Side 3 af 3

Re: Nyhed: SFM Racing (4 takt 50 ccm)

: 23. august 2014 22:01
af GYS
Jeg bemærkede også, at der var ganske få i 2014. Hos daxshoppen fortalte han, at standardtypegodkendelser ikke blev brugt mere. I stedet blev brugt coc og dmr. Ved så ikke, om der nu kræves syn, eller om man stoler på importøren. Jeg har intet kunnet finde på retsinfo's side eller hos færdselsstyrelsen. En 30-knallert kan undgå standardtypegodkendelse, hvis den har en EF-godkendelse. Men det regner jeg ikke med bruges i dag. I dag bruges kun EU-godkendelser.

Re: Nyhed: SFM Racing (4 takt 50 ccm)

: 23. august 2014 22:24
af Jps
GYS skrev:Jeg bemærkede også, at der var ganske få i 2014. Hos daxshoppen fortalte han, at standardtypegodkendelser ikke blev brugt mere. I stedet blev brugt coc og dmr. Ved så ikke, om der nu kræves syn, eller om man stoler på importøren. Jeg har intet kunnet finde på retsinfo's side eller hos færdselsstyrelsen. En 30-knallert kan undgå standardtypegodkendelse, hvis den har en EF-godkendelse. Men det regner jeg ikke med bruges i dag. I dag bruges kun EU-godkendelser.
EF/EU, er samme cirkus. Og at bruge CoC og dmr indikere, at det er den tyske godkendelse, man bruger (25 km/t). Man syner ikke ikke knallerter i Danmark (endnu).

Re: Nyhed: SFM Racing (4 takt 50 ccm)

: 24. august 2014 17:43
af GYS
Og at bruge CoC og dmr indikere, at det er den tyske godkendelse, man bruger (25 km/t).
Der er ikke mange knallert 30 godkendt i 2014, og det ser ud til, at de ikke laver danske standardtypegodkendelser mere.

Det må jo så betyde, at alle nye knallerter nu er enten knallert 25 eller knallert 45, når man bruger de tyske godkendelser direkte?

Det kan måske forklare, at 45 km/t el-cykler, der tilsyneladende ikke opfylder danske krav til cykler og knallerter, nu kan sælges med hvid 45 km/t nummerplade, fordi de opfylder de dårligere tyske krav?
Man syner ikke ikke knallerter i Danmark (endnu).
Hvis du som privat importerer en knallert 45, så kan du få den godkendt ved syn.
Knallert 25/30 synes ikke. Reglerne er måske ændret for nylig.

Måske er ændringen af reglerne for standardtypegodkendelser, et skridt imod at køretøjerne fremover skal synes i stedet?

Re: Nyhed: SFM Racing (4 takt 50 ccm)

: 24. august 2014 17:58
af Jps
GYS skrev:
Og at bruge CoC og dmr indikere, at det er den tyske godkendelse, man bruger (25 km/t).
Der er ikke mange knallert 30 godkendt i 2014, og det ser ud til, at de ikke laver danske standardtypegodkendelser mere.

Det må jo så betyde, at alle nye knallerter nu er enten knallert 25 eller knallert 45, når man bruger de tyske godkendelser direkte?

Det kan måske forklare, at 45 km/t el-cykler, der tilsyneladende ikke opfylder danske krav til cykler og knallerter, nu kan sælges med hvid 45 km/t nummerplade, fordi de opfylder de dårligere tyske krav?
Man syner ikke ikke knallerter i Danmark (endnu).
Hvis du som privat importerer en knallert 45, så kan du få den godkendt ved syn.
Knallert 25/30 synes ikke. Reglerne er måske ændret for nylig.

Måske er ændringen af reglerne for standardtypegodkendelser, et skridt imod at køretøjerne fremover skal synes i stedet?
Man kan ihvertfald stadig få dr. Big som ægte 30'r i 2014. Danmark valgte at beholde 30'ere da de nye regler trådte i kraft i jan. 2013. Og de tyske krav er ikke dårligere end de danske. De er nogenlunde ens. Og hverken 30'ere eller 45 skal synes. 45'ere fra Tyskland, skal bare ha' Coc papiret plus registreringsattesten, så kan de få dansk plade på. 25'ere fra Tyskland er det lidt sværere at få ind i landet.

Må kunne undersøges, om man har droppet typegodkendelserne, helt og aldees.

