Jeg sælger min Kymco Super 8 125cc.
Har netop fået ny kobling og kører rigtig fint.
Sælges kun fordi jeg har købt en 300cc scooter.
Nye pærer.
Nye platik-styr til variator
Modificeret forlys relæ, så den ikke blænder ned til positionslys ved tomgang. Se evt. mit indlæg herinde vedr. modifikationen.
Nyt speedometerkabel.
Nyt batteri 6Ah.
Kilerem ok (Malossi)
Ruller næsten nye (13 gram)
Dæk ok (Heidenau)
Der er monteret topboks
Overtræksdækken medfølger
Der er monteret vindskærm som kan afmonteres hvis man vil
Årg. 2010.
Plastik under styret er monteret med lidt tape da 1 skrue/gevind er knækket.
Km ca. 36.000
Pris 5000 kr
Jeg betaler 625 kr årlig ansvarsforsikring hos IF.
Den står med nr.plade på.
Befinder sig i Kolding.
S: Kymco Super 8 125cc
- SteenKolding
- 8. Rang
- Scootere: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Kymco Super 8 125cc 4T årg. 2010
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011
S: Kymco Super 8 125cc
Senest rettet af SteenKolding 19. november 2023 22:43, rettet i alt 1 gang.
- Landbo
- 11. Rang
- Scootere: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: S: Kymco Super 8 125cc
Lige et par spørgsmål.
1. Hvornår har den sidst været til syn ?
2. stand af bremser ?
Nysgerrig, hwans er topfarten egentelig på modellen i stille vejr ?
Hilsen Leif.
1. Hvornår har den sidst været til syn ?
2. stand af bremser ?
Nysgerrig, hwans er topfarten egentelig på modellen i stille vejr ?
Hilsen Leif.
- SteenKolding
- 8. Rang
Jeg har haft den siden 2016 og 26.000 km. Mig bekendt har den aldrig været til syn.
Den bremser perfekt. Ingen grund til udskiftning af klodser.
Speedometeret har fejlvisning som alle andre scootere, men det er realistisk at nå ægte 85-90 km/t afhængig af førervægt og om den store kåbe er monteret eller ej.
Speedometeret har fejlvisning som alle andre scootere, men det er realistisk at nå ægte 85-90 km/t afhængig af førervægt og om den store kåbe er monteret eller ej.
- Landbo
- 11. Rang
Nå nå, køretøjet er sidst synet i 2015 ovre sønden Kjøvenhavnstrup. Husker jeg ikke helt galt skal en motorcykel synes første gang der skal plader på samt ved ejerskifte. Men om man må ejerskifte et eller op til to år efter sidste syn må jeg blankt erkende der er et hul i min viden om.SteenKolding skrev: ↑3. november 2023 08:11 Jeg har haft den siden 2016 og 26.000 km. Mig bekendt har den aldrig været til syn.
Ja ok med bremserne, som jeg så må formode at skiverne ikke er slidt under mindstemål nogle steder.
Så kan den formodentlig godt følge med ude på en almindelig landevej når vinden ikke er for hård og imod.
Det skal lige vendes intern Sten.
Hilsen Leif.
- SteenKolding
- 8. Rang
Der var fejl i den reg.attest jeg fik med ved handlen. Det stod, at der kun måtte sidde 1 person på scooteren. Så jeg fik en ny fra Skat uden beregning efter jeg havde købt den. Og dengang spurgte jeg om den skulle synes ved ejerskifte, og der blev sagt nej. Men det skal selvfølgelig undersøges.
Der er kun skivebremse foran. Og den har det fint. Fik den tjekket for trekvart år siden. Jeg synes ikke rigtig bremserne bliver slidt. Det kan nok skyldes den lave vægt på sådan et køretøj i forhold til fx en bil.
Jeg kører sjældent landevej men den kan godt følge med. Men alle ved at det ikke er sjovest når citronen presses til det yderste. Det samme gælder her. Den har det bedst under 80 km/t. Til gengæld er den sjov i byen og accelererer ubesværet fra de fleste biler. Den er lav, letkørt og hurtig. Og nem at parkere.
Fra FDM:
Skal en motorcykel altid synes i forbindelse med ejerskifte? Motorcykler skal kun synes i forbindelse med ejerskifte, hvis en af disse situationer gælder: Hvis motorcyklen er mellem 5 og 10 år, og det er over 2 år siden sidste syn. Hvis motorcyklen er over 10 år, og det er over 1 år siden sidste syn.
Så ja, den skal synes ved ejerskifte. Koster 450 kr. hos FDM.
Der er kun skivebremse foran. Og den har det fint. Fik den tjekket for trekvart år siden. Jeg synes ikke rigtig bremserne bliver slidt. Det kan nok skyldes den lave vægt på sådan et køretøj i forhold til fx en bil.
Jeg kører sjældent landevej men den kan godt følge med. Men alle ved at det ikke er sjovest når citronen presses til det yderste. Det samme gælder her. Den har det bedst under 80 km/t. Til gengæld er den sjov i byen og accelererer ubesværet fra de fleste biler. Den er lav, letkørt og hurtig. Og nem at parkere.
Fra FDM:
Skal en motorcykel altid synes i forbindelse med ejerskifte? Motorcykler skal kun synes i forbindelse med ejerskifte, hvis en af disse situationer gælder: Hvis motorcyklen er mellem 5 og 10 år, og det er over 2 år siden sidste syn. Hvis motorcyklen er over 10 år, og det er over 1 år siden sidste syn.
Så ja, den skal synes ved ejerskifte. Koster 450 kr. hos FDM.
- Landbo
- 11. Rang
Ja ok. Efter lidt snakken frem og tilbage er vi blevet enige om at afslå tilbudet, da konen ikke vil køre på en større scooter end vosses store knallert. Skulle vi købe den store scooter ville det også være nødvendig og sælge VGA'en, hvilken jeg ikke ville være bekendt at forlange ret mange håndører for grundet dens utrolig ringe batteri, så der vil tabes en del og købe Kymcoen, så desværre Sten. Det er vel også muligt og sælge den gennem den blå eller gule.
Hilsen Leif.
Hilsen Leif.
- SteenKolding
- 8. Rang
Det er helt ok, jeg prøver DBA