Blæst omkuld.

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Blæst omkuld.

Ulæst indlæg af Kymconørden »

ØØV! og så blæste en låge op og ramte scooteren så hårdt i røven, at den blev skubbet frem og side-støttebenet slog op, og den væltede med et KNAS ned på fliserne!
Boksen blev slået løs og det øverste af refleksen flækkede. Bremsegrebet var knækket af og hang og dinglede i kablet, og bund-skjoldet fik et par gode hak. Træ-pinden der holder boksen knak også, og har måske reddet selve boksen fra at revne!?
IMG_0019.JPG
Hele bundkarret lå tømt på jorden og har nærmest ætset sig ind i plastiken, så nu ser det ud som om nogle har hældt salt-syre ud over scooteren. Håber fame da Vinyl-makeup kan ta det der!? Og et par ekstra flotte hakker på fod-hvileren osse..
IMG_0020.JPG
Jeg vil takke Kymco for deres side-støtte-ben der er SÅ fjeder-påvirket at det nærmest selv skubber scooteren fremad hvis man rører ved den, istedet for at klik-låse ude, som fx. Baotian. Og så kan jeg takke mig selv for ikke at bruge P-bremsen, eller sætte den på central-ben når det stormer :oops:
-Sådan lærer man det..
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Blæst omkuld.

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Neeej da :(

ridserne ville jeg ta noget fint sandpapir og slib det glat.. og så en lighter eller varme pistol til hurtigt at smelte overfladen så skulle det være næsten usynligt igen.

mht striberne ved jeg ikke om varmepistol tricket kan bruges der.. men det plejer at virke godt på sort plast.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Blæst omkuld.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Er der motorolien der er løbet ud ? Hvor er det løbet ud af motoren ?
Hvad med benzintanken ?
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Blæst omkuld.

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Smart med smelte-teknikken, den må prøves (forsigtigt!) Der var ikke løbet olie ud nogle steder, kun benzin. Bundkarret var ihvertfald tom på karburatoren, men om der osse er kommet noget fra tankens ånde-hul, kan osse være?
På billedet er plastikken lige blevet vasket med vand og sæbe uden effekt :weeping:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Blæst omkuld.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan det være det hvide maling fra plastikken overfor som er opløst også rendt ned over det sorte plastik ?
Du kunne da prøve med benzin på og se om det kan opløses.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 455
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Blæst omkuld.

Ulæst indlæg af GYS »

Uha!

En scooter skulle da helst tåle et lille vælt, uden det går så galt!

Jeg har en Kymco Super 8, og syntes ikke, at det er gået helt galt, når den vælter til siden med udstødningen. Den modsatte side, husker jeg ikke den har væltet til.

Det vil være naturligt, at producenterne lige testede om scooterne kunne tåle at vælte, inden de går i handlen. Mange motorcykler, har monteret styrtbøjler. Det vil være naturligt, om producenterne tænkte lidt på, hvad scooteren rammer når den vælter. Men, hensigten er måske, at smadre så meget som muligt, fordi det giver bedst i producentens kasse. :roll:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Blæst omkuld.

Ulæst indlæg af Kymconørden »

-Ja, det er almindelig hvid spray-maling, så måske benzinen har trukket farven med ud. Det må lige prøves.

-Fx. bremsegrebene på Agilityen er dødsdømte hvis styret vender samme vej som den falder. Og ja, producenterne har vel ikke noget imod det siger Knas en gang imellem :lol:
Det er ihvertfald ikke fordi der ikke findes løsninger på problemet...
imagesis.jpg
imagesis.jpg (7.47 KiB) Vist 8130 gange
honda-frame-sliders-cbr-600rr-1000rr-dashzracing-600x252.jpg
honda-frame-sliders-cbr-600rr-1000rr-dashzracing-600x252.jpg (28.19 KiB) Vist 8130 gange
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 455
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Blæst omkuld.

Ulæst indlæg af GYS »

"Knop" løsningen, som du har billeder af, kan dog snydes af hvis scooteren vælter uheldigt ind over en kantsten. Men i langt de fleste tilfælde går det godt.

Så vidt jeg husker, er Kymco Super 8 mere gennemtænkt, end nogle af de kinesiske. F.eks. har gashåndtaget en metalknop yderst. På de kinesiske går det ofte ud over gashåndtaget. Skulle gashåndtagets yderste metaldup på Super 8 tage skade, mener jeg fejlen er nem at udbedre. Tror den kan udskiftes uden gashåndtaget. Eller måske er nok at udskifte en skrue.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Blæst omkuld.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Yep Kymco Super 8 har en metalvægt yderst på styret som taget faldet.
Min scooter er blevet sparket omkuld og ramte der og på bremsegrebet.
Mit bremsegreb bukkede heldigvis i stedet for at knække.
Men der er lav frihøjde så plastikken i bunden er knækket og ramt på en del gange hvor jeg skulle over noget. Der skal ikke særlig meget kansten eller off road kørsel til før man rammer bunden.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Blæst omkuld.

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Det var åbenbart ikke malingen der havde farvet plasten lys. Her prøvede jeg at vaske og dryppe med rent benzin på det gamle skjold, og det fik osse en hvidlig overflade. Måske ser vinylen bare sådan ud når den er renset helt i bund og al overflade-behandling er fjernet?
IMG_0035.JPG
Jamen altså. Et par sprøjt ren silicone, og de hvide skjolder og løbere forsvandt næsten helt, og vinylen blev sort og silkemat igen. Jeg har før brugt Vinyl-makeup for at shine plasten op, men Silicone til den halve pris, virker da lovende.
IMG_0029.JPG
Tippet med varme-pitol og lighter, måtte lige prøves. Jeg har ingen varmluft-pistol, så jeg fyrede helt op på "bomuld" for det gamle strygejern :lol:
Og skisme om jeg ikke kunne stryge de mindre ridser og alt det "flossede" nærmest helt væk. Man kan stadig se at der er forgået noget, men på afstand ser det helt fint ud, og de lyse ridser er jævnet lidt ud. Den lille hvide lodrette stribe er et brud i plasten, eller Næsten. Det hænger stadig sammen, men stregen kan ikke lige fjernes.
IMG_0044.JPG
Med lidt forsigtighed og tålmodighed, tror jeg nærmest man kunne stryge det helt jævnt sammen..
Nå men, alt i alt kom den da næsten til at ligne sig selv igen :love:
Besvar