs.
Så der er ikke meget sjov tilbage i de celler.
Kom til at tænke på om det ikke var en ide du købte en af de bedre 48 Volts Li-Ion pakker nede fra Kinaland og murede den ind i det dårligste batteri du har. Det kræver så du formodentlig skal bibeholde den originale BMS der sidder i pakken.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har ikke penge eller mulighed for at købe det.
Hvis man kunne finde de rette specifikationer så kunne man da godt købe en færdiglavet pakke.
Ville allerhelst lave det selv med celler og svejsemaskine osv. men ikke sikkert det nogensinde bliver til noget.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 17. marts 2023 17:16 Har ikke penge eller mulighed for at købe det.
Hvis man kunne finde de rette specifikationer så kunne man da godt købe en færdiglavet pakke.
Ville allerhelst lave det selv med celler og svejsemaskine osv. men ikke sikkert det nogensinde bliver til noget.
Det med penge kender jeg ikke noget, til men muligheden har du da. Er faktisk ret sikker på det vil koste dig betydeligt flere penge og reopbygge et af dine gamle batterier af løse celler end og købe en Kinesisk færdiglavet pakke du med lidt ombygning kan smide i den gamle kasse til omkring 2k kroner, så det igen matcher specifikationerne på dit gamle gamle batteri af ny.

Ved ikke engang om du kan købe et nyt batteri ved T. Hansen til din model, men hvis er jeg ret sikker på du må spytte minimum 7k surt tjente penge efter dem. :mrgreen:

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tvivler på det koster omkring 2000 kroner men du er da velkommen til at undersøge det hvis du vil.
Nu vil jeg jo gerne have længere rækkevidde end originalt. I original batterikasse.
Så flere celler og større kapacitet i hver celle. Og dermed højere pris.
T. Hansen har ikke længere batteri til VGA Vax på deres hjemmeside men kan da være de vil være i stand til at få det igen hvis kunderne efterspørger det. Men ja prisen er ikke så sjov.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 17. marts 2023 20:12 Tvivler på det koster omkring 2000 kroner men du er da velkommen til at undersøge det hvis du vil.
Nu vil jeg jo gerne have længere rækkevidde end originalt. I original batterikasse.
Så flere celler og større kapacitet i hver celle. Og dermed højere pris.
T. Hansen har ikke længere batteri til VGA Vax på deres hjemmeside men kan da være de vil være i stand til at få det igen hvis kunderne efterspørger det. Men ja prisen er ikke så sjov.
Tja, som et eksempel kan et 48 Volts 20Ah batteri fås for omkring 1300 + afgifter (moms og told). Men da jeg ikke kender de indvendige mål på kassen til dit batteri, vil jeg ikke søge på et bedre egnet før jeg kender omtalte mål.

https://www.aliexpress.com/item/1005003 ... 1802zbInUS

Du skal lige huske og vælge 48 Volts udgaven ved at klikke på det rigtige billede af batteriet.

Hilsen Leif.
Besvar