Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Her kan vi skrive om nye modeller med elektrisk motor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har tilføjet manualen på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... ongjia.php
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... nual_2.pdf
Også har jeg også renset el diagrammet og gjort det tydeligere:
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... iagram.jpg

Du må gerne dobbelttjekke at alle siderne er der og i korrekt rækkefølge osv.
Det lykkedes mig at gøre PDF-filen større end den du sendte mig. Nå men kan være jeg komprimere den lidt mere senere. Men jeg vil gerne ikke gøre det for småt/dårligt så man ikke kan se hvad der står.
Brugeravatar
sebQbe
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19. oktober 2017 14:39

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af sebQbe »

scootergrisen skrev: 4. november 2017 22:38 Jeg har tilføjet manualen på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... ongjia.php
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... nual_2.pdf
Også har jeg også renset el diagrammet og gjort det tydeligere:
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... iagram.jpg

Du må gerne dobbelttjekke at alle siderne er der og i korrekt rækkefølge osv.
Det lykkedes mig at gøre PDF-filen større end den du sendte mig. Nå men kan være jeg komprimere den lidt mere senere. Men jeg vil gerne ikke gøre det for småt/dårligt så man ikke kan se hvad der står.
Alle sider er der og rækkefølgen er korrekt. Ser godt ud :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har skrevet den mest interessante del af teksten ned om batteri fra "E-Scooter owner's manual".
CHARGING THE BATTERIES

Before riding the electric scooter for the first time, you must charge the batteries for 6-9 hours using the supplied charger.

IMPORTANT CHARGING INSTRUCTION:
The Power Switch Lock must be in the off position when the electric scooter is being charged.
The scooter is using 60V lithium battery. You should charge your electric scooter after each ride.
You must charge your electric scooter if it has not been used for 30 days or more. Recharging time is between 6-9 hours.
A. Charing on the scooter. Off the scooter by pointed the key to [billede]. Insert the output plug to the charging socker of the scooter (refer1) and connect the input plug 220V/110V to the wall socket (refer2).
The battery is fully charged when the charger indicator shows green. Suggest giving extra 1-2 hours charging time to achieved better battery condition. Remove the charger input plug follow by the output plugin when completed charging

[billede]

Charging socket
B. Remove the battery box from the seat buck.
a. Turn the ignition lock to "SEAT OPEN", then press and open it. Disconntect the plug from the battery base carefully.

for one battery:
for two batterys:

Battery case
Warning:
...
4. When there's two battery boxes, the battery pack must be charged and discharged at the same time.
5. Before connecting the battery, raise it a little as 10cm so as to connect easily.

RIDING POINTS
Check below spare parts before riding the scooter:
...
F.Charging battery when not regular drivers the scooter. To prolong the battery life, charing should do in each 15days during summer and 30days during winter.
...
TROUBLE SHOOTING GUIDE
Problem Cause Solution
...
Distance per charge is lesser then normal
1.Not enough air pressure in the tires
2.Not enough charging or battery is defective
3.Stopping and starting up frequently,over loaded,riding uphill,strong wind
1.Inflate the tires 2.Recharge battery or replace battery. Call Customer Service ro order a new battery pack. 3.Ride under good weather condition and even roads,and regular speed.
...

MAINTAINANCE AND ADJUSTMENT
Battery:
To prolong battery life, store the scooter in garage to prevent low temperatures and affect the battery performance.
...
5.Prohibited placed the battery in temperature over 60°C next to the high-temperature heat source, such as ingle, heating, etc.
...
8.If the leak occured, electrolyte...
...

List of items inside the E-motor:
1. Kit 2.Owner's Manual 3. Charger 4. battery
Her følger min danske oversættelse.

Opladning:
Tændingslåsen (eller hvad den kaldes på en elektrisk scooter) skal stå på OFF.
Tilslut først opladeren til scooteren, og tilslut herefter opladeren til stikkontakten.
Batteriet er fuldt opladt når opladeren lyser grønt.
Opladningstiden er mellem 6-9 timer.
1-2 timers ekstra opladning for at opnå bedre batteritilstand.
Når opladningen er færdig så fjern først opladeren fra stikkontakten, og fjern herefter opladeren fra scooteren.
Scooteren bør oplades efter hver kørsel.

Når scooteren ikke bruges:
Scooteren skal oplades hvis den ikke har været brugt i 30 dage eller mere.
For at forlænge batteriets levetid bør batteriet oplades hver 15. dag om sommeren og hver 30. dag om vinteren.

Lave og høje temperaturer:
For at forlænge batteriets levetid kan scooteren opbevares i en garage for at forhindre lave temperaturer og påvirkning af batteriets ydelse.
Placer ikke batteriet i temperaturer over 60 °C i nærheden af varmekilder.

