Nyhed: MotoCR E-Libra (elektrisk)

Her kan vi skrive om nye modeller med elektrisk motor.
Brugeravatar
oBnedloH
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. oktober 2023 08:55
Scootere: Vespa 50 Special fra 1975
Vespa ET2 LX50 fra 2008

Re: Nyhed: MotoCR E-Libra (elektrisk)

Ulæst indlæg af oBnedloH »

scootergrisen skrev: 30. november 2019 23:55 Det ser ud til at E-Libra kan have en gearvælger med 2 indstillinger (I og II).

Teksten i brugermanualen får det til at lyde som om gearvælgeren kun findes på 45 km/t modellen men på et af billederne med gul nummerplade er gearvælgeren der:
Køreprogramvælger. Vælg 1 (25 km/t) eller vælg 2 (45 km/t). Kun for 45 km/t variant.
-013.jpg

I Speedy servicemanualen står "ECO" og "S".
Ved så ikke om S står for Sport eller Slow men tror det er gear 1.
ECO er vist gear 2.
Gear 3 er vist ikke med.
Right_Switch.jpg

Det ser ikke ud til at gear 3 er valgt på nogen af billederne.
Kun gear 1 og 2.
-014.jpg
-036.jpg

Så mon ikke man kan vælge gear 3 ved at kortslutte gul/hvid ledning (pin 3 i det store 30-pins controllerstik) til sort/hvid (pin 6).
Jeg gætter på at ledningsnettet har alle tre ledninger i stikket foran på scooteren og man bare enten skal sætte en gearvælger med 3 indstiller til, eller hvis den allerede har gearvælger med 2 indstillinger og man ikke har noget i mod at bytte det langsomste gear (1) ud med det hurtigste gear (3) så kan man vist bare flytte blå/hvid ledning i stikket over til pladsen med gul/hvid som formodentlig er tom.
Så kan man godt nok ikke regne med "I" på knappen med det kan være man er ligeglad med det.
Se eventuelt Controllerstik fra VGA Vax pin 2, 3 og 6.

Hvis nogen med en E-Libra har lyst til at afprøve det så skriv gerne hvad du finder ud af.
Jeg er lidt nysgerrig på dette:
Blev dette testet ? Har man mulighed for "gear 3" på en 45 model ? Og giver det ekstra fart eller acceleration ?!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: MotoCR E-Libra (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er op til dem der har køretøjet at undersøge ting og komme med information til glæde for andre.
På andre køretøjer kan der f.eks. være 3 indstillinger med forskellig ydelse som nok både påvirker acceleration, topfart og rækkevidde.
Controlleren kan formodentligt programmeres hvis man er i stand til at finde software, kabel og tilslutte den til en computer.
Brugeravatar
oBnedloH
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. oktober 2023 08:55
Scootere: Vespa 50 Special fra 1975
Vespa ET2 LX50 fra 2008

Re: Nyhed: MotoCR E-Libra (elektrisk)

Ulæst indlæg af oBnedloH »

Som jeg skrev i det andet opslag jeg lavede, jeg er frisk på at hjælpe, men har ikke den store erfaring med dette selv, så hvis der er en venlig sjæl der vil "lege" - så er stiller jeg gerne op. Bor og arbejder i Ballerup.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: MotoCR E-Libra (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan se de billeder der er her i emnet er næsten kun udvendigt på scooteren.
Så du kan tage en masse billeder af det der kunne være interessant.
F.eks. ladestik, oplader, åben sædet med og uden batteri, batteriet fra forskellige vinkler og så man kan se hvad der står og lamperne der lyser på siden og afmontere sædeboksen og tage billeder i forskellige vinkler så man kan se hvad der er. Controlleren er muligvis der bag sædeboksen. Så hvis du kan tage billederne af den og så man kan se hvad der står på og billeder af alle stikkene. Kig også gerne efter løse stik der ikke er forbundet til noget fra controlleren eller stik der forbinder med controller selv som man kan tage fra hinanden eller sætte sammen.

Har din scooter en kontakt ved højre håndtag til at vælge ydelse?
Du kan prøve og fjerne plastikket der foran og se om stikket til den kontakt eventuelt har 3 ledninger i stedet for 2 ledninger.
Det kunne måske være at der er mulighed for 3 indstillinger men at de kun har sat en kontakt på til 2 indstillinger.
Ikke sikkert den tredje indstilling får den til at køre hurtigere men du kunne da undersøge det.

Og billeder af andre ting ledningerne er tilsluttet der kunne være interessant. DC-DC-konverter, speedometer indefra, motorledninger, sikring og hvad du ellers kan finde.

Du kunne også lave videoer.
Måske en video der viser displayet og du prøver forskellige ting.
Og slukke og tænde for strømmen så lyser alt sikkert op i displayet. Det kan være jeg kan se noget interessant hvis du kan holde kameraet godt og i fokus og høj opløsning. Eller tage billeder af det når displayet tænder og alt er tændt i det.
Brugeravatar
oBnedloH
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. oktober 2023 08:55
Scootere: Vespa 50 Special fra 1975
Vespa ET2 LX50 fra 2008

Re: Nyhed: MotoCR E-Libra (elektrisk)

Ulæst indlæg af oBnedloH »

Tak - jeg giver det et skud i weekenden og ser hvad jeg kan tage af billeder og videoer på de foreslåede ting.

Ja der er en kontakt - med 1 eller 2 på - 25Km/t eller 45 km/t. Jeg ser om jeg kan komme "ind bagved" for at se om der er 3.
Besvar