VGA Digita - kan det betale sig
: 22. januar 2015 23:02
Hej. Nu kommer her en scooter-analfabet og smider en lang smøre ind.
Jeg købte i 2012 en vga digita 45'er hos Thansen og den har faktisk været rigtig stabil, startet hver eneste gang uden problemer og kørt godt. Så begyndte den sidste år at "gå ud" når jeg kørte, den tabte ligesom pusten. Jeg kunne starte den igen hver gang. Bremserne blev dårlige. Begge dele blev fikset af min svigersøn, der var et (undskyld at jeg forklarer det virkelig dårligt, men har ingen som helst forstand på noget) plastik-rør der var revnet og da det blev skiftet holdt den op med at gå ud for mig. Han sagde så at han ikke kunne skifte bremserne i bag, fordi skruerne var ødelagt og der skulle noget andet værktøj til at få dem løs. Han fik dog bremserne løsnet så de ikke hang mere. Han kiggede også på nogen "ruller", og de så fine ud, sagde han.
Så skete der det at scooteren blev udsat for hærværk. Plastik i højre side blev smadret, spejle brækket af, og det stykke i højre side hvor lyskontakt og startknap sidder, blev også smadret. Desuden blev ratlås smadret fordi de havde forsøgt at stjæle den og åbenbart tvang ratlåsen op. Nu er den så temmelig ramponeret at se på. Bremserne i bag har igen sat sig, og det skurrer når jeg kører. Den er også igen begyndt at "gå ud" når jeg kører. Men den starter suverænt fantastisk hver eneste gang, jeg skal bare kigge på den røde knap, så starter den. Den har kørt 3600 km, og den har stået ude, så udover den er ramponeret, er den også ret rusten i f.eks. udstødning/rør. Forlyset vil ikke længere lyse, hverken det korte eller det lange. Baglys virker og blinklys virker, men ikke forlys. og jeg HAR skiftet pære hehe.
Igen - beklager virkelig meget mit mangelfulde scooter-sprog og viden, men jeg forstår virkelig ingenting af det og min svigersøn kan ikke gøre mere. Mit spørgsmål er - kan det svare sig at køre den til THansen og få den sat i stand? Eller skal jeg sige, den er død, hvil i fred? Den starter jo bare så flot og har været så stabil altid, - udover det med at den taber pusten, men faktisk kun når det er koldt. Den trækker fantastisk op af bakke, taber minimal fart. Den er fuldt ud lovlig, der er ikke pillet ved noget.
Hvad synes i? Livredende førstehjælp eller hvil i fred?
Btw; hvor mange kilometer har sådan en i sig egentlig?
På forhånd tak og håber i bærer over med mig.
Jeg købte i 2012 en vga digita 45'er hos Thansen og den har faktisk været rigtig stabil, startet hver eneste gang uden problemer og kørt godt. Så begyndte den sidste år at "gå ud" når jeg kørte, den tabte ligesom pusten. Jeg kunne starte den igen hver gang. Bremserne blev dårlige. Begge dele blev fikset af min svigersøn, der var et (undskyld at jeg forklarer det virkelig dårligt, men har ingen som helst forstand på noget) plastik-rør der var revnet og da det blev skiftet holdt den op med at gå ud for mig. Han sagde så at han ikke kunne skifte bremserne i bag, fordi skruerne var ødelagt og der skulle noget andet værktøj til at få dem løs. Han fik dog bremserne løsnet så de ikke hang mere. Han kiggede også på nogen "ruller", og de så fine ud, sagde han.
Så skete der det at scooteren blev udsat for hærværk. Plastik i højre side blev smadret, spejle brækket af, og det stykke i højre side hvor lyskontakt og startknap sidder, blev også smadret. Desuden blev ratlås smadret fordi de havde forsøgt at stjæle den og åbenbart tvang ratlåsen op. Nu er den så temmelig ramponeret at se på. Bremserne i bag har igen sat sig, og det skurrer når jeg kører. Den er også igen begyndt at "gå ud" når jeg kører. Men den starter suverænt fantastisk hver eneste gang, jeg skal bare kigge på den røde knap, så starter den. Den har kørt 3600 km, og den har stået ude, så udover den er ramponeret, er den også ret rusten i f.eks. udstødning/rør. Forlyset vil ikke længere lyse, hverken det korte eller det lange. Baglys virker og blinklys virker, men ikke forlys. og jeg HAR skiftet pære hehe.
Igen - beklager virkelig meget mit mangelfulde scooter-sprog og viden, men jeg forstår virkelig ingenting af det og min svigersøn kan ikke gøre mere. Mit spørgsmål er - kan det svare sig at køre den til THansen og få den sat i stand? Eller skal jeg sige, den er død, hvil i fred? Den starter jo bare så flot og har været så stabil altid, - udover det med at den taber pusten, men faktisk kun når det er koldt. Den trækker fantastisk op af bakke, taber minimal fart. Den er fuldt ud lovlig, der er ikke pillet ved noget.
Hvad synes i? Livredende førstehjælp eller hvil i fred?
Btw; hvor mange kilometer har sådan en i sig egentlig?
På forhånd tak og håber i bærer over med mig.