Side 5 af 13

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 7. maj 2022 15:55
af Guffi
Jeg tænkte mere på det internationale marked. (EU). Evt. i en opgraderet version...

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 7. maj 2022 20:56
af Landbo
Guffi skrev: 7. maj 2022 15:55 Jeg tænkte mere på det internationale marked. (EU). Evt. i en opgraderet version...
Må ja ok. Batteriet findes jo også i en 28 Amp/h udgave som kan fås i både Holland og England. Men om de også holder den berømte T. Hansen kvalitet har jeg ingen aning om. :?

Hilsen Leif.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 11. maj 2022 03:53
af aheisedk
Hej Leif

Jeg kører 32km dagligt med min GEV1000 (45km/h). Den enkelte tur på 16,0km bruger mellem 35% og 45% af batteriet. Det svarer til en rækkevide mellem 45km og 35km. Vinden er den afgørende faktor i forhold til rækkevidde. Mindste forbrug (29%) havde jeg da jeg kørte i vindskygge bag en stor landbrugsmaskine (der også kørte 45km/h) under næsten hele turen.

I går bestilte jeg et ekstra batteri i Holland (48V 28Ah). De havde 20Ah og 28Ah på lager og betalingen foregik med PayPal.
https://www.2wheels.nl/accessoires/scoo ... goccia?p=2

Grunden til at alle batterier (og ikke kun dem) er udsolgt p.t. i Danmark er formentligt at kina laver en stor circus pga. en forkølelse (omicron). De gennemtvinger lockdowns, fængsler millioner i deres hjem, sender titusinder i lejre og slår kæledyrene ihjel. De store havne kan ikke længere håndtere varemængderne, fordi (terror)foranstaltningerne mod forkølelse lammer alt.

Jeg er i tvivl om thansen virkelig vil have batterier på lager igen til juli. Det vil jeg ikke tro før jeg ser det. For ingen ved hvornår de internationale forsyningskæder vil fungere ordentligt igen.

Med et fungerende 20Ah batteri skulle man i hvert fældt nå 35km. Et sted her i forum er der beskrevet at motoren bruger 27Wh/km: 960Wh/27Wh = 35,6km. Et 28Ah batteri ville give 1344Wh/27Wh = 49,8km.

Håber for dig at thansen/du/i finder en hurtig løsning til at få dig godt kørende på din egen knallert igen.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 11. maj 2022 12:35
af scootergrisen
Fra 2wheels.nl:
Extra accu 20ah. AGM Goccia GEV1000
€ 525,00
Extra accu AGM Goccia 20ah. Voor zo'n 50 km extra rijplezier.
Extra accu 28ah. AGM Goccia GEV1000
€ 825,00
Extra accu AGM Goccia 28ah. Voor zo'n 60 km extra rijplezier.
€ 525 ~ 3.904 DKK
€ 825 ~ 6.136 DKK

Tag gerne en masse billeder af begge batterier når du har dem så vi kan se forskellen.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 12. maj 2022 16:45
af Landbo
aheisedk skrev: 11. maj 2022 03:53 Hej Leif

Jeg kører 32km dagligt med min GEV1000 (45km/h). Den enkelte tur på 16,0km bruger mellem 35% og 45% af batteriet. Det svarer til en rækkevide mellem 45km og 35km. Vinden er den afgørende faktor i forhold til rækkevidde. Mindste forbrug (29%) havde jeg da jeg kørte i vindskygge bag en stor landbrugsmaskine (der også kørte 45km/h) under næsten hele turen.

I går bestilte jeg et ekstra batteri i Holland (48V 28Ah). De havde 20Ah og 28Ah på lager og betalingen foregik med PayPal.
https://www.2wheels.nl/accessoires/scoo ... goccia?p=2

Grunden til at alle batterier (og ikke kun dem) er udsolgt p.t. i Danmark er formentligt at kina laver en stor circus pga. en forkølelse (omicron). De gennemtvinger lockdowns, fængsler millioner i deres hjem, sender titusinder i lejre og slår kæledyrene ihjel. De store havne kan ikke længere håndtere varemængderne, fordi (terror)foranstaltningerne mod forkølelse lammer alt.

Jeg er i tvivl om thansen virkelig vil have batterier på lager igen til juli. Det vil jeg ikke tro før jeg ser det. For ingen ved hvornår de internationale forsyningskæder vil fungere ordentligt igen.

Med et fungerende 20Ah batteri skulle man i hvert fældt nå 35km. Et sted her i forum er der beskrevet at motoren bruger 27Wh/km: 960Wh/27Wh = 35,6km. Et 28Ah batteri ville give 1344Wh/27Wh = 49,8km.

