VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Her kan vi skrive om nye modeller med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jailbreaker
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 3. juli 2014 18:05
Scootere: VGA Formula 125

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af jailbreaker »

Hej..

Jeg har nu kørt 1000+ km på denne vga, så vil lige komme med et par kommentarer.

Det er en ganske lækker scooter til brug i byen og på landet, den klare også længere ture, men det bliver lidt anstrengt.
Jeg er 183cm. og jeg kan ikke sidde på scooteren og samtidig have begge fødder plantet fladt på jorden, så det skal man tage hensyn til hvis man ikke er så stor.
Scooteren har en god retnings stabilitet, og håndtere høj fart ganske fint, 97kmt på speedometret er hvad jeg kan presse ud af den.

Støddæmperne kunne godt have været bedre, den springer en del over ujævnheder, og man får en del stød i ryggen.

Du skriver de havde start problemer, dette har jeg ikke oplevet, men nu er det heller ikke sikkert at T-Hansen har erfaring med maskinen, der står at man må give den lidt gas ved start, selv ved kold start, og det virker med det samme.

I modsætning til hvad du har oplevet, så tager bremserne på min hårdt uden tøven, og stopper maskinen fint, men ja min tidligere mc bremsede bedre ;)

Min scooter har nogle mislyde, enten fra motoren, eller træk akslen, er ikke sikker. Det er små banke lyde under optræk.
Jeg står nu over for det første service, så må vi se hvad de siger

Det er hvad jeg har indtil videre, primært positivt at sige på dette tidspunkt, jeg følger op hvis det bliver noget senere.

På gensyn 0/
Brugeravatar
Formula
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10. juli 2014 23:14
Scootere: Giantco stealth
Vga Formula

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af Formula »

Har også en formula der har rundet 1000 km, med samme bankelyde ,på min var det en bolt i bagerste bremseskive der havde løsnet sig og gik imod alu skjoldet på gearkassen, så kontroller lige om alle bolte i bagerste bremse skive er spændt helt. Så det ikke går ligesom på min den har nemlig ødelagt alu skjoldet ( er spændt på om t hansen dækker den på garantien).
Brugeravatar
Steffenb
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13. august 2014 08:17
Scootere: VGA 125

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af Steffenb »

Har en vga 125 kørt 500 km har haft 45 mc i mit liv
Denne er røvbillig og skruet godt sammen. Testede selvfølgelig alle bolte og skruer før jeg kørte på motervej og kun forskærmen kunne skrues bedre sammen
Skiftede transmisionsolie efter 250 km det var helt sort og helt sikkert godt til den at få det skiftet
Det er en lille drømmemaskine til by og landevej på motorvej skal du have en mindst 300 cc for at det er sjovt
Men til den latterlige billige pris den flotte udseende og led pærer overalt samt at du kan få reservedele til den
Er det bare at købe den
Fuld skrue i 2 timer. 28 km pr liter hvilket er ok for en karburatormodel
10 point til T.Hansen Silkeborg
Brugeravatar
Ralle85
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4. maj 2014 18:07

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af Ralle85 »

Hej lækkert at læse jeres erfaringer med jeres VGA Formula, jeg har selv runder 1200km. på min uden nogle problemer overhoved med den.
Jeg er typen der elsker at skrue for at optimere, jeg syntes det kunne være sjovt hvis jeg kunne få et andet udstødning, variator og Cdi boks til den, men jeg kan ikke finde noget til den, er der nogen her inde der ved om han kan få noget der passer og hvor?
Brugeravatar
jailbreaker
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 3. juli 2014 18:05
Scootere: VGA Formula 125

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af jailbreaker »

Hej igen, jeg har nu rundet 1700 km. nu er batteriet stået af, og som følge heraf må jeg kick starte den, hvilket virker fint, bortset fra at kickstarteren bukkede ganske hurtigt.
Nu skal jeg så se om T-Hansen vil acceptere garantien ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kickstarter som bukker. Den har jeg vist aldrig hørt før.
Du kan prøve og sætte et voltmeter på batteri og måle hele tiden inden du starter, når du starter og når du køre også før med i om batteriet bliver opladt eller ej.

Det er meningen volten skal stige når motoren køre og du eventuelt give lidt gas.
Hvis ikke volten stiger bliver batteriet ikke opladt og vil med tiden blive afladt.

Men når den er helt ny behøver du jo ikke lave det selv men det er sikkert meget godt hvis du kan give lidt information til T Hansen.

Tag gerne nogle billeder af din kickstarter.
Brugeravatar
Mtoft
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22. september 2014 19:31
Scootere: Vga formula 125

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af Mtoft »

Hej
Har nu haft min Vga Formula 125 i 2 uger og rundet 250 km og må sige jeg er meget godt tilfreds.
Har nu fundet ud af at den nye Italjet Formula er fuldstændig identisk med vga'en ved ikke om det var noget I vidste så derfor nævner jeg det ;)



https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

https://www.facebook.com/59884762686366 ... =1&theater

Vh

M.Toft
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af Jps »

Mtoft skrev:Hej
Har nu haft min Vga Formula 125 i 2 uger og rundet 250 km og må sige jeg er meget godt tilfreds.
Har nu fundet ud af at den nye Italjet Formula er fuldstændig identisk med vga'en ved ikke om det var noget I vidste så derfor nævner jeg det ;)



https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

https://www.facebook.com/59884762686366 ... =1&theater

Vh

M.Toft
Det vidste jeg så godt. Og jeg ville vælge den originale model, selvom prisen er noget højere ;).
Brugeravatar
Mtoft
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22. september 2014 19:31
Scootere: Vga formula 125

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af Mtoft »

Hvor skulle forskellen være på de 2 maskiner?
T-Hansen fik Vga'en i april og italjet er da først kommet herefter sommerferien...
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: VGA Formula 125 ccm MC-scooter

Ulæst indlæg af Jps »

Mtoft skrev:Hvor skulle forskellen være på de 2 maskiner?
T-Hansen fik Vga'en i april og italjet er da først kommet herefter sommerferien...
Italjetten har eksisteret siden 1997-98, herhjemme. Så den du viser, er bare en ny udgave ;)
Besvar