kymco super 8 start ikke perfekt

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af resderra »

Cdi boks og ledning dertil er ok.Ved tomgang målt på stikket til chokeren 00.6v ( v-- 200) , modstanden blev målt til cirka 12.8 ohm (200) , og selve chokeren 15.3 ohm (200) , sikringerne også målt til ok . Skal chokeren ikke slå tid altid ? har hørt at på nogle knallerter og scooter virker den kun når det er koldt uden for ... Og virker din så perfekt ? Jeg tænker på at min choker er temperatur følsom. Så jeg tænker på at smide den i fryseren i 5min for finde ud af det....
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du kun har målt 0,6 volt på choker stikket mens motoren kører så er det der der er en problem. Den får ikke noget strøm så det må være noget med stikket eller ledningerne fra CDI til modstand til choker ligesom du kan se på kortet.

Jeg har også målt 2 automatiske chokere til at være 15 ohm så det lyder rigtigt nok og den virker jo også når du sætter den direkte til batteiet så det ikke selve chokeren der er noget ivejen med.

Jo chokeren virker altid hvad enten det er koldt eller varmt. Jeg har da aldrig hørt om at den ikke skulle virke om sommeren eller noget. Men det kan da godt være det er sådan på nogle scootere men er ret sikker på den virker altid på vores model.

Så vidt jeg ved virker min perfekt ja. Jeg har lige haft den af og filmet at den gør ind og ud men har ikke uploadet videoerne.
Kunne da være intersant og se hvad der sker hvis du sætter den i fryseren men jeg tror ikke den kan komme længere tilbage af den grund men prøv endelig og prøv også at mål ohm på den når den er så kold bare for at se.

Men kig på el diagrammet til Kymco super 8 og undersøg de ledninger som går til chokeren.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af resderra »

Ok men hvor mange volt skal den så ha i stedet for de 0.6 volt ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Er du sikker på du har målt 0,6 volt og ikke 6 volt ?
Jeg har lige været ude og måle på mit choker stik mens motoren kører og der måler jeg 6,7 volt.
Så prøv lige at mål igen mens motoren kører.
Jeg har sat mit multimeter til 20 volt jævnstrøm.

Der er vist nok nogle scootere hvor chokeren får vækselstrøm direkte fra generatoren men på vores får den strøm fra CDI boksen så jeg tror det er jævnstrøm den får på vores model.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af resderra »

Jeg er sikker på at dr har været 0.6 volt, har lige prøvet igen bunden 0.3v-1.89v Ja jeg syntes der sker en ændring når jeg rykker lidt rundt på ledningerne. Men der er svært at vide med sikkerhed da det af sig selv også går op og ned, men jeg syntes nu at der sker en ændring med ved ikke hvad og hvordan så, jeg testede alle tråde for sig selv ( rykkede) og det gav ingen klarhed.Har endnu da haft en dag med 5.7v det var efter jeg målte 0.3v så rykkede lidt i ledning og den steg, ja jeg ved at men skal vente for at få en højere volt den stiger når den varmer op. har taget stikket til chokeren af men det hjalp ikke .
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så vidt jeg ved skal den bare give 6 volt hele tiden når motoren køre hvad enten den er varm eller kold.
Så jeg vil tro det enten er i stikkene at der ikke er god forbindelse eller i ledningerne.

Det kunne også være CDI boksen der er noget ivejen med men det kan næsten kun checkes ved at prøve en anden CDI boks.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af resderra »

Ja det hjælp jeg satte den anden CDI boks på og det virker nu. Men har målt 11.58v efter cirka 5 minutter men altså vis men juster toomgangsskruen op og ned syntes jeg v til chok følger med.Jeg tror nu på at det virker som det skal nu. tak for hjælpen !, men så beviser det bare at den ubegrænset cdi ikke virker som den skal !?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tjaa det kan godt være den ikke er lave præcist til super 8.
På andre scootere får chokeren vist nok strømmen fra generatoren.
Så det kan godt være at din ubegrænset CDI er lavet til en scooter hvor chokeren får strøm fra generatoren istedet for CDI boksen.
Da du købt CDI boksen stod der så at det var til en Kymco Super 8 ?
Fulgte det nogen vejledning med ? Måske skal man ændre på nogle ledninger.
Men har ik erfaring med det selv.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 start ikke perfekt

Ulæst indlæg af resderra »

Så har man fået en mail hjem nu to stks hvorpå der er svaret jeg har ringet til vores leverandør, og han har sagt at dr er en fejl i CDI og dr er nu sendt en cdi hjem til mig . Og da står at retoer forsendelse af den cdi jeg har ikke er nødvendig da den er fejl på . mail 2 er en bekræftelse mail om , at varen er på vej what man ! det kalder man service ;) ........ vis den altså er på vej og virker :/
Besvar