Køb af VGA Vax elscooter 48V-30Ah 30km/t eller 45 km/t?

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
NewScooterDriver
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 6. maj 2018 01:18
Scootere: VGA Vax elscooter 48V-30Ah 45 km/t

Køb af VGA Vax elscooter 48V-30Ah 30km/t eller 45 km/t?

Ulæst indlæg af NewScooterDriver »

Hej alle sammen

Jeg er ret ny til det med el-scooter og vil hører om det bedst kan betale sig at købe en VGA Vax elscooter 48V-30Ah 30km/t eller 45 km/t?
Det drejer sig om kørsel 5 dage om ugen på cirka 10km om dagen.
Hvad er fordelene og ulemperne ved denne scooter? VGA Vax elscooter 48V-30Ah 30km/t eller 45 km/t?
Derudover køber i Thansen's servicepakke med?
Til sidst vil jeg bare spørger, er der nogen som ved hvornår de indfører EURO 4? da Thansen kører med restsalg af el-scooterne lige nu.

Håber i kan hjælpe mig med mit valg af el-scooter :-)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Køb af VGA Vax elscooter 48V-30Ah 30km/t eller 45 km/t?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis der er cykelsti kan det være du helst vil køre der.
Så kommer du måske lidt langsommere frem men hvis det kun er 5 km så betyder det måske ikke så meget.

Fordelen er alt det med ingen afbrænding af olieprodukter/udstødning/forurening/støj.
Det kunne nok være rart at køre i naturen uden at larme.

Ulempen er vel at batteriet er så dyrt.
T. Hansen vil næsten have samme pris for et nyt batteri (6999) som for et helt nyt køretøj med batteri (8999) så håb på det holder og at de vil give dig et nyt hvis det går i stykker.
Den har nok nedsat fart op af bakke.
Og så er der ikke så mange der har kendskab til elektriske scootere og nok svært at finde andre steder end T. Hansen som sælger de dele som er specielle til den, batteri, controller, motor, osv.

Jeg har aldrig købt en scooter hos T. Hansen og dermed heller ikke deres servicepakker.
Jeg har desværre ikke den store tiltro til at tingene bliver lavet ordentligt og synes deres servicepunkter er for vage.
De har vist bare taget serviceeftersyn fra en scooter med forbrændingsmotor også fjernet de punkter som har med forbrændingsmotor at gøre.
Der står f.eks. intet om kontrol af batteri.

T. Hansen havde noget om euro 4 men tror de har slettet det. Jeg kan ikke finde det mere.

Men køb den bare.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Køb af VGA Vax elscooter 48V-30Ah 30km/t eller 45 km/t?

Ulæst indlæg af Jps »

NewScooterDriver skrev: 6. maj 2018 01:43 ?
Til sidst vil jeg bare spørger, er der nogen som ved hvornår de indfører EURO 4? da Thansen kører med restsalg af el-scooterne lige nu.
Euro 4 blev indført sidst i 2017. Og alle nye knallerter der ikke har den godkendelse, kan sælges så længe lager haves frem til 2019. Det er hvad jeg har fået at vide fra en person der er godt inde i lovstoffet omkring Euronormer.
Brugeravatar
NewScooterDriver
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 6. maj 2018 01:18
Scootere: VGA Vax elscooter 48V-30Ah 45 km/t

Re: Køb af VGA Vax elscooter 48V-30Ah 30km/t eller 45 km/t?

Ulæst indlæg af NewScooterDriver »

Tak for svarene, vil i anbefalde man købte en scooter som kører 30km/t eller 45km/t?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Køb af VGA Vax elscooter 48V-30Ah 30km/t eller 45 km/t?

Ulæst indlæg af Jps »

NewScooterDriver skrev: 6. maj 2018 12:41 Tak for svarene, vil i anbefalde man købte en scooter som kører 30km/t eller 45km/t?
Har du kortet så køb en 45'r.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Køb af VGA Vax elscooter 48V-30Ah 30km/t eller 45 km/t?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kommer an på hvad der er af vej/cykelsti der hvor du har tænkt dig at køre.
Brugeravatar
Mikro98
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. marts 2017 14:02
Scootere: Giantco Sprint

Re: Køb af VGA Vax elscooter 48V-30Ah 30km/t eller 45 km/t?

Ulæst indlæg af Mikro98 »

Vil nok sige det kommer an på hvor du skal køre. er der meget kø på vejene når du skal køre der vil jeg sige 30, er der mere frit vil jeg da selv hellere køre på en 45,
Brugeravatar
NewScooterDriver
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 6. maj 2018 01:18
Scootere: VGA Vax elscooter 48V-30Ah 45 km/t

Re: Køb af VGA Vax elscooter 48V-30Ah 30km/t eller 45 km/t?

Ulæst indlæg af NewScooterDriver »

Der er vej/cykelsti så der kan køres uden problemer hele vejen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Køb af VGA Vax elscooter 48V-30Ah 30km/t eller 45 km/t?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ville foretrække at køre på cykelsti pga. at mange bilister ikke tager hensyn f.eks. ved overhaling.
På cykelsti er du mindre generet af bilister.

Du kunne eventuelt prøve turen nogen gange på vej og cykelsti og se forskellen hvis du ikke allerede har prøvet.
Så finder du sikkert hurtigt ud af hvad du synes der er bedst.
Brugeravatar
no_ordinary_guy
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. november 2019 21:34
Scootere: VGA VAX 45 model

Re: Køb af VGA Vax elscooter 48V-30Ah 30km/t eller 45 km/t?

Ulæst indlæg af no_ordinary_guy »

lidt gammel tråd. men prøver lige vække lidt liv i den igen.
har selv en vga vax 45. og vil sige batteriet er kraftig under dimentioneret til en 45. da den sjældent når ret meget over 42 og meste af tiden omkring 35. især op af bakke i en gammel by som svendborg ser jeg det nødvendigt at tage cykelstigen, da jeg ikke vil tillade mig selv at køre 20km/t op af bakke på vejen. især ikke der hvor biler faktis ikke kan komme forbi.

men følger man reglerne skal den køres på niveau med motorcykel dog at man skal holde til højre. dvs ingen kørsel på cykelstigen?! har en nyere tråd hvor jeg er igang med at bygge et nyt batteri. hvor jeg opgradere den fra 48V til 60V og efter reglerne ændre jeg ikke noget mellem motor og drivhjul. så efter hvordan loven er skrevet. så er det lovligt. tager den også gerne med i retten hvis det skulle være. vil se om jeg kan få tv2 til at dække min historie for at give en lige højre til VGA for at lave en hippie mundkurv af et køretøj. som virker fint som 30. men ikke 45. trods mange af komponenterne er bygget til 72V
Besvar