Kamera i styrthjelm

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Nu begynder det at ligne noget. Nu begynder det at handle om trafik.
Trafik er spændende!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Katana skrev:Jeg har bestilt endnu et hjelmkamera. Jeg havde ellers sagt til mig selv, at jeg skulle nøjes med det nuværende.. - Jeg er let at friste! :oops:
Hvilket mærke det bliver må I vente på, indtil jeg har det i mine hænder - jeg kan dog sige så meget, at det ikke er Contour, GoPro eller et kamera fra Dogcamsports.co.uk.
Gætter på Drift
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ham her har sørme god lyd. Hans kamera og mikronfon er "Drift HD and official Drift mic".
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Ikke Drift heller.

Denne : http://interphone.cellularline.com/en/m ... ioncam-01/ Jeg fik kameraet i dag, og hvor føles den som kram, sammenlignet med Bullet kameraet. Det nye kamera er lidt længere, en del tykkere og højere end Bullet kamera. Og en del tungere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvad kostede det ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

De ser ud til at have det sjov dem her.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Første video med det nye kamera. Placering af kamera er stadig ikke helt optimalt - billedet ryster!. Måske skal det også sættes på forskærmen eller forgaflen, men det er unægtelig lettere at betjene kameraet, hvis det sidder oppe nær håndtagene på scooteren.

Det første jeg bemærker er billedkvaliten, sammenlignet med Bullet kamera. Det nye kamera optager standard i 120 grader vidvinkel og med hele 60 fps, det medfører så, at et class 4 huk.kort åbenbart ikke er nok. På andre klip "hakker" billedet, så jeg skal nok have fat i class 8 - 10 huk.kort. Jeg skal også have fat i et HDMI-kabel, så kameraet kan kobles til et TV, og jeg derigennem kan indstille bl.a tid, dato og flere indstillinger i kameraets interface.

Trods kameraets byggekvalitet er der stadig trælse betjeningsknapper, der ikke fungere efter hensigten, ved første tryk på knappen.
Det er skidt!.

Jeg betalte 1995 kr hos www.mx-plus.dk
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Detaljerne er da ok gode. Bedre end mit kamera.

Jeg købte jo et 32GB class 10 microSD kort så jeg skrev om tidligere i tråden : http://scootergrisen.org/forum/viewtopic ... sung#p5673
Det koster kun 275,- kroner nu : http://www.fcomputer.dk/hardware/lagrin ... ass10.html

Når du får sådan et hurtigere kort så prøv og lav nogen optagelser i 1920x1080 også prøv og upload dem uden at rediger i dem og uden at bruge youtubes antiryst fordi det ødelægger kvaliteten lidt.

Hvis du har tænkt dig at redigere i videoen så er det bedst at optage i højeste opløsning også selvom du har tænkt dig at lave videoen mindre bagefter. Fordi så har du det bedste til at starte med.

Men du skal da klart have kameraet på hjelmen enten øverst eller på siden hvis du kan dreje linsen/billedet.
Og ja det måske lidt lettere at trykke på knappen når den er på styret men hvad vil du helst have rystede billedet eller et stabilt og spændende billede der følger når du drejet hovedet ?
De stor tunge motorcykler der sætte kameraet på tanken kan godt få stabile billeder men det tror jeg er fordi motorcyklen er så tung og forgaflen affjedre så godt, jeg tror ikke du kan få det samme stabile billede på en scooter der vejer 100 kg.

Men billedet er ellers godt nok så det bare og filme noget spændende eller snakke om noget spændende imens.
Hvis du laver reperationer på sin scooter kunne du jo også bruge kameraet der til at vise diverse ting og have begge hænger fri.
Det har jeg gjort i den her stønner video.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er en video med vindmøller ved Avedøre holme også køre jeg over broen til amager op til sydhavnen og over broen ind til København og slutter ved gay parade.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Her køre jeg rundt og filmer gay parade omkring rådhuspladsen og vesterbrogade.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Har brugt http://www.virtualdub.org/ til at klippe i videoerne uden tab af kvalitet.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Virtualdub kan jeg ikke bruge - det virker kun til Windows, og mit styresystem er Mac OS X Lion. Jeg har købt dette software : http://www.aimonesoft.com/videosplitter/index.html til at beskære videoen i mindre bidder.

Scootergris @ Flot video du har lavet fra københavn - sådan kommer I aldrig til at se fra mig. Dels er der slet ikke den slags trafik i min by eller område, og jeg afskyer at færdes i trafik.
Den slags video jeg vil sætte på, bliver ture i oplandet. I søndags kørte vi 2 fra BS til Bønnerup Strand på NordDjursland, desværre har jeg endnu ikke fundet et sted på scooteren, hvor det større kamera kan sidde uden rystelser, så det lille optage dele af turen.
Det er den slags køreture i naturen, jeg vil bruge kamera/ene til.

Ivrigt sjovt hvordan de 2 kameraer optager i vidt forskellige format; Bullet HD optager i .MOV format, og Interphone motioncam i .AVI.
Besvar