kymco super 8 start ikke perfekt

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg forstår ikke det hele du skrev med batteri og ledninger osv.
Du kan eventuelt skrive et indlæg om din forhandler så kan du skrive hvordan din oplevelse der har været.
Du kan skrive det inden i "Snak om forhandlere" forummet : http://scootergrisen.org/forum/viewforum.php?f=7
Hvor har du købt den ?

Det jo fint nok hvis de kan lave det men det irriterende hvis de så ikke har lavet det rigtigt så man skal derop igen og få rettede de fejl de har lavet.
Alle kan lave fejl men det bare irriterende når det sker flere gange.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af resderra »

Hvad er comp sv , har set det på el tegningen den syntes ikke at være dr. Jeg fandt sådan nogle stik dr barre skulle sættes på hinanden ,med gummi uden om, og jern klik inden i ,de var begge to blå men ikke tilsluttet til hinanden og dr var tape uden om hmmm ik orginal :( Desuden skal dr ikke være noget i nærheden af lyskontrol boksen ? Jeg har nemelig et sæt sorte stik med ledninger i . Det nok heller ikke original , de andre er jo hvide allesammen !? Og den en blå den sidder fast på højre for lys og den anden på det sorte stik !?
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af resderra »

Og dt er ikke spændingsregulator jeg tænker på . Jeg kan også se på tegningen a choker skulle værre tilsluttet på det og at der et stik først man........
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af resderra »

scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

comp sv (eller "comb sw" som der vist står) det er tændingslåsen, altså der hvor du sætter nøglen i og drejer.
Når du dreje til ON så er der forbindelse mellem BAT1 og BAT2. Du kan se det nederst på el diagrammet hvor der også står comb sw.

Var det en du har købt fra brugt af ?
Det lyder ikke helt orginalt det med ledninger du har fundet men det kan måske var fordi der er lavet om på forlyset fordi Kymco Super 8 har en specielt måde at styre forlyset på med en lys kontrol boks og det er sikkert derfor at der er lavet om på ledninger for at komme uden om at bruge den lys kontrol boks.

Jeg er ikke på facebook så kan ikke bruge linket så hvis du gider uploade billeder her på forummet eller her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/download.php
Så ville det være super.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af resderra »

Den mærkelig blå kabel satte jeg til mit , forlygte mens jeg havde pillede alle andre stik af skete der ingenting.Men da jeg satte det stik til forlystet til . så so jeg at normalt bliver storlyset nedblændet at scooter når den går i tomgang ( blev nød til at sætte tomgang lidt ned ) så er sikker på det, men når satte den blå ledning sammen lyste den for fuld styrke. Så den nedblændede ikke selv længere. Så ja den er nok til at komme uden om lyskontrol boksen. Men jeg har fået en ny og har ikke problemer siden, desuden har jeg nu også nye cdi den ( ubegrænsede )


Jeg har haft den til værksted i mandags, men da jeg hentede den i onsdags fik jeg at vide at der var ingenting galt med og de desuden hældt olie på , og flyttet rundt på fjedren på nålen 608kr sagde de . Det var jeg ikke glad for at høre da jeg kun bedte om choker og rette dette problem TYDELIGT så dr blev diskuteret frem og tilbage , det endte med jeg fik nøglen uden regning. Han sagde blandt andet den kan da køre og starte hvad er problemet så. Mine begrundelser : dårligere start , ikke fedt at ha en scooter der har et problem hvem gider at ha sådan en, forhøjet benzin forbrug , desuden er min udstødning altid sort på enden hved ikke hvad det skyldes men måske for meget benzin . Da jeg kom hjem tjekkede det og ja choker virker ikke når den er sat på scooteren. men gør når den får strøm fra batteriet, men de havde smurt den ind på topen og 608 kr det var nok til mig at forskrække så jeg aldrig kommer tilbage til forhandler og kræver spørger om noget service på scooteren

