Hej scooterfolket.
I kan sikkert genkende at jeg har været her før og dette indlæg er egentlig en efterfølger af de sidste hvor
jeg bad om hjælp fordi min dr big ikke ville tage gas.
Da det så endelig bliver løst ved at sætte standardfilter på dog uden "rørindlæg" var den lige nøjagtig
så hidsig som jeg ville have den til, og med tilstrækkelig tunge ruller kunne jeg jo styre at holde omdrejninger
nede på et acceptabelt niveau så krumtappen eller lejerne ikke gik sig en tur på kort tid.
Men en enkelt ting beder jeg om hjælp til. Når jeg starter kan jeg godt give bundgas og den rykker derudaf, men når
jeg kommer godt op i fart sker der det at den sidste halve eller hele centimeter på gassen rykker den ikke på.
Lidt ligesom før, men nu hvis man holder gassen i bund i høj fart begynder den at dø stille og roligt men det er meget
lidt der skal justeres. Jeg satte jo standardfilter på uden rør og dysede ned til 92.
Skal jeg ikke bare dyse lidt mere op fek´s 95 eller skal jeg sætte røret i filteret måske bare uden den indsnævring der er i røret?????
Er der nogle der har lyst til at give et hurtigt kvikt svar???
Tun med standardluftfilter
- ttpgodrbig
- 6. Rang
- Indlæg: 122
- Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
- Køretøjer: Pgo G-Max 30 km/t
- ttpgodrbig
- 6. Rang
- Indlæg: 122
- Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
- Køretøjer: Pgo G-Max 30 km/t
Re: Tun med standardluftfilter
Hej med jer. Jeg får ikke brug for jeres hjælp i denne omgang da jeg selv fandt den rigtige kombi
med det samme. Den fik bare en dyse der var 2 nr større og nu køre den som en drøm.
Jeg har ikke haft den oppe på topfart endnu men jeg den var meget tæt på 90 og der var den ikke færdig endnu.
Jeg har altid tænkt meget på krumtap og lejer når man tuner så meget men da jeg kørte hurtigst for lidt siden
tror jeg den lå 8200-8300 opm og det kan det ihvertfald godt holde til for jeg kan da huske at da den var 100% lovlig
lå den oppe på 8-9000 opm og det var med nogle og tredive km/t.
Men grunden til at omdrejningerne kan holdes dernede samtidig med at den kører super... Synes jeg ihvertfald.
Er at jeg kører med Malossis overrange variator foran med 10grams ruller. Jeg ved godt at 10 gram lyder helt vildt men
det spiller altså sammen med min 46,7mm cylle og 21mm karb og gg udstødning.
Slut herfra.
med det samme. Den fik bare en dyse der var 2 nr større og nu køre den som en drøm.
Jeg har ikke haft den oppe på topfart endnu men jeg den var meget tæt på 90 og der var den ikke færdig endnu.
Jeg har altid tænkt meget på krumtap og lejer når man tuner så meget men da jeg kørte hurtigst for lidt siden
tror jeg den lå 8200-8300 opm og det kan det ihvertfald godt holde til for jeg kan da huske at da den var 100% lovlig
lå den oppe på 8-9000 opm og det var med nogle og tredive km/t.
Men grunden til at omdrejningerne kan holdes dernede samtidig med at den kører super... Synes jeg ihvertfald.
Er at jeg kører med Malossis overrange variator foran med 10grams ruller. Jeg ved godt at 10 gram lyder helt vildt men
det spiller altså sammen med min 46,7mm cylle og 21mm karb og gg udstødning.
Slut herfra.