Tuning af PGO Hot 50
Tuning af PGO Hot 50
Hej Scootergrisen
Jeg har prøvet at pille min PGO HOT 50, men møtrikken man skal skrue af, efter man har fået vario-skjoldet af, sidder simpelhen så godt fast, så jeg kan ikke få den af, ved brug af en normal møtriknøgle, også selvom jeg sætter noget i klemme. Skal man have fat i en luftnøgle og vil det overhovedet hjælpe?
Alt hjælp modtages
På forhånd tak
Jeg har prøvet at pille min PGO HOT 50, men møtrikken man skal skrue af, efter man har fået vario-skjoldet af, sidder simpelhen så godt fast, så jeg kan ikke få den af, ved brug af en normal møtriknøgle, også selvom jeg sætter noget i klemme. Skal man have fat i en luftnøgle og vil det overhovedet hjælpe?
Alt hjælp modtages
På forhånd tak
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Tuning af PGO Hot 50
Du kan sætte et rør på håndtaget af skraldenøglen for at forlænge det så er det lettere.
Re: Tuning af PGO Hot 50
Okay tak, det vil jeg prøve
- TOCA
- 9. Rang
- Indlæg: 443
- Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Re: Tuning af PGO Hot 50
Du kan også investere i sådan en fætter her:
http://www.harald-nyborg.dk/p7568/ford- ... aender-1-2
Så behøver du ikke en kompressor
http://www.harald-nyborg.dk/p7568/ford- ... aender-1-2
Så behøver du ikke en kompressor
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: Tuning af PGO Hot 50
Pas på med den elektriske slag hammer.
Du kan meget nemt risikere at kvæne gevindet på krumtap akslen.
Har selv 2 og hvis man er forsigtig. Så er den et rigtig god værktøj.
Ang. Tuning. Har fjernet alle begrænsninger og den triller meget bedre uden variator begrænsningen. Ca 60 med 7000omd. Før 65 med 9500omd. Skåner motoren meget og giver bedre brændstof økonomi.
Du kan meget nemt risikere at kvæne gevindet på krumtap akslen.
Har selv 2 og hvis man er forsigtig. Så er den et rigtig god værktøj.
Ang. Tuning. Har fjernet alle begrænsninger og den triller meget bedre uden variator begrænsningen. Ca 60 med 7000omd. Før 65 med 9500omd. Skåner motoren meget og giver bedre brændstof økonomi.
Re: Tuning af PGO Hot 50
Jeg takker meget for svarene.
Måske jeg skulle investere i en elektrisk slag hammer
Men jeg synes bare lige meget hvor meget jeg prøver, så bliver remskiven bare ved med at dreje med rundt. Har set nogle billeder på google og scootergalleri om hvordan man kunne forhindre det, men jeg kan bare ikke finde ud af hvor du sætter den flade skrutrækker på en hot 50
Møtrikken til remskiven har aldrig været af før
Måske jeg skulle investere i en elektrisk slag hammer
Men jeg synes bare lige meget hvor meget jeg prøver, så bliver remskiven bare ved med at dreje med rundt. Har set nogle billeder på google og scootergalleri om hvordan man kunne forhindre det, men jeg kan bare ikke finde ud af hvor du sætter den flade skrutrækker på en hot 50
Møtrikken til remskiven har aldrig været af før
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Tuning af PGO Hot 50
Køb en stempelstopper i stedet for.
Så slipper du for at kile noget fast.
Så slipper du for at kile noget fast.
- ttpgodrbig
- 6. Rang
- Indlæg: 122
- Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
- Køretøjer: Pgo G-Max 30 km/t
Re: Tuning af PGO Hot 50
Jeg er helt enig i stempelstopperen.
Der har du styr på at du ikke ødelægger gevindet eller andet.
Det har du ikke med en slagspænder. Har selv haft en.
Stempelstopperen koster oz kun en brøkdel.
Der har du styr på at du ikke ødelægger gevindet eller andet.
Det har du ikke med en slagspænder. Har selv haft en.
Stempelstopperen koster oz kun en brøkdel.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Tuning af PGO Hot 50
Man gør sådan her, så der ingen problemer :