Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?
: 9. maj 2011 00:02
Hej, er ny bruger og dette er mit første indlæg herinde
Jeg har en PGO Hot 50 fra 2001, der snart har rundet de 10.000KM. Jeg har købt den brugt for under en måned siden, og den kørte fint, indtil jeg fik problemer med at der pludselig løb benzin ud af karburatoren og ud i luftfilteret. Det fik jeg fikset(ved hjælp af siden her ) ved at justere svømmeren og rense karburator. Da jeg alligevel skulle skifte bagdæk, har jeg også skiftet tændrør og klippet lidt af ledningen til tændrørs hætten for bedre forbindelse, Stempel(Komplet med ringe og det hele) samt diverse pakninger i motoren, og satte en ny standart dyse i(#72) da den gamle var meget smadret af skruebrækker.
Efter meget gennemgang af alle ledninger, stik og pakninger osv, var jeg klar til at samle scooteren igen, og skulle stille tomgangen. Det tog lang tid at starte den igen, da scooteren kun har elstart (kiskstarter mangler en kickstarter arm), men efter nogle opladninger af batteriet, kom den igang.
Jeg lod den stå i tomgang i 20.min uden problemer, men da jeg efterfølgende kørte en test tur på den, og motoren var helt varm, så tabte den gas og ville gå ud, jeg stoppede op og den kunne holde i tomgang, men ikke tage gas, da jeg prøvede at lege lidt med gassen, gik den ud og har ikke kunnet starte den igen siden. Jeg har studeret denne side meget, og har ud fra de forskellige indlæg, mistanke om at dysen er for lille, så den ikke får nok benzin når den er varm og automat chokeren slår fra, men ville lige høre om der er nogen af jer der har en idé om hvad der kunne være med den.
Den tidligere ejer har monteret helt ny starter motor og batteri. Den vil skam også gerne prøve at starte, men den starter først efter den har stået stille i lang tid og er blevet helt kold igen. Kan jeg evt have fået justeret for meget på svømmeren, eller kan jeg nøjes med en større dyse?
På forhånd tak, ser frem til jeres altid hjælpsomme input.
Mvh
Jimmi
Jeg har en PGO Hot 50 fra 2001, der snart har rundet de 10.000KM. Jeg har købt den brugt for under en måned siden, og den kørte fint, indtil jeg fik problemer med at der pludselig løb benzin ud af karburatoren og ud i luftfilteret. Det fik jeg fikset(ved hjælp af siden her ) ved at justere svømmeren og rense karburator. Da jeg alligevel skulle skifte bagdæk, har jeg også skiftet tændrør og klippet lidt af ledningen til tændrørs hætten for bedre forbindelse, Stempel(Komplet med ringe og det hele) samt diverse pakninger i motoren, og satte en ny standart dyse i(#72) da den gamle var meget smadret af skruebrækker.
Efter meget gennemgang af alle ledninger, stik og pakninger osv, var jeg klar til at samle scooteren igen, og skulle stille tomgangen. Det tog lang tid at starte den igen, da scooteren kun har elstart (kiskstarter mangler en kickstarter arm), men efter nogle opladninger af batteriet, kom den igang.
Jeg lod den stå i tomgang i 20.min uden problemer, men da jeg efterfølgende kørte en test tur på den, og motoren var helt varm, så tabte den gas og ville gå ud, jeg stoppede op og den kunne holde i tomgang, men ikke tage gas, da jeg prøvede at lege lidt med gassen, gik den ud og har ikke kunnet starte den igen siden. Jeg har studeret denne side meget, og har ud fra de forskellige indlæg, mistanke om at dysen er for lille, så den ikke får nok benzin når den er varm og automat chokeren slår fra, men ville lige høre om der er nogen af jer der har en idé om hvad der kunne være med den.
Den tidligere ejer har monteret helt ny starter motor og batteri. Den vil skam også gerne prøve at starte, men den starter først efter den har stået stille i lang tid og er blevet helt kold igen. Kan jeg evt have fået justeret for meget på svømmeren, eller kan jeg nøjes med en større dyse?
På forhånd tak, ser frem til jeres altid hjælpsomme input.
Mvh
Jimmi