Hej kære altid hjælpsomme forum
Jeg har et lille træls problem med min piaggio nrg. den har det med at gå op i 5000-6000 tusind omdregninger når den er helt kold. altså der hvor den trækker. så jeg skal enten holde den på bremsen eller sætte mig op på den. den gør det dog kun nogengange. det skal siges at den ellers køre udemærket, skal bare justeres da den får for meget luft. den starter i første huk - altid. der er som bekendt el-choker på den. kan det være den der skal renses? men den gjorde det nemlig ikke før at jeg begyndte at justere den hvor den næsten ikke kunne køre. det blev bedre, men så kom problemet med chokeren. jeg håber i forstår mig
Mvh
Chokerproblem
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Chokerproblem
Glider gaskablet hele vejen tilbage når du giver slip ?
Det kan være at på grund af det kolde vejr at kablet er for stramt hvis det ikke er smurt ordentligt.
Køre den fint i tomgang når først motoren er blevet varm ?
Umiddelbart tror jeg ikke det er chokeren.
Det kan være at på grund af det kolde vejr at kablet er for stramt hvis det ikke er smurt ordentligt.
Køre den fint i tomgang når først motoren er blevet varm ?
Umiddelbart tror jeg ikke det er chokeren.
Re: Chokerproblem
det ved jeg ikke helt, det kan jeg kigge efter imorgen. men det er bare underligt at det er kommet lige efter jeg skruede luftskrugen lidt ind. men når den først er blevet kold går det rigtig fint i tomgang. der tager den lige lidt under 1000 uden problemer.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Chokerproblem
Du mener vel at det går fint når den først er blevet varm ik ? Du skrev kold.
Det kan godt være det er mærkeligt det kommer lige efter du har skruet luftskruen lidt ind men så bare skru den tilbage igen og se om det hjælper.
Ellers kunne forklaringen jo være at det først lige nu er begyndt at blive under 0 grader og der fryser vand til is og det kan så give problemer.
Hvis du har mulighed for at stille den indendørs hvor der er lidt varme kan du gøre det og se om der er nogen forskel.
Det kan godt være det er mærkeligt det kommer lige efter du har skruet luftskruen lidt ind men så bare skru den tilbage igen og se om det hjælper.
Ellers kunne forklaringen jo være at det først lige nu er begyndt at blive under 0 grader og der fryser vand til is og det kan så give problemer.
Hvis du har mulighed for at stille den indendørs hvor der er lidt varme kan du gøre det og se om der er nogen forskel.
Re: Chokerproblem
jo, selvfølgelig. min fejl!
ja det kunne være, så må den bare komme ind på værelset
ja det kunne være, så må den bare komme ind på værelset
- Bozzie
- 3. Rang
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 20. november 2010 13:15
- Køretøjer: Velo Solex.
Puch Maxi.
PGO T-Rex 2004. Kørt ca 32000 km siden Januar 2005 - Geografisk sted: KBH
Re: Chokerproblem
Jeg tror jeg har samme problem som dig Thomsen95.
Min T-Rex gør det samme når den er kold. Det er især når jeg holder for rødt, ved lave omdrejninger at den er ved at gå ud. De fleste gange kan jeg nå at redde den, ved at vride gassen i bund.
Hvis den går ud, må jeg ind til siden, op på støttebenet tråde en enkelt gang på kickstarter, og motoren kører igen. Jeg kan ikke bruge el starteren i koldt og fugtigt vejr.
Min T-Rex gør det samme når den er kold. Det er især når jeg holder for rødt, ved lave omdrejninger at den er ved at gå ud. De fleste gange kan jeg nå at redde den, ved at vride gassen i bund.
Hvis den går ud, må jeg ind til siden, op på støttebenet tråde en enkelt gang på kickstarter, og motoren kører igen. Jeg kan ikke bruge el starteren i koldt og fugtigt vejr.