VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Her kan vi skrive om nye modeller med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ligner godt nok ikke den jeg har billede af : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... jetformula

Men det kan være de har givet navnet til en anden model for at beskytte navnet fordi ellers kommer COOP og stjæler det ligesom med Puch og SCO.

Kan være det ligesom med Peugeot Speedfight 2 og Peugeot Speedfight 3. Næsten samme navn men de er vist meget anderledes.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af Jps »

Italjet Formula 1.jpg
En ven har denne Italjet, som jeg prøvede i 1997:
Brugeravatar
jailbreaker
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 3. juli 2014 18:05
Scootere: VGA Formula 125

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af jailbreaker »

Hey, så er jeg tilbage igen.
Nu har min formule rundet 7000km. og det er vel ganske fint, de eneste problemer der har været er, ødelagt batteri, og bøjet kickstarter, og så er der lige det sidste nye problem som jeg er 99% sikker på skyldes chokeren, scooteren vil ikke længere starte uden megen overtagelse, det tager ca 5-10 minutter at starte den, kold og varm, jeg har afmonteret chokeren og blokeret hullet hvor nålen sidder, og der startede den med det samme.
mit problem er så at få en ny choker, det kan man så vidt jeg kan se ikke uden at købe en ny karburator.

nogle ideer?

MVH
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af Jps »

jailbreaker skrev:Hey, så er jeg tilbage igen.
Nu har min formule rundet 7000km. og det er vel ganske fint, de eneste problemer der har været er, ødelagt batteri, og bøjet kickstarter, og så er der lige det sidste nye problem som jeg er 99% sikker på skyldes chokeren, scooteren vil ikke længere starte uden megen overtagelse, det tager ca 5-10 minutter at starte den, kold og varm, jeg har afmonteret chokeren og blokeret hullet hvor nålen sidder, og der startede den med det samme.
mit problem er så at få en ny choker, det kan man så vidt jeg kan se ikke uden at købe en ny karburator.

nogle ideer?

MVH

Mon ikke du kan bruge denne choker? https://www.thansen.dk/scooter-knallert ... 348342670/
Brugeravatar
jailbreaker
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 3. juli 2014 18:05
Scootere: VGA Formula 125

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af jailbreaker »

Joo mon ikke, den er da magen til, men den er noget dyrere end ventet
men tak :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af Jps »

jailbreaker skrev:Joo mon ikke, den er da magen til, men den er noget dyrere end ventet
men tak :)
Du kan jo prøve at finde en der er billigere, til en anden model. Tror ikke der er den store forskel på chokere, fra model til model (udover prisen, måske) ;) .
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af Supercharger »

mit choker var også defekt. pakningen indeni choker "stemplet" var mast flad og af den grund utæt.
købte en ny. vupti alt OK og stabil tomgang. :)
Brugeravatar
jailbreaker
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 3. juli 2014 18:05
Scootere: VGA Formula 125

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af jailbreaker »

Jeg har nu fået ny choker, og monteret den, men det gør ingen forskel :S, det var så 500kr spildt..
Hvad kan der ellers være galt?
den kan ikke gå i tomgang, og hvis den går i stå efter en kort tur, så skal den stå i ca 5-10 minutter før den kan starte igen, for mig virker det stadig som om det er chokeren, men jeg kan sq da ikke være så uheldig at have fået en ny defekt en, eller?
Næste skridt bliver at få en mekaniker til at se på sagen, jeg er bare ikke sikker på at jeg ønsker at betale prisen :S
Og nej, jeg kan ikke retunere den nye choker da jeg har måtte forlænge kablet (min lodning er ok)

Edit:

jeg har set en del videoer og lignende før denne edit, jeg overvejer om man skulle købe en ny karburator, jeg har fundet frem til denne.
http://www.gy6-motor.de/Racing-Carburetor-GY6-30mm
jeg er ikke helt sikker, men mener at det er en gy6 152qmi motor der sidder på denne scooter, og det gode ved det er at denne karb koster under det halve af hvad TH vil have for en original..
Men jeg vil lige vente og se hvad i siger til min ide :)
Brugeravatar
jailbreaker
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 3. juli 2014 18:05
Scootere: VGA Formula 125

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af jailbreaker »

supercharger skrev:mit choker var også defekt. pakningen indeni choker "stemplet" var mast flad og af den grund utæt.
købte en ny. vupti alt OK og stabil tomgang. :)
Kunne du få den nøjagtige samme choker som sad på i forvejen, eller måtte du købe en fra en anden model.
Jeg spørger fordi jeg ikke kan finde en magen til, men kun en der ligner?
Brugeravatar
jailbreaker
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 3. juli 2014 18:05
Scootere: VGA Formula 125

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af jailbreaker »

Jeg har skrevet til "Gy6-motor.de" og spurgt om de havde en karburator der passede, og fik svar tilbage på gebrokent engelsk, at denne model førte de ikke, så jeg antager at vga's motor ikke er af serien Gy6.
Er der nogen af jer der ved om man kan få en uoriginal karb som passer til? for jeg har efterhånden rodet så meget med min at den nok ikke kommer til at virke ordentligt igen, men jeg vil helst ikke ofre yderligere 1200kr. på en karb hvis det ikke er nødvendigt.
Besvar