Nye scootermodeller hos T Hansen (VGA Digita og VGA Grido)

Her kan vi skrive om nye modeller med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye scootermodeller hos T Hansen (VGA Digita og VGA Grid

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg er selv en stor mand på størrelse med Spaniens stregspiller men ved langturskørsel er jeg da oppe på 20 km/l - derfor syntes jeg ikke det var noget særligt.
Sådan noget med at pille skiven tør jeg slet ikke. Jeg har al for meget glæde af en scooter der kører 30 km/t og gider ikke at se min dyt på et rullefelt og én uniformsklædt mand der siger på jysk "Ja den er jo ikke for god".

Men jeg kan se at Thansen f.eks. har udfaset deres 4-taktere, så jeg kunne godt tænke mig at låne en to-takter og køre rundt på en uges tid for at kvalificere min mening.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Nye scootermodeller hos T Hansen (VGA Digita og VGA Grid

Ulæst indlæg af Jps »

oskar33 skrev:Jeg er selv en stor mand på størrelse med Spaniens stregspiller men ved langturskørsel er jeg da oppe på 20 km/l - derfor syntes jeg ikke det var noget særligt.
Sådan noget med at pille skiven tør jeg slet ikke. Jeg har al for meget glæde af en scooter der kører 30 km/t og gider ikke at se min dyt på et rullefelt og én uniformsklædt mand der siger på jysk "Ja den er jo ikke for god".

Men jeg kan se at Thansen f.eks. har udfaset deres 4-taktere, så jeg kunne godt tænke mig at låne en to-takter og køre rundt på en uges tid for at kvalificere min mening.

Du kan stadig risikere en tur på rullefeltet, selvom du kører lovligt ;).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye scootermodeller hos T Hansen (VGA Digita og VGA Grid

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja 22 km/liter lyder ikke af meget men det vist normalt for en lovlig 2 takt scooter hvis man køre med fuld gas.
Også derfor jeg ikke vil have en 2 takt med karburator, så skulle det være en med indsprøjtning så kan det køre lige så langt på literen som en 4 takt.

T Hansen har en enkelt 4 takt i øjeblikket. VGA Mover.

Jeg har også tænkt at jeg gerne vil køre lovligt hvilket jeg ikke har noget imod men så når jeg gør det og høre hvordan min udstødning "tikker" fordi den bliver så meget varmere og benzinviseren går hurtigere ned og mere larm og flere omdrejning så får jeg hurtig lyst til at gøre variatoren ubegrænset igen.
Hvis jeg kunne finde en måde så jeg kunne køre 30 km/t med ubegrænset variator så havde jeg ikke noget imod det men jeg har ikke kunne finde nogen god måde at gøre det på.

Jeg har ikke nogen planer om at bruge Drupal eller CMS. Det tror jeg ikke hjemmesiden ville blive bedre af. Men jeg ville gerne på scooterens data i en database når jeg engang har lært det sådan at det er lettere at vidligeholde scooterens data og så man måske kunne vise alle de scootere som koster mellem 8000-10000 kroner hvis man nu ville se dem kun, eller så man kun fik vist 4 takt scootere eller kun de modeller som fås som 45 km/t.
Men jeg er ikke god til det database endnu.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye scootermodeller hos T Hansen (VGA Digita og VGA Grid

Ulæst indlæg af oskar33 »

Ja, dvs en indeksering af noget af indholdet. Nææ jeg er ikke specielt frelst. Det er bare noget af det jeg er god til og så er de fleste gode moduler jo lavet i forvejen. I princippet kunne man godt nøjes med at bruge et access-dokument eller xml-dokument også noget simpel sql når man ville ændre på sorteringsnøglen. Men det gør ikke noget. Det er jo ikke den Blaa Avis. Folk ved som regel godt hvad deres knallert hedder når de søger om hjælp her.


Det gode ved siden er jo at den ikke er specielt dynamisk mao. når man har alle facetter af scooterens måde at virke på så er det ligesom det. Scooteren udvikler sig ikke særlig meget i mellemtiden. Alligevel har jeg hele tiden har brugerdynamikken på hjemmesiden i baghovedet. Ikke mindst fordi det er dig selv som siger til brugerne "Hvad kan jeg gøre bedre?!". Mange af guldkornene drukner i sådan et forum her jvnf. billig-scooter som er en rodebutik.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye scootermodeller hos T Hansen (VGA Digita og VGA Grid

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så kan man få VGA Digita i sort til 6.499,- kroner.
73100100001_1_0__500_1200.JPG
73100100001_1_0__500_1200.JPG (25.36 KiB) Vist 10239 gange
http://www.thansen.dk/products.asp?c=78 ... 1029862527
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Nye scootermodeller hos T Hansen (VGA Digita og VGA Grid

Ulæst indlæg af Jps »

oskar33 skrev:
Mange af guldkornene drukner i sådan et forum her jvnf. billig-scooter som er en rodebutik.

Hvad er der druknet på det forum? :)
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Nye scootermodeller hos T Hansen (VGA Digita og VGA Grid

Ulæst indlæg af --- »

scootergrisen skrev:Så kan man få VGA Digita i sort til 6.499,- kroner.
73100100001_1_0__500_1200.JPG
http://www.thansen.dk/products.asp?c=78 ... 1029862527
Mærkeligt at de skal have 500kr mere bare fordi den er sort?. Den må da være billigere at male end den anden. :D
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye scootermodeller hos T Hansen (VGA Digita og VGA Grid

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det er en rode butik hvis man er ny og gerne vil have nogle gode tips. Den har ikke en kerne som basis som scootergrisen her har og der er ikke nogen som sorterer gamle indlæg fra.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye scootermodeller hos T Hansen (VGA Digita og VGA Grid

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jps skrev:
oskar33 skrev:
Mange af guldkornene drukner i sådan et forum her jvnf. billig-scooter som er en rodebutik.

Hvad er der druknet på det forum? :)
Det er en rode butik hvis man er ny og gerne vil have nogle gode tips. Den har ikke en kerne som basis som scootergrisen her har og der er ikke nogen som sorterer gamle indlæg fra.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye scootermodeller hos T Hansen (VGA Digita og VGA Grid

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Barden skrev:Mærkeligt at de skal have 500kr mere bare fordi den er sort?. Den må da være billigere at male end den anden. :D
De gør lidt ud af at oplyse om at den er med Dellorto karburator.
VGA Digita 30 km/t med Dell'Orto karburator kører op til 22 km/l, hvilket er ca. 30% bedre end forgængeren.
Det kan være det er derfor de vil have lidt mere for den. Eller måske bare det at det er en nyere model.

Angående guldkorn på billigscooter.dk så har jeg oprettet Guldkorn på billig-scooter.dk så kan vi snakke om det der så emnerne ikke bliver blandet sammen.
Besvar