Benzin

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jensens
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. august 2020 18:55
Scootere: VGA Explora euro-4 30 km/t

Benzin

Ulæst indlæg af Jensens »

Hej, jeg har lige fået en scooter og ja det er min første har aldrig haft sådan en før. Jeg vil bare høre om, når man tanker sin scooter op, slår “pistolen” så selv fra når tanken er fyldt? Eller skal jeg selv finde ud af hvornår der er nok benzin på? Gider bare ikke komme til at fylde for meget, eller for lidt på. Håber det giver mening :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Benzin

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Synes aldrig jeg fik det til at virke ordentligt på min scooter.
For det første er der som standard en metaldims så man ikke kan få pistolen så langt ned og hvis man fylder hurtigt på rammer det metaldimsen og sprøjter op.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... erfaringer
Den fjernede jeg på min så pistolen kan komme længere ned men så er pistolens åbning jo længere nede end der hvor man vil fylde op til.

Så der skal vel være en form for slange mellem benzintank og påfyldningshul før det system kan virke og ikke som på min hvor man putter pistolen direkte ned i benzintanken.

Der er nogle scootere hvor benzintanken sidder i bunden og så fylder man på højere oppe. Kan være det virker på dem men har aldrig prøvet.

På min stak jeg vist pistolen helt ned og fyldte på hurtigt indtil den slog fra og så løftede jeg pistolen over maks-mærket så jeg kunne få den helt fyldt.
Brugeravatar
Jensens
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. august 2020 18:55
Scootere: VGA Explora euro-4 30 km/t

Re: Benzin

Ulæst indlæg af Jensens »

Okay, mange tak for svar og hjælp! Må lige se når jeg tanker den op :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Benzin

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis det er en VGA Explora euro-4 så skulle der i følge T. Hansens brugermanual kunne være 6,4 liter i og der står "Når pilen er i den nederste del af det røde felt, er der ca. 1-1,5 liter benzin tilbage".

Der står vist ikke noget om maks-mærke men det er nok bunden af tragten der går ned i benzintanken hvor der måske er en metaldims.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Benzin

Ulæst indlæg af balle »

På min Yamaha Neos sidder tanken under sædet. Påfyldningsstudsen går langt ned i tanken, og det gør at benzinpistolen ret hurtigt slår fra. Så kan jeg lige så stille lirke over 2 liter benzin ned i tanken, hvis jeg har tålmodighed. Og der ikke holder ventende bilister bag mig. Irriterende, men jeg tager mig ofte tid til det, og så kan jeg køre 300km på en tankfuld. Men er du i tvivl, så kan du lige så stille lirke benzinen ned indtil du ser den komme op.

Vh Erik.
Brugeravatar
Jensens
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. august 2020 18:55
Scootere: VGA Explora euro-4 30 km/t

Re: Benzin

Ulæst indlæg af Jensens »

Okay, tak for hjælpen!
Besvar