Kamera i styrthjelm

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af oskar33 »

Lad os sætte tingene i system.

@Scootergris lav en side med et googlemap hvor folk kan indsætte ruter samt youtube links måske som pop-up videovindue. Det skulle ikke være den store udfordring. Der skal være nogle database oplysninger. Dato og sted er vigtig. Du kan vælge at opretholde din redaktørstatus men det andet er mere interaktivt

@Katana - det er dejligt at være ude i naturen. Det er det samme jeg oplever med kornet som er fuldmodent eller ved at blive høstet og den måde hvordan landskabet åbner sig i lag. Men stenbro-nisserne har ingen undskyldning - en af de fedeste oplevelser jeg havde var at køre ude på Amager Fælled indtil jeg ramte Ørestaden hvor det hele som bekendt er lavet med lineal (bvadrr!!). Men det er også sjovt at køre i København men der skal jeg som regel have et fikspunkt for at videoen ikke drukner i shawarmabarer og cafeer.
Var forøvrigt i Liseleje i foregårs. Eftersom samtlige kvinder rundt omkring mig var topløse kunne jeg ikke tillade mig at fotografere men der var flere scootere som i en rigtig badeby (ikke ligesom i Hornbæk), så mit næste projekt hedder at sætte sig på en café og fotografere scooterne i stedet. Der er stadig unge løver med en pige bagpå som i de gode gamle dage.

Iøvrigt har Googlemap nu udvidet deres rutevejledning til cykler. Der må 30-knallerter gerne køre.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvordan laver man et google map hvor folk kan tilføje ting ?
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det er jo det man ikke ved.
Jeg skal prøve at undersøge det hvis vi kan holde gang i film menneskene, men googlemap har jo et API man kan pløje sig igennem. Men mon ikke der findes nogle løsninger som kan overføres. Det er jo lidt ligesom panoramio hvor man kan se billeder fra et bestemt sted. Her kan man bare komme ud og køre en scootertur. Det er et mere kontant alternativ til det lidt kedelige StreetView.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Af hvad jeg har prøvet der kunne man ikke lave det sådan at folk kan tilføje data på ens kort hos google maps.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af oskar33 »

Efter at have tænkt lidt over det er det nemmere at lade være. Det ville f.eks. kræve en database som inkluderede navne på folk der havde lov til at oprette kort.

Man kan iframe til sit eget googlemap hvor man har oprettet en rute, og man kan også putte en video i ballonerne der, men hvis jeg har forstået det rigtigt ville brug af iframes være imod sitets ånd og så burde det også kunne vise geodata. Men jeg har kigget lidt på eksemplerne i Google Maps API. Jeg skal ikke kunne udelukke at noget god kode dukker op.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Gorilla-pod i Aldi

Ulæst indlæg af oskar33 »

Velkommen hos ALDI
Kvaliteten helt i bund - prisen på det jævne

Selvom erfaringerne er lidt blandede har jeg tænkt mig at give det et go. Jeg tror ikke jeg bruger et spejlreflekskamera med telelinse.
gorilla.jpg
gorilla.jpg (56.04 KiB) Vist 6637 gange
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Slingrer ned af vestergade - sang Gnags engang. I denne video gør jeg det samme!.

Kameraet er placeret på toppen af hjelmen, det er nok det mest optimale sted, at sætte et kamera - ulempen ved den placering, er at alle kan se, at jeg filmer.
Videoen er uden lyd.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af oskar33 »

Hvis du beder mig rigtig pænt vil jeg gerne lave noget lyd til. Det kan ikke tage så lang tid at lave et Gnags-loop over "Slingre ned ad Vestergade" som er nogenlunde genkendeligt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kamera placeringen er rigtig god i http://www.youtube.com/watch?v=OAyTOv5wkjw der syntes jeg ikke den kan blive bedre.

Personligt kunne jeg godt tænke mig der var lyd på.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ny video jeg optog fra Hårlev til Fakse.
Jeg har gjort noget ekstra ud af at dække mikrofonhullet til og putte stof ind i hjelmen så det ikke suser når det blæser og jeg syntes lyden blev rigtig god og værd at høre på.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Besvar