Side 4 af 5
Re: Tændings-tuning. (Advanced ignition timing)
: 4. december 2013 19:55
af zzzzleepy
Der pilles hermed ved tændingen!
vender tilbage med resultatet i løbet af 1-2 dage
Re: Tændings-tuning. (Advanced ignition timing)
: 5. december 2013 12:12
af Kymconørden
Lyder spændende
Ja, det er jo en forholdsvis enkel operation at ombygge til Justerbar tænding.
Den eneste lille overraskelse var de 2 små "rør-stykker" på undersiden af pickuppen, der passer ned i skruehullerne og holder den fast i den fabriks-indstillet position.
De fik en tur med fil/Dremel til undersiden var rimelig jævn og pickuppen frit kunne køre frem og tilbage.
Re: Tændings-tuning. (Advanced ignition timing)
: 5. december 2013 19:57
af zzzzleepy
Hmm de undersænkninger havde min ikke ?
men min er jo også en gammel spand..
Re: Tændings-tuning. (Advanced ignition timing)
: 9. december 2013 10:45
af zzzzleepy
Absolut ingen forskel på min maskine
Re: Tændings-tuning. (Advanced ignition timing)
: 10. december 2013 22:43
af Kymconørden
Øv, det var da surt det ikke havde nogen virkning med dit set-up
Men læste jeg ikke lige andetsteds at du "sprang speedometeret" for første gang? Men det var måske med tændingen sat som standard?
Re: Tændings-tuning. (Advanced ignition timing)
: 11. december 2013 14:05
af zzzzleepy
Det var med ny tænding
men også med 2% længere rem og olie på maskinen
og det var kun 4km/t højere end tidligere på speedo
der var dog intet at hente andet end på toppen ned ad bakke.. så tror ikke det har givet noget.
Re: Tændings-tuning. (Advanced ignition timing)
: 24. januar 2014 11:00
af MSJ1982
MSJ1982 skrev:Den måler 14.5 mm
En anden jeg har måler under 14, tror den er fra Sprinten.
Er der ikke en der kan prøve at måle deres, for så vil jeg prøve at se om jeg har en der er længere, eller vel købe en,
for jeg har et problem med at holde omdrejninger når jeg kommer om i fart...
Den skal godt nok igennem, den helt store tur snart, men havde tænkt at starte derinde, da jeg skal have renset stator osv.
Re: Tændings-tuning. (Advanced ignition timing)
: 24. januar 2014 17:05
af Kymconørden
Agility magneten er ca 30mm lang. Så vidt jeg ved er Agilityens tændings-system anderledes end de fleste andre "kinesere" og deler sikkert ikke "puls" med dem
Re: Tændings-tuning. (Advanced ignition timing)
: 25. januar 2014 08:15
af MSJ1982
Hmm den fortæller vel kun hvornår den skal tænde, men det var for at få den lidt mere stabil, kan så bare ikke forstå den er så meget længere...
Kender kun 1 der har en, og den starter meget nemmere end min, så ved ikke om bare er min der er lidt sløv :/
MIn Sprint startede godt nok osse med et snuptag...
Re: Tændings-tuning. (Advanced ignition timing)
: 14. februar 2014 16:27
af MSJ1982
Har nu givet min 1mm mere ca kunne ikke høre noget i tomgangen, så finder lige ud af det imorgen
Kymconørden skrev:Agility magneten er ca 30mm lang. Så vidt jeg ved er Agilityens tændings-system anderledes end de fleste andre "kinesere" og deler sikkert ikke "puls" med dem
Når jeg søger på Speedline til en Kymco agillity så kommer dette frem
http://www.speedline.dk/da/scooter/taen ... 9qma-0000/