Kymco super 8 starter ikke på el

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
mikkel2701
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. december 2014 19:29
Scootere: Kymco super 8

Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af mikkel2701 »

Hej derude, jeg har haft utroligt mange problemer med min kymco super 8, den vil ikke starte på el-starteren, ligemeget vejrforhold (varmt eller koldt) og den er meget svær at få i gang på kick starteren.
Når jeg så endelig får den startet, vil den ikke holde sig i gang før motoren er varm. (Jeg har skiftet autochoker, renset karburator og luftfilter, skiftet tændrør, justeret C/O og tjekket alle vacuum slanger) problemet er stadig det samme.

-Det er som om den drukner, da jeg lige kan få den igang efter 5 minutter jeg har prøvet at starte den.

Nogen forslag til hvad fejlen kan være
På forhånd tak :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11248
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du prøvet og dreje gashåndtaget mens du starter ?
Hvis du køre på elstarteren og drejer langsomt så kan du høre at nogle steder er den tættere på at starte end andre.

Prøv og kontroller ventilspillerummet.

Oplad batteriet, lad det stå 1 time uden at bruge det og mål så volt på det.

Rensede du karburatoren grundigt ?
Ellers kunne du prøve og rense den grundigt.
Der er nogle meget små gange/huller inde ved spidsen af blandingsskruen.
Også pust igennem de rør/huller hvor benzinen bliver suget op til chokeren for at se om der er hul igennem.

Også prøv og tag CDI stikke af og kige på benene og der er ir på.
Brugeravatar
mikkel2701
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. december 2014 19:29
Scootere: Kymco super 8

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af mikkel2701 »

scootergrisen skrev:Har du prøvet og dreje gashåndtaget mens du starter ?
Hvis du køre på elstarteren og drejer langsomt så kan du høre at nogle steder er den tættere på at starte end andre.

Prøv og kontroller ventilspillerummet.

Oplad batteriet, lad det stå 1 time uden at bruge det og mål så volt på det.

Rensede du karburatoren grundigt ?
Ellers kunne du prøve og rense den grundigt.
Der er nogle meget små gange/huller inde ved spidsen af blandingsskruen.
Også pust igennem de rør/huller hvor benzinen bliver suget op til chokeren for at se om der er hul igennem.

Også prøv og tag CDI stikke af og kige på benene og der er ir på.
Gashåndtaget skal være i bund for at jeg har en chance for at starte den på kickstarteren, og batteriet er helt nyt, hvis jeg bruger elstarteren er den HELT død ligemeget hvordan gashåndtaget står.
Karburatoren er renset 100% og alle små huller er pustet godt igennem, alle rør har jeg dog ikke pustet igennem.
Min mulighed er nok den CDI, det må jeg lige få tjekket, Tak for feedback :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11248
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tog du blandingsskrue og hoveddyse og strålerør osv ud da du rensede den ?
Brugeravatar
mikkel2701
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. december 2014 19:29
Scootere: Kymco super 8

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af mikkel2701 »

scootergrisen skrev:Tog du blandingsskrue og hoveddyse og strålerør osv ud da du rensede den ?
Ja det hele, og jeg tjekkede også efter evt. skidt efterfølgende.
Brugeravatar
Preben Nielsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. december 2014 15:31

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af Preben Nielsen »

hvor længe tager det for at oplade batteriet,er det nok hvis den oplader hele natten
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 477
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af GYS »

Efter 12 timer er batteriet opladt.

Super 8 kræver et godt batteri med mange CCA for at starte om vinteren.

Jeg bruger GTZ14S/YTZ14S. YTX er ikke kraftige nok. Mit batteri er et JMT GEL batteri, og det har jeg god erfaring med.

Det er lidt svært at forbinde terminalerne, da det skal gøres på siden. Jeg bruger et par stykker tape for at holde møtrikkerne fast når terminalerne skrues på. Møtrikkerne kan måske også limes, men har ikke prøvet. Batteriet fylder rummet helt ud i højden, men kan være der.

