Har købt ny scooter men !!!

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
SBM
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. juli 2010 10:47
Scootere: Peugeot v Clie

Har købt ny scooter men !!!

Ulæst indlæg af SBM »

:thumbdown: Hej. Jeg har købt en peugeot v clie 4 taks 30 scooter men når jeg har kørt ca 7 kilometer stopper motor med at køre i nogle få sekunder og køre så videre. lidt irriterende håber at kunne få nogle gode tips herfra.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Har købt ny scooter men !!!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej og tilykke med din nye scooter.

Til og starte med vil jeg anbefale dig at læse denne side om tilkøring : http://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/tilkoring.php
Det er bedst hvis du ikke køre så hurtigt og så lange ture i starten. Det er for at motoren bliver slidt på den rigtige måde så den holder længst.
Og hvis du kører lange ture så stop engang imellem og lad motoren køle.

Det kunne være en løs forbindelse eller at den i et øjeblik ikke får benzin.
Du kunne prøve at undersøge at tændrørshætten, tændrørskablet og tændspolen sidder ordentligt sammen.
Men det er svært og sige hvad det kan være nok det kun er noget som sker i nogle sekunder.
Så prøv og se om du ikke kan leve med det indtil den skal have service ved 300 km eller hvornår det er. Eller vil du lave service selv ?
Brugeravatar
SBM
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. juli 2010 10:47
Scootere: Peugeot v Clie

Re: Har købt ny scooter men !!!

Ulæst indlæg af SBM »

Hej. Nej jeg vil ikke lave service på den selv da jeg ikke har meget forstand på motor og dele, men der hvor jeg har købt den er de meget villige for at løse problemet, men når de for den på værkstedet er der ikke noget galt så det er en periodisk fejl men tak for svaret
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Har købt ny scooter men !!!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvor langt har den kørt ?
Er der blevet lavet service på den ?
Brugeravatar
SBM
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. juli 2010 10:47
Scootere: Peugeot v Clie

Re: Har købt ny scooter men !!!

Ulæst indlæg af SBM »

Hej. den har kørt godt 300 km og skal først have service ved 500 km, men jeg har fået at vide at motoren ikke har godt af de begrænsninger da de er bygget til at køre stærkere og måske det kan være det.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Har købt ny scooter men !!!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det rigtigt den begrænsning der sidder i variatoren gør at motoren køre med flere omdrejninger end ellers også bliver den slidt hurtigere og bliver mere varm og den bruger mere benzin.
Men det ik sikkert butikken vil lave ting på den hvis nu du gør den ubegrænset også du finder en fejl på den senere så vil de måske ikke lade den fejl.
Og desuden gælder forsikringen så ikke hvis du laver den ubegrænset.

Men jeg syns bare du skal vente til de 500 km når du skal have lavet service for så skal ventilerne indstilles og olien skiftes osv og måske hjælper det på dit problem... det ikke sikkert men måske.
Brugeravatar
SBM
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. juli 2010 10:47
Scootere: Peugeot v Clie

Re: Har købt ny scooter men !!!

Ulæst indlæg af SBM »

Hej. de vil meget gerne hjælpe og stadig give garanti men har ikke så mange ideer om hvad de skal gøre, da den er omdrejnings begrænset men de skal have den på værkstedet i næste uge så ser vi hvad de finder ud af og så vender jeg tilbage til siden på forhånd tak
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Har købt ny scooter men !!!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

På 2009 modellen er variatoren begrænset med en ring mellem de forreste remskiver.
Billede
På 2010 modellen er variatoren begrænset med en bagplade bagerst på den inderste remskive.
Billede

På 2009 modellen står LAE som fabrikantkode.
På 2010 modellen står VGA som fabrikantkode.
Prøv og se om du ikke kan se der står LAE eller VGA nogle steder.

Det står sikkert på fabrikationspladen. Prøv og se om du ikke kan finde den på din scooter.
Billede
Brugeravatar
SBM
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. juli 2010 10:47
Scootere: Peugeot v Clie

Re: Har købt ny scooter men !!!

Ulæst indlæg af SBM »

Hej. Der står Lae rpm 3000. og de har fjernet et lille rør så den kan køre 50 kmt men de mener at det kan være omdrejnings begrænseren
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Har købt ny scooter men !!!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Okay så det nok variatoren de har gjort ubegrænset også kan du køre længer på literen.
Besvar