Hvis rækkevidden er mindre end normalt:
Årsag: Ikke nok dæktryk.
Løsning: Pump dækkene.
Årsag: Batteriet er ikke opladt nok eller er defekt.
Løsning: Oplad batteriet eller erstat batteriet (ring til kundeservice og bestil et nyt).
Årsag: Mange start/stop, overlæsning, kørsel op af bakke, stærk vind.
Løsning: Kør under gode vejrforhold og flad vej og almindelig hastighed.

Ting der følger med scootere:
Kit (formodentligt værktøjssæt)
Brugermanual (Owner's Manual)
Oplader
Batteri
Brugeravatar
Bonlarsen81
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18. oktober 2017 22:07
Scootere: Vga Vax 45km Elscooter

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Bonlarsen81 »

Til de der er interesserede:

Jeg har haft kontakt til producenten UGBEST i Kina.

Jeg har modtaget USB kabel til diagnose og justering af motorparametre.

Den rigtige software fulgte med, og systemet er testet.

Ind til videre har jeg ikke fundet nogen parametre på min fars 45km/t som ser ud til at kunne give mere power/fart.

Det lader til 45 modellen er skruet op i nærheden af max, men 30 modellen har måske noget at give af.

Tror dog umiddelbart at 30/45 er primært justeret vha det hvide stik.

Min erfaring med Thansen er hvert fald at de IKKE har udstyr til at komme ind i motorstyringen.
Brugeravatar
sebQbe
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19. oktober 2017 14:39

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af sebQbe »

Bonlarsen81 skrev: 23. november 2017 08:58 Til de der er interesserede:

Jeg har haft kontakt til producenten UGBEST i Kina.

Jeg har modtaget USB kabel til diagnose og justering af motorparametre.

Den rigtige software fulgte med, og systemet er testet.

Ind til videre har jeg ikke fundet nogen parametre på min fars 45km/t som ser ud til at kunne give mere power/fart.

Det lader til 45 modellen er skruet op i nærheden af max, men 30 modellen har måske noget at give af.

Tror dog umiddelbart at 30/45 er primært justeret vha det hvide stik.

Min erfaring med Thansen er hvert fald at de IKKE har udstyr til at komme ind i motorstyringen.
Spændende, er kablet et som let kan købes?

Ang. det hvide stik, så hænger det adskilt på både 30 og 45 modellerne, og min oplevelse er at hvis man kobler stikket sammen så bliver scooteren "reset" og sletter odometer målingen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan uploade det her hvis du vil og vise kablet osv.
Eventuelt lave en video eller billeder hvor du viser hvordan det bruges.
Brugeravatar
carle621
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. april 2017 10:46
Scootere: VGA VAX elscooter fra Thansen

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af carle621 »

Fantastisk! Jeg har tidligere forsøgt at kontakte dem, uden held, så det er godt gået.
Det er også fantastisk at det er lykkedes dig at få fat i controller-software'n. Jeg fik at vide af THansen at det kun var noget de havde i Fredericia, og ikke engang ville udlevere til servicefolkene rundt omkring i landet.
Jeg ville meget meget gerne prøve det software! Kan du evt. lægge noget ud på nettet til download, eller sende en kopi til mig. Er det windows-baseret sw? Selve kablet må jeg så se at fremskaffe på en anden måde, men stik-typen kender jeg, så det burde ikke være helt umuligt at lave selv.
Det undrer mig meget at der ikke findes nogle kommandoer som kan ændre hastigheden. Det burde findes i softwaren, det giver ingen mening at lave et løst stik til dette formål.
vh
Carl
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Fandt to videoer med VGA Vax.
Brugeravatar
Greenbike
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 29. december 2017 22:18
Scootere: PGO elscootere

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Greenbike »

Erfaringer fra 6 år med salg af elcykler, peger helt klart på at man altid bør køre med max dæktryk og evt skifte til dæk der tåler højere tryk.
Rullemodstand stiger voldsomt på halvflade dæk, og det æder strøm og begrænser både trækkraft, fart og rækkevidde.
Og til orientering: lithium ion batterier må ikke lades når temperatur i batteri er under 0 grader. Det ØDELÆGGER batteriet.
Men det skader ikke at køre i frostvejr.
Brugeravatar
carle621
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. april 2017 10:46
Scootere: VGA VAX elscooter fra Thansen

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af carle621 »

Så kan man godt undre sig over hvordan man får Li-Ion batterier til elektriske biler opladet f.eks i Norge om vinteren ??
Besvar