Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Her kan vi skrive om nye modeller med elektrisk motor.
Brugeravatar
Natteravn
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. september 2018 06:23
Scootere: Vga vax

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Natteravn »

Søger en med erfaring vga vax i københavns området. Har min 30 :scootergris: som jeg ønsker indstilles lidt højere. Kontakt mig på gipsyancy@gmail.com
Brugeravatar
Boy
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10. september 2018 20:29

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Boy »

Hej. Jeg vil købe mig en VGA Freeride til job transport. 2 x 10 km. Er der nogen grund til at købe den nye model, eller skal jeg spare 3000,- og leve med sidste års model. (Uden led forlygte) hvad siger i ? Venlig hilsen
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ville gerne have med LED-forlygte hvis det var mig. Det giv bare mere mening med lavere strømforbrug som den formodentligt har selvom der endnu ikke er noget info.
De har dog ændret batteriet fra 30Ah (gamle model) til 25Ah (nye model) på 30 km/t. Så du får lov til at betale mere for mindre batterikapacitet.
Den nye 45 km/t er med Bosch-motor som åbenbart yder bedre.
Hvis du gider vente sætter de sikkert priserne ned på de nye modeller om 3 måneder. De sætter tit priserne op og ned. Flere gange om året.
Ellers køber du da bare den "gamle" model nu den er da fin nok.
Så kan du eventuelt købe LED-forlygten for de penge du har sparet når de engang sælger den løst.
Brugeravatar
Boy
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10. september 2018 20:29

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Boy »

Tak for svar. Det var netop også det med batteri kapaciteten jeg faldt over.. og så virker det lidt underligt med en højere pris for mindre "tid". Men god idé med, at eventuel at eftermontere en ny lygte. 😊
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg skrev til ugbest for at få manualer/eldiagram osv. men de skriver at de ikke har kontakt med slutbrugeren så de videresendte det til T. Hansen.
T. Hansen vil ikke udlevere servicemanual, eldiagram, software, osv. men skriver at det med "AL-CLS" og "AL-OPE" er til at slå kørelyset til/fra.
scootergrisen skrev: Where can i find files for Ugbest Pony like electrical diagram, service
manual, user manual, etc.?
ugbest skrev: Dear ,

Thank you for your e-mail, this is Jessie.

It seems you did not buy from us directly, can you tell where is your market and from whom you bought the scooter? Thanks.
...
ugbest skrev: Dear ,

We are factory and do not contact with end customers but only business, can you please contact with our Danish dealer or I can forward your info to them? Thanks.
...
T. Hansen skrev: Kære Scootergrisen.

Via vores leverandør, er vi blevet gjort opmærksom på i har behov for noget information vedr. et af vores produkter.

Kan vi hjælpe?
...
Kære Scootergrisen.



De nævnte ønsket servicemanualer og el diagram er forbeholdt VGA serviceværksteder og ikke noget der er offentlig tilgængelig.



Ligeledes med Data udlæsning, software og fejlkoder også forbeholdt serviceværksteder.

Det er under europæisk standard at der skal kunne udlæses fejlkoder på Euro-4 køretøjer, derfor er der et diagnoseværktøj.



"AL-CLS" or "AL-OPE"

Dette er tilvalg om kørelys til og fra, men da det er lovkrav med konstant kørelys på Euro-4 køretøjer er denne option ikke mulig på Europæiske modeller.



Har du et køretøj med problemer vil jeg meget gerne hjælpe, vi kan booke den ind på et af vores serviceværksteder fordelt på landsplan eller på vores centralværksted i Middelfart.



Lad os vide hvis vi kan hjælpe på anden vis?
...
Brugeravatar
Boy
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10. september 2018 20:29

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Boy »

Så fik jeg bestilt en 30 vax. Skal hente den på lørdag. Jeg besluttede mig for den "gamle" model, og spare dermed 3000,- . Nu håber jeg bare, at den indfrier forventningerne. Bedste hilsner fra Amager 👍
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tillykke med den selvom du ikke har den endnu.
Hvad har du af forventninger?
Brugeravatar
Boy
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10. september 2018 20:29

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Boy »

Mange tak 😊 Mine forventninger er såmænd bare, at jeg har strøm nok til 2x10 km dagligt og den kan holde de 30 km\t . Sidst men ikke mindst håber jeg kvaliteten er ok. Jeg kører dagligt Amager/Nørrebro og retur, og er ved at gå op i limningen over bilkøerne :crazy:
Brugeravatar
Boy
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10. september 2018 20:29

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Boy »

Så fik jeg hentet el bissen . Overraskende kvik i optrækket, og holder 33 på speedometer. Det tegner lovende. PS. Opladeren kan fint ligge i batteri boksen, så kan jeg både lade hjemme og på jobbet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan oprette et emne under Dig og din scooter så kan du vise billeder og skrive mere efterhånden som du oplever ting og skifte dele og laver om på den osv.
Besvar