Kymco super 8 starter ikke på el

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Preben Nielsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. december 2014 15:31

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af Preben Nielsen »

undskyld men teknik det er ikke lige mig,hvad er capslock og hvor sidder den
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3574
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af Jps »

Preben Nielsen skrev:undskyld men teknik det er ikke lige mig,hvad er capslock og hvor sidder den
Tasten gør, at den enten skriver med store eller små bogstaver hele tiden.
Billede
Brugeravatar
mikkel2701
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. december 2014 19:29
Scootere: Kymco super 8

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af mikkel2701 »

Kan vi holde os til emnet :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3574
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af Jps »

mikkel2701 skrev:Kan vi holde os til emnet :)
Og det var?? ;)

Altså, at din suppeurt ikke vil starte på elstart kan skyldes mange ting, bl.a. at vi nu er i den kolde tid. Så har elstarteren det med, ikke ikke at gide starte scooteren. Ganske normalt faktisk.Det problem har de fleste.

Jeg har et batteri på min Big på 12V 8,6 amp og det har hjulpet meget mht. elstarteren. Men det kræver så at batteriet er fuldt opladet hele tiden. Og det bliver det desværre ikke altid da jeg for det meste kun køre korte ture. Ja jeg kunne købe en C-tech fra Thansen, som kunne holde det opladet, men 800 kr er lidt dyrt for en oplader.
Brugeravatar
Preben Nielsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. december 2014 15:31

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af Preben Nielsen »

Jeg har en pressending til min PGO DR BIG,som jeg vil bruge i denne tid med frost og sne,men så fik jeg at vide af en bekendt,at den kan man kun bruge indendørs mod støv og snavs.Er der nogen der ved hvad man så kan bruge.Håber at få svar på det.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3574
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af Jps »

Preben Nielsen skrev:Jeg har en pressending til min PGO DR BIG,som jeg vil bruge i denne tid med frost og sne,men så fik jeg at vide af en bekendt,at den kan man kun bruge indendørs mod støv og snavs.Er der nogen der ved hvad man så kan bruge.Håber at få svar på det.
Presenning eller "garage"? Der er en lille forskel ;) Men den kan sagtens bruges udendørs. Jeg har selv en "garage", og bruger den kun udendørs. I garagen kommer den ikke på.

http://dbastatic.dk/pictures/pictures/f ... set=normal
Brugeravatar
Preben Nielsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. december 2014 15:31

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af Preben Nielsen »

Hej tak for dit svar,men er det rigtig,at man skal tage den af efter 3 dage,så der ikke dannes fugt.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3574
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af Jps »

Preben Nielsen skrev:Hej tak for dit svar,men er det rigtig,at man skal tage den af efter 3 dage,så der ikke dannes fugt.
Har jeg aldrig gjort, men det skader så ikke at gøre det :).
Brugeravatar
mikkel2701
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. december 2014 19:29
Scootere: Kymco super 8

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af mikkel2701 »

Jps skrev:
mikkel2701 skrev:Kan vi holde os til emnet :)
Og det var?? ;)

Altså, at din suppeurt ikke vil starte på elstart kan skyldes mange ting, bl.a. at vi nu er i den kolde tid. Så har elstarteren det med, ikke ikke at gide starte scooteren. Ganske normalt faktisk.Det problem har de fleste.

Jeg har et batteri på min Big på 12V 8,6 amp og det har hjulpet meget mht. elstarteren. Men det kræver så at batteriet er fuldt opladet hele tiden. Og det bliver det desværre ikke altid da jeg for det meste kun køre korte ture. Ja jeg kunne købe en C-tech fra Thansen, som kunne holde det opladet, men 800 kr er lidt dyrt for en oplader.
Flot, hvorfor tror du jeg smider dette op?
For at snakke om et batteri til 800kr som virker ligeså godt som et til 300?
Og nej, det er ikke fordi det er kold den ikke kan starte, om den har stået inde eller ej vil den ikke.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af Kymconørden »

mikkel2701 skrev:Kan vi holde os til emnet :)
Det var da en go ide. :lol:

Det du nævner med elstarteren aldrig starter scooteren, men kun kick-starteren gør, minder meget om min første Agility.
Kunne aldrig starte med el (selvom den trak motoren livligt rundt!), men på kick gik det fint.
Det viste sig at være CDIen der var så træt at når starteren også kørte, kunne den ikke "lave gnist" på tændrøret.
Om du har samme problem er ikke sikkert, men du kan teste det ved at holde et tændrør på motorblokken og køre med hhv. kick og el-start og se om der er gnist med begge metoder.
Hvis du har fin gnist, lyder det som et problem med tomgangs-systemet i karburatoren.
Choker, tomgangs-dyse, tilstoppede kanaler, utætheder, defekt accelerations-pumpe mm.
Kan du fornemme om der er god kompression på motoren?
Besvar