Nej, jeg satsede på at hvis DK-mærket var et krav i Sverige, ville de flinke betjente nok bare bede mig købe et på nærmeste tankstation
Og jo, 7 timer på vejen sætter sgu sine spor. Min ryg og røv er heller ikke gode venner med et standard-sæde og da jeg er 186 er sidde-stillingen på den lille Kymco jo helt forkert. Det var simpelthen nødvendigt at komme længere tilbage og sidde, så man lissom læner sig frem mod styret og ikke sidder lige op og ned.
Af samme grund går jeg og roder med en bedre køre-stilling og sæde. Her er det en hård skum-pude der er tilpasset der hvor klap-sædet ellers sad. Boksen er rykket lidt frem så den virker som ryg-støtte, og har også fået limet noget skumpude på.
Skumgummi-pude af en forholdsvis hård type man ikke synker ned i men stadig har god stød-absorbering. Planen er at finde den rigtige vinkel på puden, få den fastgjort og betrukket med noget vinyl-læder-betræk-halløj.
Klap-sædet er ellers smart, men støtter for lavt og sidder så langt fremme at knæene rammer nøglen og man lissom glider lidt nedad. Før skulle der ikke mange timer til, før min ryg og nakke blev temmelig trætte af at sidde så opret.
Længere tilbage og sidde så man nærmest støtter på styret. Boksen og puden forhindrer at jeg sidder og falder sammen og krummer ryg. Med lidt småjusteringer og vandfast betræk, begynder det skisme at ligne noget. Smukt bliver det nok aldrig, men jeg sidder rigtig fint efterhånden.
Men som altid bliver jeg lidt øm øverst i ryggen, og på denne tur også i venstre albue, og til sidst begyndte hænderne at sove og prikke
Damn jeg sov godt den nat!!