Scootergrisen's VGA Vax

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har bøjet de to lange stænger nederst på denne bagagebærer som normalt er til bagpå så den passer foran.
Når skjoldene er på skal der nok sidde afstandsstykker på omkring 1 cm så bagagebæren ikke rør skjoldet
forbagageberer_1.jpg
forbagageberer_2.jpg
forbagageberer_3.jpg
forbagageberer_4.jpg
forbagageberer_5.jpg
forbagageberer_6.jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøver i første omgang med denne kurv der godt nok kan suge vand.
Det er lidt underligt at have noget foran der sidder stille og ikke drejer med når man drejer på styret.
Måske et regnslag med elastik i kanten vil være godt.
Det virker elllers godt at man lige kan sætte hjelmen i kurven foran så det kan være jeg kommer til at bruge den til hjelmen også.
forbagageberer_kurv_1.jpg
forbagageberer_kurv_2.jpg
forbagageberer_kurv_3.jpg
forbagageberer_kurv_4.jpg
forbagageberer_kurv_5.jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så den her taske der kunne være interessant til at have mit 10 meter strømkabel i.
https://www.2wheels.nl/bagagetas-agm-goccia
goccia-bagagetas.png
goccia-bagagetas.png (797.5 KiB) Vist 2444 gange
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 18. juli 2022 00:53 Så den her taske der kunne være interessant til at have mit 10 meter strømkabel i.
https://www.2wheels.nl/bagagetas-agm-goccia
goccia-bagagetas.png
Skal den hænges på bagagebægeret eller lægges ned til batteriet ?

Tvivler i øvrigt på den er vandtæt.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Måske hænges forrest hvor jeg har monteret en lodret bagagebærer.
Tjek billeder i forrige indlæg.
Jeg vil gerne kunne køre hen til en stikkontakt og så sætte stikket i på en let måde uden at skulle stå op og låse ting op og sådan.
Jo lettere det er jo bedre.

Det var ikke nødvendigvis præcist den taske jeg vil have men mere ideen om en taske noget i den stil så regnen løber af men også at hvis jeg lægger et vådt kabel i så skulle tasken ikke holde på fugten så f.eks. at der var et net i bunden så fugtigt kunne komme ud.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 18. juli 2022 15:15 Måske hænges forrest hvor jeg har monteret en lodret bagagebærer.
Tjek billeder i forrige indlæg.
Jeg vil gerne kunne køre hen til en stikkontakt og så sætte stikket i på en let måde uden at skulle stå op og låse ting op og sådan.
Jo lettere det er jo bedre.

Det var ikke nødvendigvis præcist den taske jeg vil have men mere ideen om en taske noget i den stil så regnen løber af men også at hvis jeg lægger et vådt kabel i så skulle tasken ikke holde på fugten så f.eks. at der var et net i bunden så fugtigt kunne komme ud.
Ja ok.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu har jeg prøvet med højre hornknap som bakknap i noget tid.
Jeg er ikke sådan helt vild med sådan en trykknap der bruges til horn fordi den skal være trykket helt ind for at får kontakt til at få valgt baglæns og så skal man dreje farthåndtaget med samme hånd.
Nogen gange bliver der ikke skabt kontakt godt nok og så kører den frem i stedet for tilbage.
Så det ville være bedre med en anden form for kontakt så man er mere sikker på hvad der kommer til at ske når man drejer farthåndtaget.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

På sædet har sygningen været gået op i noget tid så der er hul to steder.
Ligesom om tråden er mør og knækket let nu efter 3 år og 4 måneder siden jeg købte scooteren.

Det var lidt svært at presse nålen igennem flere lag plastik men nu jeg har da forsøgt at lappe det med ny sygning så ikke der kommer vand ind til skummet.
Det var også lidt svært at få nålen til at kunne ud der hvor jeg gerne ville så kan være det er bedre med en krum nål eller måske en der er tyndere end den jeg brugte.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Cis »

scootergrisen skrev: 26. juli 2022 13:47 På sædet har sygningen været gået op i noget tid så der er hul to steder.
Ligesom om tråden er mør og knækket let nu efter 3 år og 4 måneder siden jeg købte scooteren.

Det var lidt svært at presse nålen igennem flere lag plastik men nu jeg har da forsøgt at lappe det med ny sygning så ikke der kommer vand ind til skummet.
Det var også lidt svært at få nålen til at kunne ud der hvor jeg gerne ville så kan være det er bedre med en krum nål eller måske en der er tyndere end den jeg brugte.
Hej :scootergriselektrisk: , jeg har læst en masse af dine indlæg, hvor du beskriver dine problemer/løsninger med batteri skift og kort rækkevidde m.m, og jeg kan se på dine billeder, at din elscooter er læsset til i sådan et grad, at det må knibe for dig, at havde plads til både dig selv og de ting du transporterer..

Kunne det ikke være et mulighed for dig, at skifte til en kabinescooter, så er dine problemer med nok plads dækket, og rækkevidden er jo blot et spørgsmål og hvilken model man vælger, feks. en IVE kabinescooter, som leveres med Lithium batteri, hvor selv det lille batteri, giver dig over 40 km rækkevidde selv om vinteren.

Jeg ved godt, at de færreste har penge nok til at blot købe en sådan en kontant, men jeg har set, at flere steder sælger de kabinescooter uden udbetaling, og hvor tilbage-betalingen sker over så lang tid, at afdragene er til at leve med for de fleste..

Da jeg ikke kender noget til dine boligforhold eller økonomi, så må du på forhånd tilgive mig foreslaget, hvis det rammer langt fra skiven..

Mvh Christian
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ville gerne have haft den var lidt større og kunne holde til mere vægt lidt ligesom en varescooter.
Men hvis man har nogle krav såsom LED-forlygte og aftagelige litiumbatterier og heller ikke må koste så meget osv. så er det begrænset hvad der var/er at vælge i mellem.
Men omvendt har det da også været ret lækkert at den er så let.

Har ikke lige nogle speciel stor lyst til en kabinescooter.
De virker ikke så attraktive for mig.
Alene prisen gør at det kan være ligegyldigt at tænke over og skal ikke have noget på afbetaling.
Besvar