Re: Nyhed: SFM Racing (4 takt 50 ccm)

: 24. august 2014 20:28
af GYS
Jps skrev:Man kan ihvertfald stadig få dr. Big som ægte 30'r i 2014. Danmark valgte at beholde 30'ere da de nye regler trådte i kraft i jan. 2013. Og de tyske krav er ikke dårligere end de danske. De er nogenlunde ens. Og hverken 30'ere eller 45 skal synes. 45'ere fra Tyskland, skal bare ha' Coc papiret plus registreringsattesten, så kan de få dansk plade på. 25'ere fra Tyskland er det lidt sværere at få ind i landet.

Må kunne undersøges, om man har droppet typegodkendelserne, helt og aldees.
Hvis du selv importerer 45'ere (altså som privat), og hvis de ikke har en dansk standardtypegodkendelse, så har de hidtil skullet synes.

Jeg syntes at de tyske krav er dårligere, da deres knallerter kun kører 25 km/t. Så vidt jeg ved så godkender de dem derfor efter lempelige krav, i forhold til danske knallerter til 30 km/t.

Knallerter der allerede er typegodkendte, tror jeg du vil blive ved at kunne få som 30'er, så længe de produceres. Men måske bliver det umuligt, at få godkendt nye, når de ikke kan typegodkendes.

Re: Nyhed: SFM Racing (4 takt 50 ccm)

: 24. august 2014 20:54
af Jps
GYS skrev:
Jps skrev:Man kan ihvertfald stadig få dr. Big som ægte 30'r i 2014. Danmark valgte at beholde 30'ere da de nye regler trådte i kraft i jan. 2013. Og de tyske krav er ikke dårligere end de danske. De er nogenlunde ens. Og hverken 30'ere eller 45 skal synes. 45'ere fra Tyskland, skal bare ha' Coc papiret plus registreringsattesten, så kan de få dansk plade på. 25'ere fra Tyskland er det lidt sværere at få ind i landet.

Må kunne undersøges, om man har droppet typegodkendelserne, helt og aldees.
Hvis du selv importerer 45'ere (altså som privat), og hvis de ikke har en dansk standardtypegodkendelse, så har de hidtil skullet synes.

Jeg syntes at de tyske krav er dårligere, da deres knallerter kun kører 25 km/t. Så vidt jeg ved så godkender de dem derfor efter lempelige krav, i forhold til danske knallerter til 30 km/t.

Knallerter der allerede er typegodkendte, tror jeg du vil blive ved at kunne få som 30'er, så længe de produceres. Men måske bliver det umuligt, at få godkendt nye, når de ikke kan typegodkendes.
Folketinget vil i det skjulte udfase både 25 og 30'erne og kun bibeholde 45'ern. Det er ihvertfald hvad jeg tror.

Re: Nyhed: SFM Racing (4 takt 50 ccm)

: 25. august 2014 13:44
af GYS
http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/E ... EE341.ashx

Det betyder i praksis, at nye køretøjer nu skal registreres på baggrund af køretøjets CoC-dokument i stedet for en typeattest.

Importører har siden DMRs indførelse i juni 2012, skullet registrere køretøjerne ved først at indberette dem i DMR, enten på baggrund af en typeattest, eller et CoC-dokument. Typeattester kan stadig benyttes, såfremt de dækker køretøjet, men for nye modeller/typer skal man fremover benytte CoC-dokumentet.

Daxshoppen har derfor ret.

Kan ikke gennemskue om det betyder, at kun 25 knallerter nu kan få plade, med mindre de allerede har en dansk standardtypegodkendelse som 30'er.

Re: Nyhed: SFM Racing (4 takt 50 ccm)

: 25. august 2014 14:23
af Jps
GYS skrev:http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/E ... EE341.ashx

Det betyder i praksis, at nye køretøjer nu skal registreres på baggrund af køretøjets CoC-dokument i stedet for en typeattest.

Importører har siden DMRs indførelse i juni 2012, skullet registrere køretøjerne ved først at indberette dem i DMR, enten på baggrund af en typeattest, eller et CoC-dokument. Typeattester kan stadig benyttes, såfremt de dækker køretøjet, men for nye modeller/typer skal man fremover benytte CoC-dokumentet.

Daxshoppen har derfor ret.

Kan ikke gennemskue om det betyder, at kun 25 knallerter nu kan få plade, med mindre de allerede har en dansk standardtypegodkendelse som 30'er.
Så er 30'erne uddøde fra i år, åbenbart. :(

Re: Nyhed: SFM Racing (4 takt 50 ccm)

: 3. februar 2015 03:42
af scootergrisen
Jeg har fået tilsendt en Motrac M3 brugermanual

Re: Nyhed: SFM Racing (4 takt 50 ccm)

: 12. februar 2015 18:04
af scootergrisen