El eller benzin scooter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
mgrene
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17. juli 2010 14:25

El eller benzin scooter

Ulæst indlæg af mgrene »

hey,

så vil jeg lige høre folks menings, om hvad i syns man skal vælge benzin eller wl- scooter. jeg kan læse om det rundt om kring på nette, men der er både negativ og posetiv ting, så nu vil jeg høres jeres mening.

p.s. er det mulighed for at få en scooter til to personer, eller køretøj på to hjul til 2 personer som ikke kræver mc kørekort
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: El eller benzin scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Vælg en bezin drevet scooter hvis du vil køre lange ture og du vil have noget som er afprøvet og stabilt.
Du får lettere ved at finde information og værksteder som kan reperer den.

Vælg en elektrisk scooter hvis du går op i forurening og støj og ikke har brug for at køre langt.
Du får svært ved at finde information og værksteder kan kan reperer den.
Hvis du kører på arbejde eller skole hver dag som ikke ligger så langt væk så betrager jeg en elektrisk scooter som det optimale køretøj.
Det tager lang tid at oplade en elektrisk scooter og rækkevidden er kortere i koldt vejr om vinteren.

Jeg ser dig meget gerne købe en elektrisk scooter men kommer an på dine behov/krav.

Her er den eneste Ebretti 518 jeg har set indtil videre.
Billede

Angående 2 personer på scooter...

Jeg har ikke hørt om at man må sidde 2 på en 2 hjulet 30 eller 45 km/t scooter.
Men jeg har læst at man må sidde 2 på en 3 hjulet PGO TR3 som fås som måde 30 og 45 km/t.
I mange typegodkendelser står der ud for siddepladser 2 men jeg tror det er en fejl fordi jeg har set det mange gange.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: El eller benzin scooter

Ulæst indlæg af Bebbe »

Det er ikke lovligt at køre 2 på 30 og 45 scooter, jeg er ikke sikker på om man må køre 2 på de 3 hjulet knallerter men da det stadig er en 30 og 45 scooter så tror jeg det ikke og så er det uanset om der står 2 personer eller ej. D skal tænke på at diverse scooter er jo lavet så de kan køre på diverse veje i EU og i difleste andre lande end i DK er det lovligt, så jeg vil mene at det er pga det står i typegodkendelsen at der står til 2 personer, men DK har jo nogle diverse underlige regler ud over dem der kommer fra EU.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: El eller benzin scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der står på side 3 at 45 km/t modellen er godkendt til 2 personer : http://www.cr-mobility.dk/files/user/br ... folder.pdf
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: El eller benzin scooter

Ulæst indlæg af Bebbe »

Ok det var nyt det havde jeg ikke hørt før, gad vide om politiet og så ved det :D . Da jeg købte en ATV med nr. plader blev jeg stoppet næsten hver dag i starten for der viste de ikke at man kunne få dem godkent til at køre på vejen :roll: ,man skulle jo mene at politiet var på forkandt med den slags. ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: El eller benzin scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ej hvor mærkeligt hvis du blev stoppet næsten hver dag med din atv.
Der ville jeg da også klart have troet at politiet var sat ind i sådan noget... Men det er de åbentbart ikke.
Så blev du vel også spurgt om hvorfor du ikke have hjelm på altid men det havde du måske også.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: El eller benzin scooter

Ulæst indlæg af Bebbe »

Ja da ;)
Besvar