JMT GEL YTZ14S koster ca. 500 kr. Dertil er porto på ca. 75 kr. http://www.mc-importen.dk/reservedele//article/270396

Ovenstående batteri er vedligeholdelsesfrit lukket GEL batteri, med CCA på 140A og kapacitet på 11.2AH. Hos andre producenter er CCA hele 230A for YTZ14S/GTZ14S. Har dog ikke haft problemer selvom CCA for JMT batteriet kun er 140A.

Har tidligere brugt et Nitro YTZ14S batteri, og det er også god kvalitet og med CCA på hele 230A. Fås f.eks. her:
http://tmp.dk/da/product/nitro-batteri- ... 4s---box-6
Kan findes billigere på ebay i tyskland.


Kan kun anbefale YTZ14S. Et supergodt batteri til pengene. JMT batteriet har fungeret fint hos mig.

Er den opladt, er der nok kraft til at starte med starteren uafbrudt på fuld drøn ca. en time...
Men, den skulle gerne starte inden!

Det er også et fint batteri, hvis du har alarm på scooteren. Min har alarm, og jeg oplader den ca. hver 6 uge. hvis scooteren ikke anvendes. Så virker alarmen fint, og scooteren kan også starte efter 6 uger. Alarm bruger ca. 5mA. Lysboksen er frakoblet, og jeg har indsat en modstand i serie med digitaluret, da den brugte for meget strøm. En god alarm bruger ca. halvdelen og holder 3 mdr.

Jeg har dårlig erfaring med T-Hansens YTZ14S. Batteriet jeg fik fra T-Hansen var på 10.5V ved købet og kunne ikke oplades til fuld kapacitet, så jeg fik pengene retur. Men fin support, til dårlig batteri.

Tjek altid batterispændingen ved ankomsten, før den sættes i scooteren. Det er surt at bruge tid på, at sætte et dårligt batteri i scooteren og måske mistes returret. Batterispændingen på et AGM/GEL batteri må aldrig være under 12V, så indikerer det en kortsluttet celle. Købes batteriet i en butik, så tag et voltmeter med, så spændingen kan tjekkes før købet. Et batteri, der har været afladt til under 12V, fordi det ikke er vedligeholdt af forhandleren, har mistet en del af sin kapacitet.
Brugeravatar
Preben Nielsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. december 2014 15:31

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af Preben Nielsen »

JEG HAR EN PGO DR BIG OG MIT BATTERI HEDDER LP SLA12-4.JEG HAR OPLADET DET,MEN LIGE SÅ SNART JEG SÆTTER DET TIL,ER DEN STADIGVÆK DØD
Brugeravatar
Preben Nielsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. december 2014 15:31

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af Preben Nielsen »

Preben Nielsen skrev:JEG HAR EN PGO DR BIG OG MIT BATTERI HEDDER LP SLA12-4.JEG HAR OPLADET DET,MEN LIGE SÅ SNART JEG SÆTTER DET TIL,ER DEN STADIGVÆK DØD
ER DET ET FORKERTE BATTERI JEG BRUGER,HVIS JEG BRUGER KICKSTARTER HVOR MEGET GAS SKAL GIVE,HÅBER AT FÅ SVAR
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3574
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Kymco super 8 starter ikke på el

Ulæst indlæg af Jps »

Preben Nielsen skrev:
Preben Nielsen skrev:JEG HAR EN PGO DR BIG OG MIT BATTERI HEDDER LP SLA12-4.JEG HAR OPLADET DET,MEN LIGE SÅ SNART JEG SÆTTER DET TIL,ER DEN STADIGVÆK DØD
ER DET ET FORKERTE BATTERI JEG BRUGER,HVIS JEG BRUGER KICKSTARTER HVOR MEGET GAS SKAL GIVE,HÅBER AT FÅ SVAR
Din Capslock er vist i stykker.
Besvar