kymco super 8 kaburator spørgsmål

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
tommylarsen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 9. april 2013 22:01

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af tommylarsen »

scootergrisen: kaburatoren er nøjagtig sådan en som du linker til... har også set film hvor sådan en bliver skildt ad og det er precis sådan en kaburator model.... så der må være en fabrikations fejl... hul er der hvert fald ikke... ingen der har sådan en kaburator liggende som har mulighed for at måle hullet i dysen.... eller måske en der ved et sted på nettet hvor man kan se hva størelse dysen er... har idag bestilt 0,5 og 0,7 mm bor som jeg får imorgen... så må jeg prøve at bore hul
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det var godt nok nogen små bor. 0,5 mm.
Jeg har jo den samme karburator men har ikke noget der kan måle så småt.
Men dysen er vel mindre end den indre diameter på det rør der suger benzinen op.

Så skulle man have sådan nogen rivalsæt eller hvad de hedder til at file en dyse større men der skal jo så være hul først.
Men jeg ville tage det mindste bor. Hvis du over hovedet kan komme til og bore i den rette vinkel.
Og det knækker jo nok helt vildt nemt det bor så pas på med at bøje det.
Brugeravatar
tommylarsen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 9. april 2013 22:01

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af tommylarsen »

ok så fik jeg boret dysen op... brugte et 0,5 mm bor og så på med bundkaret igen... det virker rigtig fint...0,5 mm hul kunne måske godt virke en anelse til den store side men kun en anelse... meget mystisk at en karburator kan have sådan en fejl må jeg sige og det undre mig meget... hvis det ikke var fordi at jeg har rodet en del i sådan noget i min tid havde jeg aldrig fundet fejlen... men nu kan den starte kold... glæder mig til at prøve imorgen tidlig når den er rigtig kold og har stået i mange timer... tak for hjælpen med det
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Den er åbenbart ikke blevet testet godt nok.
De har vel sådan nogen små messing stykker de bore i også presset den i karburatoren bag efter men så har de åbenbart pressen et messing stykke i som ikke var boret i endnu.

Men det da var fint det hjalp. Så må vi se om den får for meget benzin når du holder i tomgang.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af oskar33 »

Fedt indlæg. Nu får udtrykket "der er ikke hul igennem" fornyet liv. Et meget lille men vigtigt hul :-)
Brugeravatar
tommylarsen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 9. april 2013 22:01

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af tommylarsen »

gomorn :) her til morgen sprang scooteren lige igang :clap: og det var på elstart... sku lækkert at det virker nu... go dag til alle
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af oskar33 »

Karburatoren er scooterens hjerte. Jeg forstår ikke hvorfor den sidste ejer ikke smed den i hovedet på forhandleren m.m. han ikke var den første ejer ;-)
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af Kymconørden »

tommylarsen skrev:ok så fik jeg boret dysen op... brugte et 0,5 mm bor
Serious Drilling Skills :clap: Det må jeg sige..
Besvar