Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Her kan vi skrive om nye modeller med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af Jps »

Den er stadig grim :D.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af Fut »

Det er vist en smagssag om man synes den er grim. Jeg synes faktisk at den er ganske pæn omend den ikke er noget jeg ville investere i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nej der ser ikke ud til at være nogen bagagebærerbøjler og tasker endnu. Under reservedele er der indtil videre kun små ting som skruer og sidespejle og batteri og lidt.

Men 2000 kroner eller hvor meget det koster ekstra det er jo heller ikke meget for en virksomhed.
Jeg syntes bagagebærerbøjlerne ligner samme "system" som bliver brugt på PGO postmodellen så man kan sikkert bruge de samme taske der fra.
billed2430[1].jpg
73300100000.JPG
73300100000.JPG (49.5 KiB) Vist 7146 gange
Det ligner at taskerne bare sættes ned over bøjlen men ved ikke de er sat fast på en bestemt måde.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af Jps »

Kunne godt bruge sådan et stativ til Big'en, men da den har buede skjolde bagtil, er det jo nok ikke muligt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

T Hansen har erstattet de gamle billeder der var af VGA Mover men nogen nye.

På de gamle billeder var der centerstøtteben men det er der ikke på de nye billeder.
Det ville sikkert også hurtig gå i stykker når man mange gange havde sat den på centerstøtteben med alt den ekstra vægt på i form af post eller ligende.
Også er der diverseklistermærker og anden forfælg og andre dæk.

Jeg lagde i øvrigt lige mærke til at VGA Mover har 2 side støtteben.
longjiamover[1].jpg
longjiamover[1].jpg (62.22 KiB) Vist 7138 gange
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af Fut »

Hvis den er god at sidde på må den være fantastisk at køre på canpingferie på.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja også med de store sidetasker.

Det må se nogenlunde sådan her ud.
P1010001[1].JPG
Fra : http://kalleuni.dk/camping.htm

Det kan jeg bare ikke gøre på min scooter fordi så kan jeg ikke åbne sædet og tankdækslet er der bagerst under sædet.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af Fut »

Det gør den vist også på Honda, men det sidder jo med blæksprutter så er det jo bare at hækte det af når man skal tanke.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg var hos T Hansen og se på VGA Mover og fik en lille køretur på den udenfor.

Her er mit første indtryk af den...

For det første er den stor, lang og der er god plads.
Der er enormt god plads til fødderne.
Pladen bag på er rigtig stor.
Dækkene er meget kraftige og "mønsterede" så den står nok fint fast i sne og mødder og ligende.

Den er ret tung, det er ikke en lille let scooter men vægten føles ikke som et problem. Den føles stabil.

Der er en parkeringsbremsefunktion på det venstre bremsegreb som jeg går ud fra er bagbremsen hvor man kan trykke en pind ned når men holder bremsegrebet inde så bremser den også når man giver slip. Jeg syntes ikke den funktion er lavet i en speciel god kvalitet, den giver sig lidt når man klemmer bremsegrebet og man skal bruge begge hænder når man skal slå den til og fra så det er nok ikke en funktion man vil bruge så ofte.

Motorlyden er rigtig rigtig fed. Vel nok det fedeste jeg har hørt. Det sådan en dyb tøf tøf. Jeg prøvede dog kun og høre den i tomgang og da jeg hørt meget langsomt så ved ikke hvordan den lyder ved fuld gas.

Man sidder umiddelbart rigtig godt, både på sædet, med fødderne og stillingen med armene på styret.

Forbremsen var fin nok men jeg syntes bagbremsen var svampede, den var jeg faktisk lidt skuffede over, specielt hvis man skal køre med meget vægt på.
Men hvis bremsegrebet ikke kunne gå så meget i bund så kunne man måske ikke trykke parkeringsbremsepinden ned. Det kan også være den ekstra bremseslange længde til bagbremsen der gør at den føles mere blød end forbremsen. Jeg ved det ikke.

Jeg fik en snak med en ansat som blandt andet fortalte at der var lavet en test (jeg regner med det er T Hansen som har lavet den test) hvor de havde sat den til at køre 14 dage i træk ved fuld gas og der viste det at den kørte 30 km/liter.

Han fortalte også at bagagebøjlerne kostede 700-800 og taskerne kostede 550/styk så vidt jeg husker. Jeg kan ikke huske priserne præcist men noget i den stil.
Og at man ville få rabat hvis man købte det samtidig med scooteren.

Der kommer også en stor madboks man kan montere bagerst på scooteren, men den skal først godkendes fordi den skal bruges til mad så derfor har de den ikke endnu.

På sidestøttebenene er der nogen plader på enderne sådan at den ikke synker i jorden. Jeg tænkte lidt om de måske var lavet i dårlig kvalitet (tyndt metal) men de ser ud til at være ret kraftige så mon ikke de holder. Også lad jeg mærke til at der var sidestøttebenskontakt så motoren kan nok ikke køre når den står på støtteben.

Den bagerste fjeder ved støddæmperen er giga stor. Størate jeg nogen siden har set på en scooter. Også er den justerbar så man kan justere forspændingen, alt efter hvor meget vægt man køre med. Øverst på støddæmperen er der noget der ligner et fedt smørringshul også var der noget fedt der var kommer ud over toppen af støddæmperen. Jeg ved ikke hvad det er til men måske kan man smørre støddæmperen der... hvis der overhovedet er en støddæmper.

Kvaliteten af plastikken, lygter, instrumentpanel, sæde osv så ud til at være ret god. Den er i hvert fald ikke dårlig.

Så alt i alt må jeg sige at jeg er positivt overrasket.
Man tænker måske at prisen er høj når man kan få et kendte mærke som for eksempel Honda med brændstofindsprøjtning til næsten samme pris (Honda Vision).

Det specielle ved VGA Mover er bare at den kan have en masse ting med i modsætning til de fleste andre scootere.
Jeg har ikke prøvet men jeg tror måske godt der kunne være plads til en af de store øl/sodavandskasser med 30 flasker i.
Der er i hvert fald plads til de små ølkasser/sodavandskasser og sikkert også 2 oven på hinanden.

Bøjlen under instrumentpanelet til bærepose eller andet er i ok kraftig metaltråd.

Speedometeret går i øvrigt "kun" op til 70 km/t. Ikke de 140 km/t som der er billeder af på T Hansens hjemmeside.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Syntes i det er dumt at jeg kalder siden med VGA scootere for Longjia ?
Besvar