Ventilerne har jeg nu indtillet indsugning 0.06 udstødning 0.08. Men dengang forhandlerene indstillede dem skulle men trække to gange helt i gashåndtaget + noget mere da men starter den, Forhandleren : sådan er det, det må du lære at leve med, vi har gjort alt hvad vi kunne , den kan da starte og køre. Det gjorde en dårligere tomgang end nu skulle altid give benzin til lidt som en to takter i 5-10 minutter. Jeg fandt noget på nettet med 0.08 på begge ventiler og det gjorde jeg , det blev det hele meget bedre starter fint ligesom nu . da justerede dem for første gang så jeg at de var stillet : indsugning 0.08 udstødning o.o6 , det skal så også siges at dr var kørt 5000 km ved ikke hvor meget indflydelse det har ? og sådan var det på alle scootere af min slag derude med at trække i håndtaget jeg har haft mindst 3 servicer . Så det ikke et uheld lavet af dem.

chokeren er målt fra kold 19mm varm ( kun på batteri ) 25mm , på scooteren sker der ingenting 19mm-19mm
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af resderra »

bor desuden 7800 skive så hjælpen må man nok sige der er langt væk
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Okay jeg har kigget på de nye billeder du sendt og det ser ud til at den uorginale blå ledning kun er loddet på den blå ledning på stikket.
Jeg har tegnet den her.
kymcosuper8eldiagrammedblaaledning.jpg
kymcosuper8eldiagrammedblaaledning.jpg (433.75 KiB) Vist 8268 gange
Og jeg er sikker på det er lavet for at omgå lys kontrol boksen formodentligt fordi CDI boksen var gået istykket ligesom min gjorde. Men hvis du har købt ny CDI boks og det virker fint når du tager den uorginale blå ledning fra så kan du bare aflodde hele den uorignale blå ledningen hvis du ikke vil have at den køre med langtlys heletiden.
Hvis du aflodder ledningen så put nogen tape rundt om den blå ledning ved stikket så den ikke kan ramme stellet eller noget.

Det eneste den uorginale blå ledning gør er at sende strømmen til forlyset igennem din kortlys/langtlys kontakt ved styret istedet for at sende strømmen gennem lys kontrol boksen.
Der er også en anden person som har skrevet har har gjort sådan på sin scooter.
Samme person skrev også er den 7 amperes sikring der sidder på scooteren er under dimensioneret... min 7 amperes sikring er 2 gange smeltet.... den springer ikke ligesom en sikring normalt går den bliver bare varm hvilket man kan mærke på den og den har enda engang smeltet sikringsholderen engang på min.

Prøv og se her hvordan sikringstråden er blevet længere og krøllet.
sikring.jpg
sikring.jpg (108.3 KiB) Vist 8810 gange
Så nu har jeg sat en 10 amperes sikring i istedet for.

Så sku det med den blå ledning vist være på plads ;)

Ja Skive det lidt langt væk for mig.

Selvom chokeren ikke får strøm og derfor ikke bevæger sig ud så skulle det ikke give dårlig start.
Det er fordi når motoren og chokeren er kold så er chokeren trukket helt ind også er de gange i karburatoren som giver ekstra benzin åbne... så selvom din chokers spids ikke bevæger sig ud når du har kørt noget tid så skulle det ikke betyde noget for hvordan den starter.
Det vil betyde at den får for meget benzin når motoren er varm efter 5-10 minutter men skulle ikke have nogen betydning ved start af en kold motor.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af resderra »

Ok det havde jeg da ikke lige husket på det med start ups ! men hvad skal jeg så gøre får at chokkeren kommer til at virke igen skift alle sikringer ud med nye , jeg har bemærket at nogle skæv i stedet for krøllet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan da godt prøve og undersøge sikringerne for en ordens skyld og check at de sidder stramt.
Du kan tage dem ud og måle på dem med et multimeter sat til ohm for at se om der er forbindelse.

Angående chokeren.
Prøv og lad motoren køre i tomgang også mål på choker stikker om du kan måle nogen volt der.
Prøv og undersøg den modstand som sidder oppe foran på scootern ved siden af spændingsregulatoren.
Billede
Jeg tror nok den bruges til chokeren.
Prøv og tag stikkene af til den og mål hvor mange ohm den har.
Den skulle gerne have cirka 12 ohm.
Check også at stikkene ikke har ir på og at de sidder godt sammen.
Også undersøg det grøn/sorte stik i CDI boksen om der er ir der.
Billede
Hov nu kom jeg til at tænke på noget andet :think: ja det kan jo ske :P
Du sagde du havde sat en anden CDI boks på.... er den uorginal ? prøv og kig på CDI boksens ben og se om den overhovedet har et ben ved den grøn/sorte ledning.
Besvar