Tålmodighed lønner sig

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Køretøjer: Pgo G-Max 30 km/t

Tålmodighed lønner sig

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Hej SG

Jeg have lige lyst til at dele mine trængsler som har varet de sidste 14 dage.
Jeg har en dr big og har hele tiden kørt med en form for tun på. Jeg har så også hele tiden ønsket at få mere optræk og højere
tophastighed uden at være bange for lejer og krumtap. Derfor besluttede jeg mig at kaste mig over projektet at skifte tappen og lejerne.
Jeg gjorde et grundigt forarbejde på nettet og købte det nødvendige specialværktøj.
Men det skulle vise sig at være mere tidskrævende end først antaget. Da jeg så langt om længe havde samlet motoren omhyggelig og
sat en 47,6mm cylle og 21mm karb på var der ingenting der ville indstilles, ligemeget hvor meget jeg prøvede.
Så jeg begyndte at tænke på om blokken måske alligevel var blevet utæt trods min påpasselighed, men jeg besluttede alligevel at
prøve noget andet. Jeg havde nemlig en Top Performence black trophy 47mm cylinder liggende og havde læst på div fora at mange var
glade for køre med en 17,5mm Dellorto sammen med så jeg bestilte sådan en fætter. Da jeg havde været ekstra omhyggelig med at alt
var blevet tæt kom der liv i dyret og for første gang lød den endelig sund (Stor lettelse) En 90 dyse og alm luftfilter kører den nu et sted mellem 80 og 90.
Hård men fed oplevelse til deling med jer.
Besvar