Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Her kan vi skrive om nye modeller med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er der billeder af den sorte pizzaboks hos T Hansen : Pizza-/transportboks sort, VGA Mover.
pizzaboks1.jpg
pizzaboks2.jpg
pizzaboks3.jpg
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af Jps »

Ikke smart, at den ikke kan låses med en nøgle.
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 123
Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
Scootere: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af SMF »

Til Jps: Prøv evt en Vga Versus. Den har samme motor som Mover men ingen problemer med cut-off ved topfart. Den kører meget smooth. Kørestillingen kan måske blive et problem og ligeså med placeringen af de forreste blinklys der kan gå imod knæene ved fuld styr-udslag. Det kommer an på hvordan man placerer sig på sædet. Thansen solgte dem til 6500 kr ny forleden. Til den pris er den ikke dum. Jeg har prøvet den, og efter en lang køretur synes jeg godt om den. Den er ekstrem støjsvag og kører 40 på speedometeret.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af Jps »

SMF skrev:Til Jps: Prøv evt en Vga Versus. Den har samme motor som Mover men ingen problemer med cut-off ved topfart. Den kører meget smooth. Kørestillingen kan måske blive et problem og ligeså med placeringen af de forreste blinklys der kan gå imod knæene ved fuld styr-udslag. Det kommer an på hvordan man placerer sig på sædet. Thansen solgte dem til 6500 kr ny forleden. Til den pris er den ikke dum. Jeg har prøvet den, og efter en lang køretur synes jeg godt om den. Den er ekstrem støjsvag og kører 40 på speedometeret.
Jeg skal ikke ha' en Thansen Scooter :). Altså med mindre Moveren kunne justeres fri for motorbremsning ved topfart, på en lovlig måde. Generelt er Thansen scootere noget lort, for at sige det meget mildt :). Jeg har prøvet nogle stykker, og er ikke imponeret over kvaliteten.

De eneste 4taktere jeg pt er interesseret i er: Yamaha Neos, Kymco Super 8, eller til nød en Sym Symphony SR. Skal det være helt vildt, så en Honda CD 50 i original stand (og de koster kassen).
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 123
Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
Scootere: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af SMF »

Prøv den. Det er fordelen ved Thansen. Det koster ikke noget. Jeg vil nu også hellere have en "ordentlig" scooter, men det som jeg søger findes åbenbart ikke.
Jeg er nu endt op med en 2-takter Thansen scooter! Det troede jeg aldrig skulle ske. Men den var tilpas billig og kører rigtig fint.
Har du prøvet den Sym? Den bliver du men garanti fælt skuffet over. Den har INGEN optræk og taber voldsom fart ved de mindste stigninger. Jeg troede også at det var noget for mig, men kors den er motorsvag. Den kører ved 7000 omdrejninger og der sker bare intet. Jeg tror forøvrigt du har ret i at det er en 25'er.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af Jps »

SMF skrev:Prøv den. Det er fordelen ved Thansen. Det koster ikke noget. Jeg vil nu også hellere have en "ordentlig" scooter, men det som jeg søger findes åbenbart ikke.
Jeg er nu endt op med en 2-takter Thansen scooter! Det troede jeg aldrig skulle ske. Men den var tilpas billig og kører rigtig fint.
Har du prøvet den Sym? Den bliver du men garanti fælt skuffet over. Den har INGEN optræk og taber voldsom fart ved de mindste stigninger. Jeg troede også at det var noget for mig, men kors den er motorsvag. Den kører ved 7000 omdrejninger og der sker bare intet. Jeg tror forøvrigt du har ret i at det er en 25'er.

Jeg har ikke prøvekørt en Sym, nej. Og ved godt at 4taktere generelt, er noget svagere i motoren. Men jeg skal ikke prøve andre Thansenscootere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er der billeder af den hvide Puig pizzaboks.

http://www.thansen.dk/scooter-knallert- ... 331905167/
puig_pizzaboks_hvid.jpg
Brugeravatar
Køligkaj
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. februar 2016 17:46

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af Køligkaj »

Nogen der kører denne model, eller har gjort ?

Tænker på folks erfaringer med den, her tænker jeg drift sikkerhed..

Meget bølv med denne model `?

Tænker også på den tidligere model fra 2012
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed : VGA Mover (4 takt væskekølet)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her ses tiltkontakten som vist nok skulle sidde på VGA Mover Next Generation så motoren slukker hvis scooteren vælter.
799,- for en kontakt :party: men så følger der også en gummiholder med hvor der står UP på.
Hvis man er smart kunne man sikkert bruge den som en form for tyverisikring.
https://www.thansen.dk/scooter-knallert ... 271079229/
tiltkontakt.jpg
Besvar