Min kymco super 8 vil ikke starte ;(

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Frankfurth
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 6. juli 2013 15:03
Scootere: Kymco super 8, 2009

Re: Min kymco super 8 vil ikke starte ;(

Ulæst indlæg af Frankfurth »

Min kymco super 8 vil gerne starte nu :)

MANGE TAK FOR HJÆLPEN alle sammen, jeg har nu haft min kaburator skult ad i atomer ved at følge den glimrende video her på siden og efter en tiltrængt rensning og lidt justering af svømmeren så den finder ud af at lukke for benzinen, så kører min kymco igen og alt virkser som det skal, nu skal den bare sælges med udstyr, nogen der ved hvad man kan tillade sig at tage for den.

Kymco, Kymco super 8 fra 2009, har været til mekaniker pga problemer med kaburator og er nu i perfekt stand, har kun kørt 2223 km. der er nyt batteri på og nyt tændrør . ny pris 13,995,-
medfølger
Citadel kædelås, kan ikke klippet eller skæres over med vinkelsliber. nypris 1000,-
Fullface godkendt styrthjælm, nypris 899,-
salamon motorcykelhandsker nypris 499,-
Ctek vedligeholdelses lader, nypris 699,-
Total nypris 17.092,-

mekanikeren det er mig, men den kører virkelig godt nu :)
pga nyt arbejde har jeg brug for en bil, derfor sælger jeg den.

jeg havde tænkt mig at tage 7000 for det hele, er det for lidt eller for meget ??
Vedhæftede filer
IMG_0749.JPG
IMG_0748.JPG
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Min kymco super 8 vil ikke starte ;(

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan oprette den under Marked eller også på dba eller sådan et sted hvor du samler alt info også kan du skrive linket.
Brugeravatar
Frankfurth
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 6. juli 2013 15:03
Scootere: Kymco super 8, 2009

Re: Min kymco super 8 vil ikke starte ;(

Ulæst indlæg af Frankfurth »

så er den gal igen :( :(
nu kommer der benzin ud af luftfilteret, jeg har lukke for benzinen så det stoppede men så vidt jeg kan læse mig til er det en af de pinde i kaburatoren der ikke lukker korrekt, så jeg vil gerne vide om man må smøre noget af det i kaburatoren så de glider nemmere eller er smørelse forbudt her ???
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Min kymco super 8 vil ikke starte ;(

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nåleventilen som lukker for benzinen sidder helt løst så den kommer nok ikke til at glide nemmere hvis du putter noget på den.

Check at benzinhanen lukker for benzinen når motoren ikke køre. Det kan du teste ved at tage benzinslangen af benzinhanen (den slange som går til karburatoren).
Brugeravatar
Frankfurth
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 6. juli 2013 15:03
Scootere: Kymco super 8, 2009

Re: Min kymco super 8 vil ikke starte ;(

Ulæst indlæg af Frankfurth »

nu har jeg brug for mere af jeres glimrende hjælp.

på billed 1 ses den grå dims der regulere benzin tilførslen, med vacuumslange, benzin ind og benzin ud.
når den er sat rigtigt til ( ikke som på billedet ) så kommer der ikke benzin til kaburatoren, så, bruger den det der er i slangen og kaburatoren og så går den død, samtidig døjer den med at holde omdrejninger.
når jeg går uden om den som på billedet så vil den gerne køre men så kommer der benzin ud gennem luft filteret, i ret store mængder syntes jeg.
hvad kan jeg gøre ??

den saks man kan se på billedet er en lirug klemmesaks, den skærer ikke men klemmer bare slangen sammen, den har jeg sat på så benzinen ikke flyder ud i luftfilteret mens at maskinen står stille, jeg tager den selvfølgelig af når jeg prøver at starte og kører med maskinen.

har i brug for nær billeder eller billeder af andre dele af scooteren så sig hvad jeg skal tage billeder af så kommer de på.

skulle der være en venlig sjæl der bor i nærhenden af Vodskov Nordjylland, som kunne afse lidt tid til at afhjælpe mig med problemet, så ville jeg være meget taknemlig og lidt kompentation for besværet ville heller ikke være udelukket :)
Vedhæftede filer
005.JPG
002 (2).JPG
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Min kymco super 8 vil ikke starte ;(

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Når slangerne er sat rigtigt på så tag vakuumslangen af fra indsugningsstudsen og tag benzinslangen af fra karburatoren og peg den ned i en benzindunk.
Når du så suger i vakuumslangen med munden så skal der komme benzin ud af den anden slange. Det skal fosse ud så længe du suger.