Håber for dig at thansen/du/i finder en hurtig løsning til at få dig godt kørende på din egen knallert igen.
Ja hej.

De km du kan komme op på lyder helt utroligt.

I dag kørte jeg ud til værkstedet, en tur på 15 km og havde 47 % tilbage på tanken ved ankomsten, satte batteriet til ladning kl 08.10. Kl 11.15 startede jeg hjemturen med 90% på batteriet ved afgang. På vejen hjem skiftede batteriet/motoren flere gange til det jeg kalder den høje haltmode når vinden var i mod og det gik en smule op af bakke. Ankom lettere forsinket til hjemmet med 24% tilbage på tanken. Vinden var på halvdelen af tilbagevejen stik imod og den resterende vej var der sidevind. Det betyder også at jeg havde rygvind på halvdelen af turen ud og sidevind den resterende tur. Vinden vil jeg betegne som frisk begge veje.

Ved godt man sælger et 28 Amp batteri til modellen i det store udland. Hvis T. Hansens opgivelser på rækkevidde bare nogenlunde skal passe med virkeligheden, burde de levere modellen med et 28 Amp, eller faktisk et der var en smule større.

Håber ikke dit nye batteri er af den berygtede T. Hansen kvallitet. :silent:

Hilsen Leif.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 12. maj 2022 16:49
af Landbo
scootergrisen skrev: 11. maj 2022 12:35 Fra 2wheels.nl:
Extra accu 20ah. AGM Goccia GEV1000
€ 525,00
Extra accu AGM Goccia 20ah. Voor zo'n 50 km extra rijplezier.
Extra accu 28ah. AGM Goccia GEV1000
€ 825,00
Extra accu AGM Goccia 28ah. Voor zo'n 60 km extra rijplezier.
€ 525 ~ 3.904 DKK
€ 825 ~ 6.136 DKK

Tag gerne en masse billeder af begge batterier når du har dem så vi kan se forskellen.
Selv på en 30 kmH udgave, passer det antal km man opgiver nede fra Holland bestemt ikke. :thumbdown:

Hilsen Leif.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 12. maj 2022 22:08
af Guffi
:thumbdown:

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 17. juli 2022 21:26
af Landbo
Så lige at T. Hansen mener at et nyt batteri nu først kan leveres efter D 29-08-2022. Det er også ved og være op over da der ikke er strøm nok mere til og køre til byen samt tilbage mere i stille vejr (26 km ialt) uden og risikere at skulle motionere det sidste stykke vej hjem. :thumbdown:

Ydermere har jeg også haft tabt nummerpladen, som jeg heldigvis tilfældigt så komme kurende hen af vejen i spejlet. Det viser sig så at den plasticholder, som T. Hansen har monteret nummerpladen i, kun var skruet i skærmen med en enkelt lynskrue der sad oppe i toppen af holderen, hvilket igen har resulteret i at plasticen er brækket i stykker bag lynskruen. Undres faktisk over at T. Hansens monteringsmåde har kunne holde i så lang tid som den gjorde :crazy:

Nu er nummerplade holderen monteret med to bolte og små skærmskiver, så monteringen skulle have en mulighed for at holde for eftertiden.

Man bliver desværre nødt til at tjekke og dobbelt tjekke alt arbejde der er udført af T. Hansen. :evil:

Hilsen Leif.

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 18. juli 2022 00:23
af scootergrisen
Du skriver godt nok "skruet i skærmen" men går ud fra du mener under baglygten.
Synes hellere du skulle fjerne nummerpladeholderen helt og så bore 2 huller i nummerpladen.
Det gjorde jeg på min.
Her følger en metalskinne med. Hvis du ikke har den og gerne vil have kunne du spørge T. Hansen om den.
På min havde de ikke monteret en lignende refleksholder men den fik jeg så efterfølgende.
Baglygte komplet inkl. blinklys og nr. pladeholder, GEV1000.jpg

Re: Så kom vosses VGA GEV1000 frem i lyset igen efter vinterens dvale.

: 18. juli 2022 00:46
af scootergrisen
Det var godt du ventede.
Prisen er faldet betydeligt på batteriet med 28Ah. Fra € 825,- til 650,-. Omkring 1.303 DKK lavere nu.
Batteriet med 20Ah har fortsat samme pris.

€ 525 ~ 3.907 DKK - 20 Ah
€ 825 ~ 6.140 DKK - 26 Ah gammel pris
€ 650 ~ 4.837 DKK - 26 Ah ny pris

Så køb du to af dem så kan du rigtig kører langt.

https://www.2wheels.nl/accu-28ah-agm-goccia