peugeot speedfight 4 takt drikker meget benzin ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
TEAMBILDE
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31. august 2020 20:12
Scootere: peugeot speedfight 4 - puck maxi kl 1988 original incl original instruktions bog med stel nummer og nøgler har haft den siden den havde kørt 1600 km og har kørt 4000 km nu. har em MAXI Scooter 400 cc KYMCO 400I

peugeot speedfight 4 takt drikker meget benzin ?

Ulæst indlæg af TEAMBILDE »

Hej min søns peugeot speedfight 4 kører godt nok ikke langt på en tank benzin 8 liter og cirka 120 km.. jeg er noget uden forstående for dette.. luft skrue står 1,5 omgang ude karburator er elektrolyt renset og ventiler er justeret på knallert værksted.. for kort tid siden i håb om det hjalp.. det gjorde det ikke.. har nu bestilt værktøj til at justere ventiler igen i håb om det hjælper luft filter ser fint ud.. og tændrør ser også fint ud nyt er dog bestilt sammen med værktøj... knallert er pinlig lovlig har haft den fra ny og den har lige rundet 5000 km.. olie er skiftet igen for kort tid siden. er der nogen som lige ved hvad det kan være.. jeg vil prøve og pille den elektriske choker af og tjekke den.. den kører som sådan ok.. men nu er den sku mere tørstig end min 400cc scooter og det syntes jeg ikke lige det skal være sådan... bor i 8981
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: peugeot speedfight 4 takt drikker meget benzin ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

TEAMBILDE skrev: 31. august 2020 21:13 knallert er pinlig lovlig
Der har du et af problemerne.
Der er vist en ring mellem de forreste remskiver i variatoren.
Fjern ringen og den kan kører samme hastighed med færre omdrejning. Topfarten bliver også højere.

Går ud fra det er en 4 takt når du skriver om ventiler.

Kører den kun 120 km på 8 liter benzin (15 km/liter)?
Hvis det er rigtigt så kan det måske være den mister benzin (burde i kunne lugte/se under scooteren) eller variatoren er meget slidt (kilerem og ruller) eller måske der er problemer med km-tælleren så den viser for lidt.
Tror den bør kunne køre over 30-35 km/liter begrænset og over 40-45 km/liter som begrænset.
Besvar