2012 Honda Vision 4T (AF72)
: 2. juli 2012 21:17
Købte Visionen i maj som afløser for Pgo G-Max. Jeg ville have en maskine med bedre benzinøkonomi og mindre støj end G-Maxen - det må siges at være blevet opfyldt.
Mit benzinforbrug indtil nu, 3000 km, ligger på ca. 44 km/l, med 41,2 som laveste og 48,9 km/l som højeste.
Hondaen blev leveret med stenhårde kinesiske Cheng-Shin dæk, de blev hurtigt udskiftet med Michelin City Grip dæk, og hvilken forskel de er. Affjedringen virker blødere nu, og køreegenskaberne i specielt vådt føre er nu tillidsvækkende.
Update d. 17/9 2014. Kører nu på sava mc 38 maxscoot. Disse dæk er det bedste jeg hidtil har prøvet - næste dækskifte bliver til samme model. Benzinøkonomien er også blevet bedre, end ny; sidste 5 tankninger giver følgende resultat : 47, 47, 46, 42 og 47 km/l (ubegrænset variator).
En irriterende ting ved Visionen, er den elektroniske omdrejningsbegrænser. Omkring 40 speedometerkm/t slår den til og stopper brutalt fremfærden.
Heldigvis har det vist sig, at ved at udskifte variator eller kortere glidebøsning, kan man komme udenom det "problem".
Mit benzinforbrug indtil nu, 3000 km, ligger på ca. 44 km/l, med 41,2 som laveste og 48,9 km/l som højeste.
Hondaen blev leveret med stenhårde kinesiske Cheng-Shin dæk, de blev hurtigt udskiftet med Michelin City Grip dæk, og hvilken forskel de er. Affjedringen virker blødere nu, og køreegenskaberne i specielt vådt føre er nu tillidsvækkende.
Update d. 17/9 2014. Kører nu på sava mc 38 maxscoot. Disse dæk er det bedste jeg hidtil har prøvet - næste dækskifte bliver til samme model. Benzinøkonomien er også blevet bedre, end ny; sidste 5 tankninger giver følgende resultat : 47, 47, 46, 42 og 47 km/l (ubegrænset variator).
En irriterende ting ved Visionen, er den elektroniske omdrejningsbegrænser. Omkring 40 speedometerkm/t slår den til og stopper brutalt fremfærden.
Heldigvis har det vist sig, at ved at udskifte variator eller kortere glidebøsning, kan man komme udenom det "problem".