Lille knallert spottet i Rema 1000

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11305
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg så en kunde på VGA Tres lille knallert i Rema 1000 den anden dag.
Der var gul nummerplade på.
Ville gerne have taget et billede men havde ikke noget kamera med.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 6. september 2024 00:13 Jeg så en kunde på VGA Tres lille knallert i Rema 1000 den anden dag.
Der var gul nummerplade på.
Ville gerne have taget et billede men havde ikke noget kamera med.
Øh, hvad mærkeligt er der i det ?

Det fortæller bare at køretøjet er solgt efter ordningen med invalideknallerter uden nummerplader ophørte en gang i 2019. Er køretøjet solgt før skæringsdatoen skal det ikke udstyresmed en knallertnummerplade men skal forsikres på samme måde som man forsikrede knallerter i gamle dage, hvor føreren skulle medbringe en gyldig kvittering fra forsikringsselskabet hvor forsikringen er tegnet.

PS Forhåbentlig var det ikke en nummerplade der skal sidde på en guldpladebil/bus eller en trailer/campingvogn du så ?

Hilsen Leif.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 516
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Køretøjer: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af GYS »

Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Kan man selv vælge hvilken str. plade man vil have på sin mc, sålænge det er inden for mc kategorien?
Jeg synes min mc plade ser for stor ud til min lille 300cc scooter.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af Landbo »

SteenKolding skrev: 11. september 2024 17:12 Kan man selv vælge hvilken str. plade man vil have på sin mc, sålænge det er inden for mc kategorien?
Jeg synes min mc plade ser for stor ud til min lille 300cc scooter.
Du må nywes med den standartstørrelsen på nummerplade til din MC der er på den, idet det er den eneste du mig bekendt kan få.

Jeg formoder polisen bliver helt elektrisk, hvis du låner en fra en 45 km/t knallert og kommer blæsende ude på motorvejen med 130 km/t. :mrgreen:

Hvis du af en eller anden grund vil skifte nummerplade ud, skal cyklen også til syn hvis den ikke er synet inden for de sidste to år.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Der er forskellige str. nummerplader til biler. De rektangulære og firkantede. De firkantede fås i 2 str. har jeg set. Nogle amerikaner biler har ikke plads til en alm. str.
Og på oversigten ser der ud til at være flere forskellige str. til.mc.
Som.jeg skrev, så er det ikke en knallert nummerplade jeg vil have på.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af Landbo »

SteenKolding skrev: 11. september 2024 21:42 Der er forskellige str. nummerplader til biler. De rektangulære og firkantede. De firkantede fås i 2 str. har jeg set. Nogle amerikaner biler har ikke plads til en alm. str.
Og på oversigten ser der ud til at være flere forskellige str. til.mc.
Som.jeg skrev, så er det ikke en knallert nummerplade jeg vil have på.
Ja ved godt der findes de specielle størrelses plader til Amerikanerbiler, men har aldrig set andet end de almindelige standart størrelser til MC.

Hvis du har en oversigt over de forskellige størrelses nummerplader, kender du jo selv svaret på dit spørgsmål! Har du ikke et link i stedet for at holde den hemmelig.

Det med knallertnummerpladen var også et forsøg på at være vittig, idet den naturligvis ikke går.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 338
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Det var nu mest det link fra GYS længere oppe www.showplate.se men ved nærmere eftersyn er det bare efterligninger. Jeg troede det var en oversigt der viste de forskellige landes nr.plader (showplate = vis plade). Min fejl :crazy:
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af Landbo »

SteenKolding skrev: 12. september 2024 07:43 Det var nu mest det link fra GYS længere oppe www.showplate.se men ved nærmere eftersyn er det bare efterligninger. Jeg troede det var en oversigt der viste de forskellige landes nr.plader (showplate = vis plade). Min fejl :crazy:
Ja det er nok ikke lige sagen at kigge efter falske nummerplader. :lol: Prøv hellere under "billeder af nummerplader" i stedet: https://motorst.dk/borger/nummerplader/ ... mmerplader

Hilsen Leif.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 516
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Køretøjer: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Lille knallert spottet i Rema 1000

Ulæst indlæg af GYS »

Landbo skrev: 11. september 2024 17:42 Hvis du af en eller anden grund vil skifte nummerplade ud, skal cyklen også til syn hvis den ikke er synet inden for de sidste to år.
Hilsen Leif.
Du kan måske få en, som er en smule større i Sverige. Hvis du køber den med samme nummer som den "lille" nummerplade, og køretøjet går igennem syn med den større nummerplade på, så er det helt lovligt at køre på den, da den er bestået syn med den større nummerplade på. Og i dag tager synsmanden fotos af nummerpladen, så der findes dokumentation for den er gået igennem, hvis størrelsen kan vurderes ud fra fotoet.
Besvar