Sæt så vakuumslangen tilbage på indsugningsstudsen og start motoren og lad den køre, så skal der komme benzin ud af benzinslangen. Det fosser ikke ud så hurtigt som da du sugende men der skal komme noget ud.
Hvis der ikke kommer benzin ud så check at vakuumslangen er tæt, prøv med en anden slange. Check at indsugningsstuds, karburator og isolatorstykker under indsudningsstudsen holder tæt og at spændt ordentligt fast.
Brugeravatar
Frankfurth
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 6. juli 2013 15:03
Scootere: Kymco super 8, 2009

Re: Min kymco super 8 vil ikke starte ;(

Ulæst indlæg af Frankfurth »

nu er det hele sat rigtigt sammen og der kommer benzin både når jeg selv suger ( meget benzin ) og når den er sat på og jeg bruger kickstart så kommer der mindre ud men pænt alligevel så det er ikke benzin tilførsel der er problemer med.

når jeg prøver at starte den med kickstart ( bruger jeg for ikke at dræne batteriet og slide unødvendigt på andre dele ) men den starter i et spit sekundt og så drukner den/ dør, jeg har prøvet at stille på blandings skruen og sat den til fabriks indstillingen men det gav heller ikke bonus, nu ved jeg så ikke hvad der så kan være galt for i teorien skulle den jo kunne starte nu ???

Jeg kan få motoren til at køre ved at holde gashåndtaget på et bestemt pungt når jeg starter med kickstart, men vil jeg gasse op eller ned så dør den, og mens den står på pungtet, så kører motoren op og ned i omdrejninger ikke meget men som om at den ikke ka beslutte sig til at øge eller sænke omdrejningerne.

udvikling: når jeg kickstarter den så kan jeg få den til at gå som i tomgang hvis jeg giver fuld gas på håndtaget, og den bliver der, og brummer lidt op og ned i omdrejninger men den tager ikke fat og får baghjulet rundt, den kommer ikke op i omdrejninger. og gasser jeg ned går den død.

Update igen. nu er jeg kommet så langt at jeg har været ude at køre, men men men, efter ca 2 min kørsel mistede maskinen pusten og dalede i km/t og gik til sidst ud, så jeg måtte trække dyret hjem, da jeg kom hjem i garagen prøvede jeg igen med kickstart og efter et par gange gik den igang igen og kan stå i tomgang og med fuld bundgas, men hvad nu når der kommer modstand på igen, det lader ikke til at der er kræfter nok til at køre 45 KM/T på lige vej ????

mvh peter
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Min kymco super 8 vil ikke starte ;(

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Check gummimembranen øverst i karburatoren sidder rigtigt og kan gå frit op og ned og check om der er huller/revnet i gummiet.
Hvis der er huller skal du have en ny membran.
Brugeravatar
Frankfurth
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 6. juli 2013 15:03
Scootere: Kymco super 8, 2009

Re: Min kymco super 8 vil ikke starte ;(

Ulæst indlæg af Frankfurth »

Gummi membranen er intakt og pæn som ny. jeg kan køre i tomgang, men den går op og ned i omdrejninger ved tomgang, gasser jeg halvt op så kommer der knald på og gasser jeg helt op går den meget ned i omdrejninger, så skal jeg slippe gassen og så kører den op og ned i omdrejninger i tomgangs fasen og falder så til ro i tomgang, gasser jeg så op igen starter processen forfra.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Min kymco super 8 vil ikke starte ;(

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og sluk for forlyset og se om det gør nogen forskel.
Besvar